Gå til innhold

Er dette normalt?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Leste på bloggen til fotballfrue, "Man får også sprøyte i låret rett etter fødselen, for å hjelpe livmoren til å trekke seg sammen raskere". Og  at jordmødre sjekket magen flere ganger på barseloppholdet for å se hvordan magen hadde trukket seg tilbake...

Jeg fikk aldri noe sprøyte.. Og ingen rørte magen min etter jeg ble trillet ut fra føderommet..  
Ble jeg litt glemt? Eller er det bare såpass forskjellig?

Endret av Bustetroll
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de gjorde det hos meg. Sjekket hver dag. Og jeg fikk en sprøyte i låret like etter fødsel :-)

Skrevet

Kjenne på magen trodde jeg var standard prosedyre. De har gjort det med begge mine, hatt både vaginal fødsel og keisersnitt :-)

 

Sprøyte i låret fikk jeg ikke, kanskje det er for dem hvor de kjenner at den ikke trekker seg sammen raskt nok?

Skrevet

Jeg fikk og sprøyte og ble sjekket mange ganger, tror d er vanlig

 

Anonymous poster hash: a1a0c...047

Skrevet

Husker ikke noen sprøyte, men det kan ha skjedd. Husker at jeg måtte ligge på en benk og dra ned trusa mens en jordmor klemte skikkelig på magen min og så om det kom mye blod ut. Dette var rett før vi kjørte hjem.

Skrevet

Fikk i hvertfall sprøyte i låret med siste mann, husker ikke med de to andre. Sjekket (kjente) på magen et par ganger også.

Skrevet

Husker ikke noen sprøyte, men det kan ha skjedd. Husker at jeg måtte ligge på en benk og dra ned trusa mens en jordmor klemte skikkelig på magen min og så om det kom mye blod ut. Dette var rett før vi kjørte hjem.

klemte hardt på magen gjorde de på meg og. Men det var mens jeg fortsatt lå i fødesenga og babyen ble vasket osv.. Rett etter morkaka hadde kommet ut.. Klemte og trykket som bare det og fikk ut alt. Men etter det, var det aldri noen som kjente på magen min.. 

Skrevet

Kjenne på magen trodde jeg var standard prosedyre. De har gjort det med begge mine, hatt både vaginal fødsel og keisersnitt :-)

 

Sprøyte i låret fikk jeg ikke, kanskje det er for dem hvor de kjenner at den ikke trekker seg sammen raskt nok?

men på frua trakk den seg jo sammen kjempefort :P hehe. 

Gjør jo ikke meg noe at jeg ikke fikk sprøyte. Hadde heller ingen etterrier.. Men sliter mye med magen i dag. nedsunken livmor/blære tror jeg.. Er i alle fall noe som ikke stemmer der inne.. Hvis det var noe "galt" allerede rett etter fødsel, er det jo fryktelig dumt hvis de kunne fikset det. :^)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...