Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #1 Skrevet 9. desember 2013 Nå ble jeg litt nervøs... Jenta mi er 7 måneder neste uke, og vi er ikke i nærheten av det som ble beskrevet i den andre tråden. Hun får pupp, ca hver 3.time. Hun får grøt ca 17.30,men vi er ikke oppe i full porsjon enda, hun vil rett og slett ikke ha det inn i munnen. Den siste uka har jeg også tilbudt grøt etter 1.dupp, da går det ofte litt bedre, hun kan spise kanskje 10 skjeer. Hun får også fruktmos, da funker det best med de på "pose", for da slipper vi å bruke skje, hun kan holde selv. Hun har også fått annen "holde-i-selv-mat", som brødskiver, kokt brokkoli, kokt gulrot. Dette liker hun veldig godt, men det tar jo lang tid å få i henne "nok". Hva skal jeg gjøre? Er dette for lite, er vi sent ute? Anonymous poster hash: f9f0a...41b
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #2 Skrevet 9. desember 2013 En liten ting til: hvis noen har tips på andre ting enn grøt vi kan servere, blir jeg glad... Jeg syns det blir mye grøt/brød. HI. Anonymous poster hash: 4c7b9...2b0
Ugl@ ruger... Skrevet 9. desember 2013 #3 Skrevet 9. desember 2013 Helt normalt at det varierer, ingen fare, er du usikker tar du en tur å veier og måler på helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #5 Skrevet 9. desember 2013 Grønnsaksmoser er kjempefint å gi. Avokado også. Hun er bare 7 måneder, det haster ikke å innføre flere måltider/mer mat per måltid så lenge hun legger på seg fint, og det er mm og ikke mme det går i. Dere kan jo starte smått med å gi litt middag/grønnsaksmos, og ved 8 måneder burde hun nok få 3 måltider per dag. Viktig at hun får i seg nok jern, da mm ikke inneholder så mye jern. Anonymous poster hash: 072b3...e0d
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #6 Skrevet 9. desember 2013 Takk for svar. Vi prøvde med grønnsaksmos nå, jeg tror det er skjea som er "problemet". Hun vil virkelig ikke spise noe som kommer på skje. Lukker munnen og presser mot med tunga :-P vi får fortsette testinga:) Anonymous poster hash: 4c7b9...2b0
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #7 Skrevet 9. desember 2013 Vår snupp levde hovedsakelig på brystmelk til hun var ca 10-11 mnd. Vi ga jerntilskudd da hun uansett hadde behov for det. Første grøten vi fikk inn var hipp med eple (8mnd grøt). I tillegg fikk hun smake på alt vi hadde av middag, brød/pålegg osv. Smurte ikke på skiva nødvendigvis, men fikk smake på litt av hvert. Fruktmos var en vinner her i gården. Ev. gi litt frukt eller grønnsaker (agurk var en vinner). Mioddagsglass prøvde vi på og hun spiste, men det kom bare rett opp igjen etter noen skjeer, så det hoppet vi over. Biffkjøtt er for tøft for magen, ellers går alt annet greit. Rød fisk har alltid vært stas. Anonymous poster hash: 16955...5ae
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #8 Skrevet 9. desember 2013 Har du most grønnsakene ordentlig? Jeg moser det først med en sånn potetmos eller hva det kalles, da er den grov (etter å ha kokt det veldig godt såklart) Så presser jeg det gjennom en sil med en skje, da blir maten helt fin uten klumper. Hun spiser ikke hvis den ikke er helt glatt, uvant for munnen med klumper tenker jeg. Anonymous poster hash: 68589...59c
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #9 Skrevet 9. desember 2013 Slapp helt av unger er forskjellige. Jeg har fire barn. 2 av dem begynte så smått med brød ved 8 mnd. Alder, men spiste ikke ei skive før året omtrent. Tredjemann spiste ikke noe brød føre han var 9 mnd. I dag spiser de alt mulig og finnes ikke kresne overhodet. Fin vekst hadde de også. Gitt mye smaksprøver og ulik konsistens , men aldri stresset med noe. Minstemann er 8 mnd nå, og han fikk sin første skalk i går. Ingen spesiell suksess, men det kommer. Har spurt på helsestasjon og svaret jeg har fått har vært: null stress, unger er forskjellige Anonymous poster hash: aada5...d37
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #10 Skrevet 9. desember 2013 Tror nok ikke du skal bekymre deg Alt er like normalt Min er 6 mnd nå, og er oppe i grøt morgen og kveld, og middag. Han er GAL etter mat da, og har hatt god kontroll på skjea allerede fra han begynte å smake når han var 4 mnd Anonymous poster hash: 96b7d...884
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #11 Skrevet 9. desember 2013 Høres ut som barnet ditt er veldig klar for baby led weaning. Ikke alle barn liker å bli matet med most mat. Søk det opp så finner du masse informasjon. Husk at det er melk som skal være hovedmaten uansett det første året. Anonymous poster hash: 740b3...178
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå