Gå til innhold

Hadde dere kjøpt brukte vintersko til 1, 5 åring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som er brukt en måneds tid?

Anonymous poster hash: 4b7f1...30f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok helt fint. Det er ikke mange skrittene de er ute og går i snøen i den alderen så skoa blir knapt brukt i det hele tatt. De stabber kanskje noen skritt, så sitter de litt i vogn eller på akebrett, knapt så pelsen inni skoa er bøyd.

Anonymous poster hash: cd508...f05
Skrevet

Tja. Må innrømme at i den alderen har jeg i alle fall arvet (vinter)sko mellom mine egne barn. Jeg er ellers nøye med at alle skal få sine egne sko, og alle har selvsagt fått nye førstegangssko i den alderen. Men som en over her skriver, ettåringer bruker ikke nødvendigvis vinterskoa sine særlig mye.

Også støvler har jeg latt de arve i den alderen, det er som regel begrenset hvor lenge en ettåring er ute i regnet.

Anonymous poster hash: e9f56...7df
Skrevet

NEI

Anonymous poster hash: a7fda...624
Skrevet

Ja, absolutt. Det eneste jeg kjøper nytt er sånne sko som blir brukt veldig mye, stort sett joggesko.

Ikke alle hart like god råd, og jeg vil heller kjøpe pent brukte sko i god kvalitet enn nye dårlige sko.

De pløyer fort gjennom skostørrelsene de første par årene, uten at de nødvendigvis blir så mye brukt.

Anonymous poster hash: a9615...213
Skrevet

Nei. Gutten min gikk tidlig, og hans første vinter (1 i januar) brukte han skoene sine godt.

Skrevet

Ja, hvis de ikke var slitt

Anonymous poster hash: 606ea...ec7
Skrevet

Ja. Hvis de har god kvalitet.

En 1,5 åring veier ikke mange kilo, så det er begrenset hvor mye de greier å tråkke ned sålen.

Anonymous poster hash: b1aaf...4e4

Skrevet

Ja. hadde ikke gjort det til førstemann, men nå som jeg vet hvor lite de første skoene ble brukt, så kunne jeg gjort det. men ville da kjøpt av et godt merke.

Anonymous poster hash: 56c3d...5ef

Skrevet

Ja, til en 1.5 åring som ikke går selv enda.

nei, til en 1.5 åring som går selv.

Skosålen former seg fort etter barnet føtter og det blir derfor feil hvis barnet går på dem. Hvis funksjonen til skoene rett og slett bare blir å holde føttene varme når de krabber/sitter så er det ikke så stort problem.

På en annen side så skal man vel strengt tatt ikke ha sko på en som ikke går selv. Husker vi brukte slike poser når jenta vår ikke gikk enda :-)

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gamnel hsn som har brukt skoene før er, skoene er 23 så regner med at han er 1, 5-2 år..De var brukt få ganger så da tror jeg at jeg satser på dem. .Min bruker 21 nå men de blir for små så hun blir kald på beina, så hvis jeg kjøper disse og putter nedi ullsåle så blir det ikke for trangt iallefall...

HI

Skrevet

Nei, kun om jeg ikke hadde råd til nye.

Skrevet

Ja det hadde jeg lett gjort. Når de er så små og brukt lite.

Skrevet

Ikke noe problem når barna er så lette at de ikke setter "fottrykk" i skoen. Leste om det et sted.

Men hvorfor kjøpe brukte? Du får et par sorel til ca 200 kr på xxl

Anonymous poster hash: 6fcf2...786
Skrevet

Som er brukt en måneds tid?

Ja, men ikke betalt mye for det. Ville kjøpt 2 par og hatt dette som pr nr 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...