Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Vi har begrenset besøket litt, altså vi har ikke hatt så mange denne gangen for det er nr 3 og vi tenkte at søsken skal få lov til å bli kjent først. Men de som har vært her har vært i 2-3 timer og jeg kjenner jeg blir så sliten av det! Skal jo holde en samtale i gang, ta meg av 3 stk under 5 år og vi blir sultne! Orker ikke å starte med middaglaging når vi har besøk. Har bevisst ikke vartet sånn opp, i håp om at de ikke blir så lenge + at jeg ikke orker å varte opp rett etter fødsel, men det bare varer og varer. Klarer ikke å be folk om å gå heller for jeg føler meg så stygg :/ Er det virkelig normalt å sitte på besøk hos folk som såvidt er kommet seg etter en fødsel i så mange timer? Jeg tenker en liten time er absolutt maksimum når jeg er hos andre folk, heller en god halvtime, spørs jo hvem det er. Anonymous poster hash: ac9a5...6dd
Gjest Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Dessverre så finnes det folk uten sosiale antenner, og må ha alt inn med spiseskje. Som du skriver, så vil jeg anta at 1 -2 timer er mere enn nok. Når de første kommer, så får de jammen i meg ha vettet i behold med å ha med seg noe til kaffen da?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Vet du, da minstemann var 5 dager gammel så fikk vi besøk av en kompis av mannen. Han kom relativt tidlig på dagen og satt og skravlet til over kl 23 på kvelden! Jeg var kjempesliten og meget irritert! Anonymous poster hash: e1c31...b59
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Jeg har hatt besøk som har vart i 8 timer med første barnet... Heldigvis har hun Selv fått barn så da blir hun ikke så lenge som en hel arbeidsdag på besøk. HI Anonymous poster hash: ac9a5...6dd
Havhesten Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Det er lov å være direkte med nyfødt i hus. Si på en vennlig måte at det var veldig hyggelig at de kom, men nå må du hvile deg litt/gå videre i dagens gjøremål el.l. Eventuelt trekke deg tilbake til et annet rom og hvile. Da må de ta hintet.
Isola&Lille+julegave Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Kan du ikke begynne å si til de du ønsker skal komme at de kan ta en tur, men ikke mer enn 1/2-1 time fordi du blir så sliten?! Du kan ikke forvente at folk klarer å lese tankene dine. Ikke vær redd for å si at "beklager, men jeg må nesten legge meg nedpå litt. Men tusen takk for at dere kom innom. " Ingen i verden syns du er kip da!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Jeg er dritsliten av hele barselgruppa mi. De lever for å være sosiale, og renner ned dørene til verande nesten hele tiden. Skjønner ikke at de aldri blir slitne:P Vi kommer alle fra samme strøket, så jeg ser det som en umulighet å kutte ut medlemsskapet. Ikke kjenner jeg dem så godt, og kjemien er ikke så god at vi blir bestevenner. Hva kan jeg gjøre, dere? Hva ville dere gjort? De blir sure om jeg ikke har tid til å delta på enkelte treff.. Anonymous poster hash: 39977...322
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 Som nybakt mor er det fullt lovlig å være eneveldig diktator og småufin kjerring når de besøkende ikke eier skamvett.
Ugl@ ruger... Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Lov å si fra. Takk for besøket, men si at du trenger å hvile deg.
Havhesten Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Jeg er dritsliten av hele barselgruppa mi. De lever for å være sosiale, og renner ned dørene til verande nesten hele tiden. Skjønner ikke at de aldri blir slitne:P Vi kommer alle fra samme strøket, så jeg ser det som en umulighet å kutte ut medlemsskapet. Ikke kjenner jeg dem så godt, og kjemien er ikke så god at vi blir bestevenner. Hva kan jeg gjøre, dere? Hva ville dere gjort? De blir sure om jeg ikke har tid til å delta på enkelte treff.. Anonymous poster hash: 39977...322 Det er ingen plikt å være med. Jeg synes det ble stress, meldte meg ut. Livet er for kort til å være sammen med folk man har dårlig kjemi med, synes nå jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå