Gå til innhold

Folke-allergi og IKEA-idyll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må være tidenes dummeste dame.  :balltre:Jeg trodde, og det burde jeg ikke gjort, at 2. søndag i advent var en fin dag å ta den delen av julehandelen som ikke kunne gjøres via Samsung Ultrabook og Internettet. Folk handler jo ikke på søndager. Jeg tok skammelig feil. 

Toys R Us og regionens største kjøpesenter: Sild i tønne-tendenser. Halvparten hadde barnevogner, og barna i vognene var ikke blide. Og det var i hvert fall ikke jeg. Dass-kø til månen og glade folk som står midt i veien og bare koser seg og prater med hverandre. Der man egentlig skal GÅ! Jeg snudde på hælen i et par butikker, bare av synet på køen. Men en plass var det uvanlig lite mennesker: dameavdelingen på Hennes og Mauritz, hvor jeg ikke engang måtte stå i kø for å prøve en billig julebord-kjole med plass til post-graviditets-valkene. Jeg ble faktisk så satt ut av folkemengden at jeg lette etter bilen min i en halvtime, en etasje under der den faktisk stod.   :kjefte:

Så stålsatte jeg meg for å svippe innom IKEA for en kurvstol til den ene ungen og et par bokser med pepperkakedeig: sweet relief, nesten ikke mennesker, parkeringsplass rett ved inngangen og  ingen kø i kassa.  :pls:   :pls:   :pls: 

Det viste seg at alle folka satt å nøt en bedre middag i IKEA-"restauranten". 

Folk er rare. Og jeg er muligens litt allergisk mot dem. Note to self: Neste år nettshopper vi julegaver som vanlig et par måneder tidligere, og tar den obligatoriske irl-shoppingen i oktober.  :shoppe:

Videoannonse
Annonse
Gjest xxxxxxxxx1
Skrevet

Ja, du kan komme og ta juleshopping i byen min - som om det ikke er nok at alle innbyggerne også tar seg turen ut for å få unnagjort litt shopping, kommer minst like mange på besøk for å gjøre det samme. Jeg skjønner ikke at de orker. Det samme gjelder New York for øvrig, jeg har aldri shoppet så lite på en storbytur som nå - og jeg hadde vært grinete over så store folkemengder på et og samme sted hvis formålet mitt hadde vært shopping. Det er det heldigvis ikke. Men det er jævlig nok når absolutt alt, selv de stedene hvor de faktisk bare selger noe å spise, er så fulle at du nesten ikke får puste. Har som deg unnagjort 90% av gavene på nett og regner med å fullføre resten i København. Kan uansett ikke være flere folk der enn i New York og London. Puh.

Skrevet

Tortur, kaller man det.

Skrevet

Æsj, jeg har ikke handlet en eneste julegave enda, og ser ikke frem til å være en sild i tønne en av dagene!

Håper alle er ferdige innen jeg får satt mitt bein på et senter så jeg kan gå der i ro og mak, det er mitt juleønske i år :P

Skrevet

Ja, du kan komme og ta juleshopping i byen min - som om det ikke er nok at alle innbyggerne også tar seg turen ut for å få unnagjort litt shopping, kommer minst like mange på besøk for å gjøre det samme. Jeg skjønner ikke at de orker. Det samme gjelder New York for øvrig, jeg har aldri shoppet så lite på en storbytur som nå - og jeg hadde vært grinete over så store folkemengder på et og samme sted hvis formålet mitt hadde vært shopping. Det er det heldigvis ikke. Men det er jævlig nok når absolutt alt, selv de stedene hvor de faktisk bare selger noe å spise, er så fulle at du nesten ikke får puste. Har som deg unnagjort 90% av gavene på nett og regner med å fullføre resten i København. Kan uansett ikke være flere folk der enn i New York og London. Puh.

Jeg som har hatt en ide om at New York i desember er kjempekoselig. Får kanskje skrinlegge ideen....

Skrevet

Æsj, jeg har ikke handlet en eneste julegave enda, og ser ikke frem til å være en sild i tønne en av dagene!

Håper alle er ferdige innen jeg får satt mitt bein på et senter så jeg kan gå der i ro og mak, det er mitt juleønske i år :P

Avspaser/ta ferie på dagtid en tirsdag eller mandag. Det må være mitt stalltips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...