Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 3-åringen fikk se Jul i svingen i går. I hele dag har jeg fått høre: Du bestemmer ikke over meg. Hun er vanligvis grei å ha med å gjøre, men i dag skulle hun ape etter disse ungene i svingen. Liker ikke den effekten etter kun en episode, så her blir det ikke mer Jul i svingen. Anonymous poster hash: eaf4f...2af
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 Omg.. Anonymous poster hash: 5e9fe...c2f
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Nei, Gud forby at ungen skulle utvikle selvstendighet!! Anonymous poster hash: 413f3...1da
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 HALLO!!!!!! Anonymous poster hash: 37b2d...4cd
frk Nilsen Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 (endret) La ungene se drømmehagen da, så begynner de å tvangsvaske steiner mens de roper makkapakka og drar et rødt teppe etter seg.... siden de lar seg lett påvirke av TV så er jo dette en mulighet Jul i svingen er kjempebra Endret 8. desember 2013 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Vet ikke om Linus i svingen er ditt største problem... Anonymous poster hash: 5e9fe...c2f
♥Madam Mim♥ Skrevet 8. desember 2013 #8 Skrevet 8. desember 2013 (endret) Ehm, at ungen hermer er noe du bare må læredeg til å leve med.. Det vil skje mange ganger til i årene som kommer :-) Ser ikke på jul i svingen her heller lenger, men det er fordi 4 åringen ikke liker den. De er for slemme med hverandre. Prøvde igjen i dag, men den skadde reven ble rett og slett for mye. Nå skal jeg grave ned i dvd kista her og finne frem amalies jul :-) Endret 8. desember 2013 av ♥Madam Mim♥
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #9 Skrevet 8. desember 2013 Det lærer de ikke bare fra jul i svingen. Prøv å sett på astrid lindgrenfilmer. Og du bestemmer ikke over meg er vel normalt at de begynner å si etterhvert uansett. Ingen krise det vel. Syns det er litt gøy jeg at barn er litt egen. De gjør dem sterkere til å møte den virkelige verden Anonymous poster hash: 320a1...ab1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #10 Skrevet 8. desember 2013 Selvstendigheten er det ikke noe i veien med. Slike ord og uttrykk lærer hun tidsnok i barnehagen. Så reklame for dagens episode, og der var det visst noen som var teite. Vil ikke at barnetv skal lære ungen min å være frekk. Anonymous poster hash: eaf4f...2af
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #11 Skrevet 8. desember 2013 Synes Jul i Svingen er fin jeg. Merker at 4 åringen har tatt til seg litt lærdom. F.eks i dag da fru Vold kalte barne drittunger. Da snur han seg til meg og sier nesten litt sint. "Fru Vold kan ikke si sånt. Det er ikke lov å kalle noen drittunger" Og da Victoria ville ta pengene i lommeboka til fru Vold sier han. "Man kan ikke stjele. Da kommer politet" Og han ble sint på Victoria her en dagen da hun sa at Linus var stygg. "Det er ikke lov å kalle noen stygg og erte" sier han til meg. Også fortalte han at det ikke er lov å putte henda i syltetøyet, da Morten og Klara gjorde dette Anonymous poster hash: 533da...060
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #12 Skrevet 8. desember 2013 For dere som vil beskytte barna deres mot de frekke barna i Jul i svingen... hvordan tror dere det er i bhg og skole? Kanskje er dette heller en mulighet for oss foreldre å få et større innblikk i sjargongen mellom barn, og snakke om det med barna i ettertid.. Anonymous poster hash: 413f3...1da
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #13 Skrevet 8. desember 2013 Jeg fikk høre den samme setningen FØR jul i svingen.. Herregud, hva har hun sett som jeg ikke har fått med meg da??? Og du? Hvor har du lært det stygge ordet i overskriften din? Du ser vel ikke på Cæsar? Anonymous poster hash: 77fc1...454
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #14 Skrevet 8. desember 2013 Nettopp det tenker jeg også. Man kan prate med barna om dette fordi de kommer til oppleve lignende ting i det virkelige liv. Greit å ha snakket om det da. Dessuten skjønner barn fort hvem som er slem eller snill. Hvis noen gjør eller sier noe stygt sier jeg at det var ikke fint sagt eller gjort. Og barnet er så enig. Både vi voksne og barna syns det er en vittig og koslig serie. Og barn lærer å si stygge ting uansett. Da er det bedre at de lærer det under "kontrollerte" formerog har voksne i nærheten som kan forklare. Anonymous poster hash: 320a1...ab1
♥Madam Mim♥ Skrevet 8. desember 2013 #15 Skrevet 8. desember 2013 For dere som vil beskytte barna deres mot de frekke barna i Jul i svingen... hvordan tror dere det er i bhg og skole? Kanskje er dette heller en mulighet for oss foreldre å få et større innblikk i sjargongen mellom barn, og snakke om det med barna i ettertid.. Anonymous poster hash: 413f3...1da Har ingenting med beskytte å gjøre, men når jenta mi spør om å få se på noe annet så skal hun få lov til det. Tvinger da ikke noen til å se på tv!! I det virkelige liv er det noe helt annet, da snakker vi jo om ting. Og som hun over her sier så lærer også datteren min at det ikke er snilt og gjøre ting osv. Hun foretrekker å se ting på tv hvor alle er snille mot hverandre osv, og da synes jeg hun skal få lov til å velge dette selv. Barnetv tiden er hennes tid til å se det hun vil!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #16 Skrevet 8. desember 2013 Ja, selvsagt skal barna få se det de vil. Jeg skjønte det slik at du var imot det fordi barna i serien var for frekke mot hverandre.. Anonymous poster hash: 413f3...1da
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. desember 2013 #17 Skrevet 8. desember 2013 HAr du i det hele tatt sett Emil og Pippi? Det må i tilfelle være fandens verk i dine øyne?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #18 Skrevet 8. desember 2013 HAr du i det hele tatt sett Emil og Pippi? Det må i tilfelle være fandens verk i dine øyne? Ja, bare tenk på Pippi som erter på seg både politiet og barnevernet. Og ikke minst sover i senga med skoa på. Og for ikke snakke om Emil... Hutte meg tu altså Anonymous poster hash: 533da...060
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #19 Skrevet 8. desember 2013 For ikke å snakke om Lotta fra Bråkmakergata. Jenta mi sto og trampa i gulvet og sa strengt nei til meg etter å ha sett flere runder med Lotta. Litt uskyldig moro :-) Anonymous poster hash: 320a1...ab1
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #20 Skrevet 8. desember 2013 Men Biggen på bensinstasjonen er ganske hot da. Jeg vurderer å begynne å lage sikletråder om han her etter hver episode. Anonymous poster hash: b222b...d31
Havhesten Skrevet 9. desember 2013 #21 Skrevet 9. desember 2013 Enig at NRK kjører en stil som er litt vel overdreven. For eksemple i Alle barnas bråkeshow der de driter ut foreldre og voksne hele tiden. Andre programmer gjør det samme. Sier mye om hvordan vi ser på barn og barndom i våre dager. Pippi og Emil er noe helt annet. De er rebelske på annet vis, ikke bare ute etter å drite ut de voksne.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #22 Skrevet 9. desember 2013 Linus i svingen må da være noe av det mest pedagogiske og hyggeligste som vises på tv om dagen. Anonymous poster hash: 13f5c...4c1
skinnfilla Skrevet 9. desember 2013 #23 Skrevet 9. desember 2013 Enig at NRK kjører en stil som er litt vel overdreven. For eksemple i Alle barnas bråkeshow der de driter ut foreldre og voksne hele tiden. Andre programmer gjør det samme. Sier mye om hvordan vi ser på barn og barndom i våre dager. Pippi og Emil er noe helt annet. De er rebelske på annet vis, ikke bare ute etter å drite ut de voksne. Jammen ,det er jo det som er gøy!Jentene elsker barnas supershow, og de vet forbasket godt at det ikke er sånn "på ordentlig". Men det er utrolig gøy å leke med ungene, la de drite deg ut litt, lær dem å le av seg selv Linus er en herlig serie som fronter barndommens " grusomheter".
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #24 Skrevet 9. desember 2013 Savner Eli og Theodor, jeg. Sukk! Anonymous poster hash: eaf4f...2af
❤lille stjerne❤ Skrevet 9. desember 2013 #25 Skrevet 9. desember 2013 Haha, hvis ikke ungen din hadde kommet på å si det selv så synes jeg nesten det var på tide. De skal jo ha egne meninger og trasse litt da. Jul i Svingen er kjempekoselig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå