Gå til innhold

Mine spreke foreldre på 50+ sitter i sofaen hele jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er enebarn, og de tar det som en selvfølge at de skal feire jul hos oss hvert år, noe som gjør at vi ikke kan feire hos mannens foreldre. Vi kan ikke feire hos mine foreldre, da de ikke orker å pynte noe, sløse bort penger på juletre, eller ikke orker å vaske huset, bake og lage julemat. De kan ikke dette med å ordne til jul, sier de og ler. Barndommens jul ble alltid feiret hos andre, som tanter, besteforeldre og venner. et hjelper ikke å be de hjelpe til med borddekking, matlaging, baking, se etter barna osv., de ligger heller på sofaen og ser på tv. Ikke bidrar de noe økonomisk heller. Er som å ha to tenåringer i hus. Vurderer å rømme til syden neste jul. Foreldrene mine er oppegående mennesker med god helse, men i overkant egoistiske. Måtte bare få ut litt frustrasjon.   

Anonymous poster hash: 77a01...662
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss, merkelig! Vet ikke hva mer jeg skal si, dere har jo tydeligvis prøvd det meste av alvorsprat?

Skrevet

Da hadde jeg gitt beskjed om at vi feirer jul hos mannens familie dersom de ikke skjerpet seg!!

Skrevet

Men at dere ikke kan feire annenhver jul hos din manns foreldre er jo bare deres egen feil da... Litt sent å annonsere det i år, men hvis dere er velkommen til svigers neste jul så si til dine foreldre at neste år skal dere dit i stedet. Og det må nesten fortelles ila høsten så de får litt tid på å svelge drt ;)

Kanskje DE kunne reist til syden da :P

Skrevet

Hva med å si at i år skal dere feire hos mannens familie? Det er voksne folk det er snakk om her, de klarer seg selv. Mine svigerforeldre ville blitt skuffet om vi aldri feiret sammen...

Skrevet

som flere sier her: hvorfor ikke bare si at i år feires julen hos mannens foreldre? Så får de ligge helt i fred på sofaen sin hjemme. 

Anonymous poster hash: 00647...027
Skrevet

Det er dårlig gjort over for din manns familie og din man å ikke dele litt på det.

Jeg vet det er vanskelig, men du må nok gi dem klar beskjed på en så pedagogisk som mulig måte at sånn som det er nå, det orker du ikke lengre.

Anonymous poster hash: 9e3e8...389
Skrevet

Herregud, kvinn deg opp og gi dine foreldre beskjed om at annethvert år fra nå av skal dere feire med mannens familie. Noe annet er veldig urettferdig for dem og mannen din. Og forlang at de hjelper til. Du er da deres datter, ikke deres tjener. Det høres ikke ut aom om de ordnet flott jul til deg når du var liten, så sånn sett skylder du dem ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...