Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #1 Skrevet 8. desember 2013 Har noen her inne forslag på gode konfekter jeg kan lage til jul? Ønsker å gi bort litt forskjellige typer konkfekter til besteforeldrene mine. Hva kan jeg pakke det inn i sånn at det holder seg? Går det bra å pakke inn i f. eks cellofan? Er det for tidlig å begnne med konfekter nå? Anonymous poster hash: afe5f...132
Sokkedyret Skrevet 8. desember 2013 #2 Skrevet 8. desember 2013 marsipankuler rullet i baileys med sjokoladetrekk!! mmm =)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #3 Skrevet 8. desember 2013 Kjøp sånne små konfektformer (ser ut som bittesmå muffinsformer). Så kan du stable dem på en pappplate med folie rundt og pakke inn det hele med silkepapir og cellofan Fløtekarameller Sjokoladetrøfler med forskjellig smak Anonymous poster hash: bb9fa...298
Love my kidz Skrevet 8. desember 2013 #4 Skrevet 8. desember 2013 Jeg laget oreokuler i dag: Denne gir ca 25 kuler. 1 pk oreokjeks 1 pk (200g) Philadelphiaost, naturell. Romtemperert. Kokesjokolade Knus kjeksen til pulver. Haes i ostemassen. Ha deigen i fryseren i 15-20 min for da blir det lettere å lage kulene. Veldig klissete dette Lag kuler og dypp de i smeltet sjokolade. Settes i kjøleskap. Oppbevares der. Mmmmm
Edelweis Skrevet 8. desember 2013 #5 Skrevet 8. desember 2013 Tenkte å foreslå oreokuler jeg og. Dypp i hvit sjokolade og strø over litt oreosmuler. Lekkert og godt. :-)
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #6 Skrevet 8. desember 2013 Veldig enkelt. Smelter melkesjokolade. Hakker mandler og valgfri skumgodis. Marshmallows. Blader alt i en diger kjele og brer alt utover et matpapir og kjøler det raskt ned. Del det i passe størrelser før det er helt nedkjølt. Kan også bruke rosiner men det liker ikke jeg. Anonymous poster hash: ed674...518
Voilà Skrevet 8. desember 2013 #7 Skrevet 8. desember 2013 Pikekyss? Ikke akkurat konfekt, men de gjør seg godt både i cellofan og i munnen Baileyskuler som Sokkedyret nevnte er også veldig godt. Jeg lager også fløtekarameller, og drysser litt maldonsalt over - da smaker de himmelsk. Vanilje- og sjokoladefudge, kanskje? Ellers går det jo an å kjøpe sånne dropssett på f.eks Panduro, men vet ikke om det er besteforeldres favoritt Oreokuler skal jeg prøve i år, ser jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå