Gå til innhold

Forslag til gode konfekter jeg kan lage til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen her inne forslag på gode konfekter jeg kan lage til jul? Ønsker å gi bort litt forskjellige typer konkfekter til besteforeldrene mine. Hva kan jeg pakke det inn i sånn at det holder seg? Går det bra å pakke inn i f. eks cellofan? Er det for tidlig å begnne med konfekter nå?

Anonymous poster hash: afe5f...132
Videoannonse
Annonse
Skrevet

marsipankuler rullet i baileys med sjokoladetrekk!! mmm =)

Skrevet

Kjøp sånne små konfektformer (ser ut som bittesmå muffinsformer). Så kan du stable dem på en pappplate med folie rundt og pakke inn det hele med silkepapir og cellofan :)

Fløtekarameller

Sjokoladetrøfler med forskjellig smak

Anonymous poster hash: bb9fa...298
Skrevet

Jeg laget oreokuler i dag:

Denne gir ca 25 kuler.

1 pk oreokjeks

1 pk (200g) Philadelphiaost, naturell. Romtemperert.

Kokesjokolade

Knus kjeksen til pulver. Haes i ostemassen. Ha deigen i fryseren i 15-20 min for da blir det lettere å lage kulene. Veldig klissete dette ;) Lag kuler og dypp de i smeltet sjokolade. Settes i kjøleskap. Oppbevares der.

Mmmmm :)

Skrevet

Tenkte å foreslå oreokuler jeg og. Dypp i hvit sjokolade og strø over litt oreosmuler. Lekkert og godt. :-)

Skrevet

Veldig enkelt. Smelter melkesjokolade. Hakker mandler og valgfri skumgodis. Marshmallows. Blader alt i en diger kjele og brer alt utover et matpapir og kjøler det raskt ned. Del det i passe størrelser før det er helt nedkjølt.

Kan også bruke rosiner men det liker ikke jeg.

Anonymous poster hash: ed674...518

Skrevet

Pikekyss? Ikke akkurat konfekt, men de gjør seg godt både i cellofan og i munnen ;) 
Baileyskuler som Sokkedyret nevnte er også veldig godt. Jeg lager også fløtekarameller, og drysser litt maldonsalt over - da smaker de himmelsk. 
Vanilje- og sjokoladefudge, kanskje? 

Ellers går det jo an å kjøpe sånne dropssett på f.eks Panduro, men vet ikke om det er besteforeldres favoritt :P

Oreokuler skal jeg prøve i år, ser jeg! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...