Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Hvilke idioter er det som ønsker og sende noe til denne vonde, stygge, ekle mannen? Hadde det vært opp til meg skulle jeg sendt han noe så jeg slapp og vite at han lever i dette landet Anonymous poster hash: fcab3...218
Diddels Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Hvordan skal det bli fred i verden dersom vi ønsker at andre mennesker skal oppleve vonde ting? Uansett hva han har gjort så tjener det ingen at han skal sitte i fengsel uten julegaver. Få den dumme tanken ut av huet og tenk på noe annet.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Håper det er miltbrann! Anonymous poster hash: 8a895...400
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Hvordan skal det bli fred i verden dersom vi ønsker at andre mennesker skal oppleve vonde ting? Uansett hva han har gjort så tjener det ingen at han skal sitte i fengsel uten julegaver. Få den dumme tanken ut av huet og tenk på noe annet. Men hva tjener det at han får det? Fortjener han det? Kusina mi ble drept, 16 år! Hun ble drept sist av en gruppe ungdommer...det er noen sekunder hun skjønner hva som venter henne. Unner han ingen gleder Anonymous poster hash: a491b...4c4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 hade vært artig å sendt han en mega saftig innpakket bæsj Anonymous poster hash: 220be...62e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Så koselig at en syk mann kan få en fin jul han også. I Norge sendes man i fengsel for rehabilitering, da hjelper det lite med hevntanker og smålighet. Anonymous poster hash: e94a4...b17
Diddels Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Hvordan skal det bli fred i verden dersom vi ønsker at andre mennesker skal oppleve vonde ting? Uansett hva han har gjort så tjener det ingen at han skal sitte i fengsel uten julegaver. Få den dumme tanken ut av huet og tenk på noe annet. Men hva tjener det at han får det? Fortjener han det? Kusina mi ble drept, 16 år! Hun ble drept sist av en gruppe ungdommer...det er noen sekunder hun skjønner hva som venter henne. Unner han ingen gleder Anonymous poster hash: a491b...4c4 Da er vel ikke du noe bedre enn ham? Se feks på en dyrevernsforkjemper, hvordan de sier at dem i pelskåper fortjener og bli flådd selv. De er ikke noe bedre enn dem som flår dyrene. Ser du logikken? Dessuten kan en blind mann se at ABB er meget psykisk syk, det kommer tydelig frem av det han skriver i sitt "manifest", måten han har oppført seg på osv. De som er pårørende kan ha vansker med å se slikt, men får man litt avstand er det klart som dagen.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Hvordan skal det bli fred i verden dersom vi ønsker at andre mennesker skal oppleve vonde ting? Uansett hva han har gjort så tjener det ingen at han skal sitte i fengsel uten julegaver. Få den dumme tanken ut av huet og tenk på noe annet. Men hva tjener det at han får det? Fortjener han det? Kusina mi ble drept, 16 år! Hun ble drept sist av en gruppe ungdommer...det er noen sekunder hun skjønner hva som venter henne. Unner han ingen gleder Anonymous poster hash: a491b...4c4 Da er vel ikke du noe bedre enn ham? Se feks på en dyrevernsforkjemper, hvordan de sier at dem i pelskåper fortjener og bli flådd selv. De er ikke noe bedre enn dem som flår dyrene. Ser du logikken? Dessuten kan en blind mann se at ABB er meget psykisk syk, det kommer tydelig frem av det han skriver i sitt "manifest", måten han har oppført seg på osv. De som er pårørende kan ha vansker med å se slikt, men får man litt avstand er det klart som dagen. Så flott at andre her i verden kan gå videre uten bitterhet Enig i alt du sier. Anonymous poster hash: e94a4...b17
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Hvordan skal det bli fred i verden dersom vi ønsker at andre mennesker skal oppleve vonde ting? Uansett hva han har gjort så tjener det ingen at han skal sitte i fengsel uten julegaver. Få den dumme tanken ut av huet og tenk på noe annet.Men hva tjener det at han får det? Fortjener han det? Kusina mi ble drept, 16 år! Hun ble drept sist av en gruppe ungdommer...det er noen sekunder hun skjønner hva som venter henne. Unner han ingen gleder Anonymous poster hash: a491b...4c4 Da er vel ikke du noe bedre enn ham? Se feks på en dyrevernsforkjemper, hvordan de sier at dem i pelskåper fortjener og bli flådd selv. De er ikke noe bedre enn dem som flår dyrene. Ser du logikken? Dessuten kan en blind mann se at ABB er meget psykisk syk, det kommer tydelig frem av det han skriver i sitt "manifest", måten han har oppført seg på osv. De som er pårørende kan ha vansker med å se slikt, men får man litt avstand er det klart som dagen. Sier du virkelig at hun ikke er noe bedre enn AAB? Utrolig frekt. Det å sørge og å være sint er en helt normal reaksjon, og det må være lov å gjøre det uten å bli satt i samme bås som den syke mannen. Mange av de som skriver brev og sender han gaver støtter også handlingene hans, og bare det er en grunn til å reagere. Du burde skamme deg som kommer med slike uttalelser, og en kan jo begynne å lure på hva som ligger bak. Empati er du virkelig i mangel av ihvertfall. Den dagen en ikke kan fordømme handlinger og en slik mann har dette fokuset på at det er noe godt i alle virkelig godt for langt! Anonymous poster hash: 181a6...e20
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #10 Skrevet 7. desember 2013 ABB er ikke psykisk syk. Han er ond. Vesentlig forskjell Anonymous poster hash: 8b2ba...763
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #11 Skrevet 7. desember 2013 Trodde det bare var snille barn som fikk julegaver jeg... Anonymous poster hash: 89364...49a
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 ABB er ikke psykisk syk. Han er ond. Vesentlig forskjell Anonymous poster hash: 8b2ba...763 Om du visste noe om oppveksten hans så ville du sett at han er et offer han også. I Norge praktiserer vi rehabilitering, ikke straff. Dere som ønsker en kule i pannen hans er faktisk like syke som han er. Er det slike tilstander dere vil ha står dere fritt til å flytte til land hvor dødsstraff praktiseres. Anonymous poster hash: e94a4...b17
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #13 Skrevet 7. desember 2013 Mistet søskenbarnet mitt. Vi var som søstre! Utrolig nok så klarer jeg ikke å hate den mannen, det er synd i han som har et så jævlig liv osm han har! Det er vanskelig å forklare mine følelser rundt dette, for jeg føler ikke at noen forstår hva jeg tenker. Dette er en fyr som har hatt en vond barndom. Han har selv ansvar for det han gjorde, men i og med at han har vokst opp under omsorgssvikt er han også "unnskyldt"- NEI HAN ER IKKE UNNSKYLDT om dere tror jeg mener han bare burde slippe fri. Ingen vil forstå mine tanker rundt dette, men jeg lever av den troen at det fins noe godt i alle. Selv om han har drept så mange mennesker- inkludert "søsteren" min, så fins det en eller annen ting som er godt i det mennesket også. Han har gjort noe grusomt som er vanskelig å tilgi, men hva gjør det om noen sender han julegave som er glade i han?Selv vet jeg ikke hvordan jeg ville reagert om mine barn hadde vært han, men en ting er jeg sikker på. Jeg kommer alltid til å være glade i barna mine, uansett hva! Det vil ikke si at jeg støtter valgene dem tar, men man kan bry seg. Det tenker jeg at er skjedd her også. Han har noen som bryr seg om han, som tenker på han. Det er synd i fyren som må leve med noe slikt, men det viser bare at han har noen som er glade i han. Forstår om ingen vil forstå, men mannen er syk. Han trenger hjelp, og det får han så til de grader. Og det er koselig at han får gaver, og at han fremdeles er noen som bryr seg. Anonymous poster hash: b1afe...df8
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #14 Skrevet 7. desember 2013 Hvordan skal det bli fred i verden dersom vi ønsker at andre mennesker skal oppleve vonde ting? Uansett hva han har gjort så tjener det ingen at han skal sitte i fengsel uten julegaver. Få den dumme tanken ut av huet og tenk på noe annet. Problemet ikke at han får gaver, men at folk sender dem til ham: at folk sympatiserer med ham skremmer meg. Jeg tror han er psykisk syk og synes på den måten synd på ham. Anonymous poster hash: 55e7d...9c3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #15 Skrevet 7. desember 2013 Mistet søskenbarnet mitt. Vi var som søstre! Utrolig nok så klarer jeg ikke å hate den mannen, det er synd i han som har et så jævlig liv osm han har! Det er vanskelig å forklare mine følelser rundt dette, for jeg føler ikke at noen forstår hva jeg tenker. Dette er en fyr som har hatt en vond barndom. Han har selv ansvar for det han gjorde, men i og med at han har vokst opp under omsorgssvikt er han også "unnskyldt"- NEI HAN ER IKKE UNNSKYLDT om dere tror jeg mener han bare burde slippe fri. Ingen vil forstå mine tanker rundt dette, men jeg lever av den troen at det fins noe godt i alle. Selv om han har drept så mange mennesker- inkludert "søsteren" min, så fins det en eller annen ting som er godt i det mennesket også. Han har gjort noe grusomt som er vanskelig å tilgi, men hva gjør det om noen sender han julegave som er glade i han? Selv vet jeg ikke hvordan jeg ville reagert om mine barn hadde vært han, men en ting er jeg sikker på. Jeg kommer alltid til å være glade i barna mine, uansett hva! Det vil ikke si at jeg støtter valgene dem tar, men man kan bry seg. Det tenker jeg at er skjedd her også. Han har noen som bryr seg om han, som tenker på han. Det er synd i fyren som må leve med noe slikt, men det viser bare at han har noen som er glade i han. Forstår om ingen vil forstå, men mannen er syk. Han trenger hjelp, og det får han så til de grader. Og det er koselig at han får gaver, og at han fremdeles er noen som bryr seg. Anonymous poster hash: b1afe...df8 Så fantastisk at du tenker slik. Det står det stor respekt av Jeg er lei meg for tapet ditt, men glad for at du har noe han ikke kunne ta fra deg. Anonymous poster hash: e94a4...b17
Himmel og hav Skrevet 8. desember 2013 #16 Skrevet 8. desember 2013 Tråden er ryddet for innlegg som faller inn under denne regelen: * Innlegg som oppfordrer til voldshandlinger, eller som forherliger voldsbruk, voldtekt og lignende. Himmel og hav Brukermoderator
Diddels Skrevet 8. desember 2013 #17 Skrevet 8. desember 2013 Hvordan skal det bli fred i verden dersom vi ønsker at andre mennesker skal oppleve vonde ting? Uansett hva han har gjort så tjener det ingen at han skal sitte i fengsel uten julegaver. Få den dumme tanken ut av huet og tenk på noe annet.Men hva tjener det at han får det? Fortjener han det? Kusina mi ble drept, 16 år! Hun ble drept sist av en gruppe ungdommer...det er noen sekunder hun skjønner hva som venter henne. Unner han ingen gleder Anonymous poster hash: a491b...4c4 Da er vel ikke du noe bedre enn ham? Se feks på en dyrevernsforkjemper, hvordan de sier at dem i pelskåper fortjener og bli flådd selv. De er ikke noe bedre enn dem som flår dyrene. Ser du logikken? Dessuten kan en blind mann se at ABB er meget psykisk syk, det kommer tydelig frem av det han skriver i sitt "manifest", måten han har oppført seg på osv. De som er pårørende kan ha vansker med å se slikt, men får man litt avstand er det klart som dagen. Sier du virkelig at hun ikke er noe bedre enn AAB? Utrolig frekt. Det å sørge og å være sint er en helt normal reaksjon, og det må være lov å gjøre det uten å bli satt i samme bås som den syke mannen. Mange av de som skriver brev og sender han gaver støtter også handlingene hans, og bare det er en grunn til å reagere. Du burde skamme deg som kommer med slike uttalelser, og en kan jo begynne å lure på hva som ligger bak. Empati er du virkelig i mangel av ihvertfall. Den dagen en ikke kan fordømme handlinger og en slik mann har dette fokuset på at det er noe godt i alle virkelig godt for langt! Anonymous poster hash: 181a6...e20 Syntes det i stor grad ikke virker som om du vet hva du snakker om, og du projiserer dine egne følelser over på meg. Jeg mangler ikke empati med noen, hverken med Breivik, eller de pårørende etter ulykken. Ikke ett sted har jeg nevnt noe om at det ikke er lov å sørge eller være sint. Men dette er følelser man må bearbeide og ikke tviholde på. Håper du en dag klarer å se at dersom man skal tenke slik som deg vil det bli født mennesker hver dag som blir som Breivik. Som reagerer med hat og sinne når man blir frustrert. Først er Breivik sint fordi vrangforestillinger i hodet hans forteller ham at Norge er truet. Han vil ta det onde ved roten og dreper samtlige medlemmer av Unge AP, som han mener legger til rette for de onde. Så vil de pårørende ham til livs for hevn. De vil gjerne drepe ham fordi han drepte deres barn. Så er de selv drapsmenn. Så vil Breiviks sympatisører drepe hevnerene som hevn, og der har vi the Grangerfords og the Sheperdsons Istedet, selv om det er vanskelig dersom man ikke kjenner bunnen av alle følelsene sine, burde vi tenke: Her var det en mann som ble så frustrert at han gjorde en fryktelig handling. Vi må hjelpe samtlige å aldri føle denne frustrasjonen igjen. Jeg selv skal ta meg av alle rundt meg slik at ingen forhåpentligvis føler seg så truet og maktesløs som Breivik gjorde. Blås i Stoltenbergs løfte om mer demokrati. Tenk heller at denne terrorhandlingen oppfordrer til at vi skal vise omverdenen vår MER omsorg, gi MER kjærlighet og MER åpenhet. Så til sist, ang julegavene. I utgangspunktet hadde det vært flott om noen tenkte: I julen er ingen glemt! og sender Breivik gaver. Dersom de derimot gjør det fordi de er "fans" av det han gjorde - som er en syk handling - er meget negativt.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #18 Skrevet 8. desember 2013 Mistet søskenbarnet mitt. Vi var som søstre! Utrolig nok så klarer jeg ikke å hate den mannen, det er synd i han som har et så jævlig liv osm han har! Det er vanskelig å forklare mine følelser rundt dette, for jeg føler ikke at noen forstår hva jeg tenker. Dette er en fyr som har hatt en vond barndom. Han har selv ansvar for det han gjorde, men i og med at han har vokst opp under omsorgssvikt er han også "unnskyldt"- NEI HAN ER IKKE UNNSKYLDT om dere tror jeg mener han bare burde slippe fri. Ingen vil forstå mine tanker rundt dette, men jeg lever av den troen at det fins noe godt i alle. Selv om han har drept så mange mennesker- inkludert "søsteren" min, så fins det en eller annen ting som er godt i det mennesket også. Han har gjort noe grusomt som er vanskelig å tilgi, men hva gjør det om noen sender han julegave som er glade i han? Selv vet jeg ikke hvordan jeg ville reagert om mine barn hadde vært han, men en ting er jeg sikker på. Jeg kommer alltid til å være glade i barna mine, uansett hva! Det vil ikke si at jeg støtter valgene dem tar, men man kan bry seg. Det tenker jeg at er skjedd her også. Han har noen som bryr seg om han, som tenker på han. Det er synd i fyren som må leve med noe slikt, men det viser bare at han har noen som er glade i han. Forstår om ingen vil forstå, men mannen er syk. Han trenger hjelp, og det får han så til de grader. Og det er koselig at han får gaver, og at han fremdeles er noen som bryr seg. Anonymous poster hash: b1afe...df8 Jeg tror jeg forstår hva du mener. Han er unnskyldt for at han er blitt så skadet i hodet og måten han tenker og oppfatter verden på. Du synes ikke det er riktig det han gjorde eller at han på noen som helst måte hadde rett til å gjøre det han gjorde. Du synes bare ikke det er rart at han er blitt slik han er blitt. Og du ser på han også som et offer. Hvis du mener det så er jeg til dels enig med deg. Noen ting har vi makt og kontroll over. Våre gjerninger, hva vi gjør med det vi kan gjøre noe med. Det hadde han makt og kontroll over. Det ingen har noen som helst makt over er oppvekstforhold. De forhold som til stor grad former ens personlighet. Det hadde ikke han heller noen makt over. Det som gjorde at han følte han ikke møtte noen som forsto hans tanker, forsto hvordan han oppfattet verden, det som gjorde at han følte seg ensom - uten at han har sagt det direkte. Dette hadde han ingen kontroll over. Anonymous poster hash: b7197...cf7
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #19 Skrevet 8. desember 2013 PS. Føler med deg om søskenbarnet ditt. Uff... Anonymous poster hash: b7197...cf7
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #20 Skrevet 8. desember 2013 hade vært artig å sendt han en mega saftig innpakket bæsj Anonymous poster hash: 220be...62e Bare så du vet det, alt som blir sendt til han blir åpnet og sjekket av ansatte i fengselet. Du kan jo sende han noe slikt, men igjen, bare så du vet det, det er disse ansatte som får det. Det blir ikke sendt videre derimot blir ditt navn notert og havner i en mappe et sted. Anonymous poster hash: b7197...cf7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå