Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 6 pakker lipton te? hun drikker mye te og jeg orker seriøst ikke bruke masse penger på julepresang når vi får kjjipe ting hos henne. Anonymous poster hash: f2411...381
BellaSuz Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 6 enkle poser eller esker? Siden det er jul så bør dere kanskje slå til med 6 esker Lipton te?
...gull... Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Herregud da, da må du i det minste kjøpe en eller to skikkelige løsvekt-te. Og kanskje en pakke kjeks eller sjokolade. Syns det er trist at det ikke er gleden av å gi som er størst hos folk flest. So what om dere får verdens mest trasige gave, det betyr jo ikke at dere må svare med samme mynt.
C&M&H Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Kjøp en annen litt mere fancy te da i det minste.. Selv om hun er kjip kan du vel prøve å være et "større" menneske??
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Når det står pakker så betyr det ikke poser davel :-) Kan jo slå til meg 6 esker Coop extra te, koster 4,90 pr.eske og en boks med suketter :-) Anonymous poster hash: f2411...381
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Herregud da, da må du i det minste kjøpe en eller to skikkelige løsvekt-te. Og kanskje en pakke kjeks eller sjokolade. Syns det er trist at det ikke er gleden av å gi som er størst hos folk flest. So what om dere får verdens mest trasige gave, det betyr jo ikke at dere må svare med samme mynt. Det må hun så aldeles ikke! Svigermor skal være glad hun får gave. Man hat ikke krav på julegave! Anonymous poster hash: 428d3...327
Jallow B Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Jeg ville kjøpt en god løsvekt-te istedet. Kan man fint få for 50-100 kr
...gull... Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Herregud da, da må du i det minste kjøpe en eller to skikkelige løsvekt-te. Og kanskje en pakke kjeks eller sjokolade. Syns det er trist at det ikke er gleden av å gi som er størst hos folk flest. So what om dere får verdens mest trasige gave, det betyr jo ikke at dere må svare med samme mynt. Det må hun så aldeles ikke! Svigermor skal være glad hun får gave. Man hat ikke krav på julegave! Anonymous poster hash: 428d3...327 Nå var det ikke sånn at jeg mente at hun MÅ gjøre det, beklager om det var sånn du oppfatter det, men hun spør og jeg svarer. Det jeg egentlig mener er at om svigermor skal avskrives med dritt, så kan de la være å gi gave. Der er ikke noen plikt å gi gave. Jeg gir ikke gaver til alle som gir meg bare for at jeg MÅ. Jeg gir gaver til de jeg vil, og bryr meg egentlig lite om jeg får gave tilbake eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #10 Skrevet 7. desember 2013 Jeg ville hevet meg over det og heller gitt f.eks 2 esker med Pukka te. Det koster ikke all verden og er veldig gode. Lipton er liksom bare...kjipt. Anonymous poster hash: d2aaa...213
anonymsuperbruker Skrevet 7. desember 2013 #11 Skrevet 7. desember 2013 Sjekk Life-butikkene. (Helsekost) De har tilbud på Pukka te fram til jul. 3 for 2 av Pukka te også har de fine gaveesker med to pakker i en metallboks til 130 eller 150 kr. Har kjøpt flere sånne for å gi i gaver. (+hamstret til meg selv!!) Kjempegod te!! Kanskje en god, mørk kvalitetssjokolade og en god honning ved siden av? Pakk det pent inn. Hvis dere har barn, kan kanskje ungene lage noe til henne også? Et par tegninger for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 Hva med å kjøpe en fin te-boks og fylle den med forskjellige te-poser? Blir ikke så himla dyrt, og det blir en gave hun kan sette pris på og ha glede av. Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gjøre deg gjerrig, bare fordi hun er det, da symker jo du til samme nivå. Da har du ikke lenger noe å være irritert over.. Anonymous poster hash: 8e25e...c82
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #13 Skrevet 7. desember 2013 Skjønner deg godt hi. Kjøp te og gi til henne Anonymous poster hash: e983b...188
Himmel og hav Skrevet 7. desember 2013 #14 Skrevet 7. desember 2013 Ja, det vil nok lære henne å være gjerrig en annen gang... Alternativt så kan dere være mer generøse enn henne, og gi henne noe hun vil bli skikkelig glad for. hun har kanskje ande egenskaper ved seg enn å være gjerrig, så da kan dere jo "måle" julegaven etter det, og ikke bare etter hva dere ikke får som dere tydeligvis mener dere burde fått.
Superdolly Skrevet 7. desember 2013 #15 Skrevet 7. desember 2013 Personlig synes jeg ikke julen er en anledning til å ta hevn, jeg da. Jeg ville vel likt bedre å være en større og rausere person oppi dette dramaet, og heller gitt henne en skikkelig gave. Men vi er alle forskjellige.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #16 Skrevet 7. desember 2013 Men ikke sikkert at svigermor synes det er kjipt da. Om hun er glad i lipton så er det ikke sikkert hun heller vil ha en dyr Pukka hun ikke liker. Jeg prøvde det der med min mor for å ikke være kjip (som en del av en større gave tok jeg med noen fancy tetyper.). Hun har fortsatt ikke drukket disse for det er Earl grey som er hennes greie:) Anonymous poster hash: 541b4...66d
*Miss Marple* Skrevet 7. desember 2013 #17 Skrevet 7. desember 2013 Hvem var det som var gjerrig? Å gi te fordi mottaker liker det, er helt ok. Å gi det for å ta hevn og ikke bruke penger på mottaker, er ikke fullt så ok.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #18 Skrevet 7. desember 2013 Min kusine klaget alltid over vår gjerrige bestemor. Hun ga alltid billige/kjipe gaver ifølge henne. Jeg tenkte aldri over at gavene ikke var gode nok fordi jeg muligens hadde et annet perspektiv enn henne og at jeg ikke var bortskjemt. Når bestemor døde fikk jeg vite av mamma hvor mye hun hadde slitt økonomisk, og det er veldig sårt spesielt med tanke på min kusine som totalt blottet for forståelse og omtanke. Jeg bare sier, det kan ligge noe annet bak som at hun sliter med økonomien selv om dere ikke vet det. Og det dere ser på som kjipe julegaver er hennes forsøk på å gjøre det beste ut av tingene. Anonymous poster hash: eb9c2...f0b
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #19 Skrevet 8. desember 2013 Herregud, jul er blitt tiden for å "vise" de man har kjær, hva man egentlig mener om de. Hva skjedde med at jul skulle være en koselig familieråd!? Patetisk, det er det du er!!! Anonymous poster hash: f0512...1e2
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #20 Skrevet 8. desember 2013 Er hun flink å stille opp som barnevakt?Pleier dere å gi henne noe for det?Husk at dere synker ned på samme nivå som henne om dere er like gjerrige Kjøp det du føler er riktig, og en hjemmelaget/tegnet kalender av barna er billig og vil nok bety mer enn 6 pakker lipton-te Om hun er flink å være barnevakt ville jeg absolutt gitt mer for å "betale" tilbake godheten hun viser med å passe barna. Vær dere selv, ikke la det gå inn på dere at hun er gjerrig. Du har jo ikke skrevet noe, så for alt vi vet kan det hende hun rett og slett ikke har råd og gir etter evne. Det kan være flere grunner til at dere ikke får dyre gaver. Husk at det er tanken som teller her Anonymous poster hash: c0d0f...be0
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #21 Skrevet 8. desember 2013 Min kusine klaget alltid over vår gjerrige bestemor. Hun ga alltid billige/kjipe gaver ifølge henne. Jeg tenkte aldri over at gavene ikke var gode nok fordi jeg muligens hadde et annet perspektiv enn henne og at jeg ikke var bortskjemt. Når bestemor døde fikk jeg vite av mamma hvor mye hun hadde slitt økonomisk, og det er veldig sårt spesielt med tanke på min kusine som totalt blottet for forståelse og omtanke. Jeg bare sier, det kan ligge noe annet bak som at hun sliter med økonomien selv om dere ikke vet det. Og det dere ser på som kjipe julegaver er hennes forsøk på å gjøre det beste ut av tingene. Anonymous poster hash: eb9c2...f0b Helt enig med deg kjenner flere som sliter med økonomien sin som gruer seg til jul bursdager fordi dem har ikke mye penger.Hvorfor er det så viktig med dyre ting?Her i Norge drukner vi snart i overflod med ting . Anonymous poster hash: 31f1b...fd4
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #22 Skrevet 8. desember 2013 Jeg er ingen fan av "hevn" i jula, men vet også hvor irriterende det er med gjerrige folk. Har et familiemedlem (h*n tjener godt) som gir de kjipeste gaver, men leverer selv ønskelister som best kan beskrives som overdådige. Jeg får nesten følelsen av å bli utnyttet og det kjennes ikke greit ut. I år får vedkommende en meget moderat, men ok gave. Anonymous poster hash: b8906...774
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #23 Skrevet 8. desember 2013 Du bør hvertfall kjøpe ordentlig te. Jeg kjøper alltid ordentlige gaver til alle selv om jegg ikke får gave av vedkommende. Noen har dårlig råd, noen har levd med en annen gavekultur og bruker derfor mindre penger og noen har kanskje problemer med å handle gaver av ulike årsaker. Er flere i familien jeg får sånne merkelige gaver av som jeg egentlig kunne vært foruten, men jeg tar ikke hevn. Anonymous poster hash: 2da1b...2a5
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #24 Skrevet 8. desember 2013 Jeg syns det er skremmende å se hva julen har utviklet seg til.. nemlig en tid der du må bevise hvor mye du bryr deg om dine nærmeste i form av dyre gaver... Jo dyrere gaver jo mer glad er du tydeligvis i dem, og de i deg... Og kjøpegaloppen, venner og familie bestemmer hva som er "akseptabelt" dyre kjærlighetsbevis... (man vil jo gjerne kunne fortelle sine venner om dyre gaver man har fått... alle kan vel forstå det..??) Er du ikke av dem som har mest å rutte med, og syns det blir vel dyrt å bruke så mye får du gjerne høre ting som: "Syns du ikke han/hun er verdt det da?" eller "det er jo jul bare en gang i året"... Det er viktig å huske at de som har minst i månedlig inntekt/trygd/pensjon (enslige småbarnsforeldre, minstepensjonister, enker/enkemenn, langtidssyke og arbeidsledige osv) også er de som får aller minst utbytte av halv skatt i desember... ofte ikke mer enn det lille julemiddagen og litt ekstra til julekaffen og noen få rimelige gaver til de nærmeste vil koste... Jeg håper jeg tar feil av den tonen jeg syns preger det du skriver - for den virker skremmende... skremmende egoistisk, bortskjemt, ufølsom, og grådig - og som noen skrev lenger oppe her - rett og slett patetisk! Det er i de små hverdagslige gjerningene - gjort av et hjerte hele året - ikke i de idiotisk dyre julepresangene - man viser at man er virkelig glad noen... En klem, varme smil, en skulder å lene seg på, en håndsstrekning - omtanke og litt tid til å glede hverandre - rett og slett. Jeg blir rett og slett bare trist og oppgitt over denne trådstarterens ord... Anonymous poster hash: 3f318...cca
Havhesten Skrevet 8. desember 2013 #25 Skrevet 8. desember 2013 Hev dere over gjerrigheten hennes og gi henne en hyggelig ting med omtanke. Vis hvem du er. Trodde øye for øye, tann for tann var litt umoderne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå