Gå til innhold

Undrer på om bf sin mor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Jeg er ikke sammen med bf og han ønsker heller ikke delta rundt barnet. Fødsel er i mai/juni 2014. 

Mitt spørsmål er om hva med hans mor? Mon tro om hun vil vite om sitt "barnebarn" når det blir født....Bør jeg fortelle henne det?? 

Takk for svar....

Anonymous poster hash: 76373...f25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kjenner henne godt kan du si d.. Men jeg ville latt bf si d..

Anonymous poster hash: c7949...eeb

Skrevet

Gi barnefar en sjanse til å si det selv, om han ikke forteller det så ville jeg gjort det.

Skrevet

Vet ikke om han kommer til å si det og siden han oppfører seg så stygt, så har jeg lyst, men får se

Skrevet

Kjenner du barnefarens mor da?

Ja jeg kjenner henne; men vi er ikke så veldig nære.

Skrevet

Han er vel kanskje allerede i et forhold siden han har brutt kontakten? Av erfaring så er det kanskje lurt å informere henne om dette før moren hans. Mødre er ufattelig lojale mot sønnene sine. Og når sjokket hos henne har lagt seg, vil hun stå ved hans side og skjerme han. Hvis han er i et forhold, så vil nok hun være den beste å informere for å få frem i lyset at han skal bli far. Jeg snakker av erfaring.

Hvis han evt ikke er i et forhold, ville jeg ventet til barnet er født. Så får han en sjanse til å si det selv. Han trenger nok tid til å fordøye situasjonen.

Anonymous poster hash: 878e0...e6e

Skrevet

Siden du kjenner henne, så ville jeg sagt til barnefar at enten så forteller ham det eller så gjør du det, så setter du en tidsfrist, før barnet blir født. Hva hun velger å gjøre etter hun har fått vite dette må være opp til henne, men siden du vil fortelle henne det, regner jeg med du vil at hun og barnet skal ha kontakt. Du må være tydelig i hva du vil, og om at du vil (om det skulle bli sånn at du forteller det) at hun skal kunne velge å ha kontakt med barnet og at du vil at den skal få bli kjent med begge sider av familiene.

Skrevet

Han er vel kanskje allerede i et forhold siden han har brutt kontakten? Av erfaring så er det kanskje lurt å informere henne om dette før moren hans. Mødre er ufattelig lojale mot sønnene sine. Og når sjokket hos henne har lagt seg, vil hun stå ved hans side og skjerme han. Hvis han er i et forhold, så vil nok hun være den beste å informere for å få frem i lyset at han skal bli far. Jeg snakker av erfaring.

Hvis han evt ikke er i et forhold, ville jeg ventet til barnet er født. Så får han en sjanse til å si det selv. Han trenger nok tid til å fordøye situasjonen.

Anonymous poster hash: 878e0...e6e

Han er ikke i noe forhold nå nei. Vi har kontakt. Men ja jeg tror nok som du skriver at mødre er veldig lojale ovenfor sønnene sine ( barna sine generelt) Spes fordi hun har oppdratt han alene selv kanskje? 

Gjest Anybody
Skrevet

Ville sagt det.

Om hun oppdro sin sønn selv vet hun vel hvor tøft det kan være. Og unner sitt barnebarn en far og drar sønnen sin litt i ørene.

Så kan hun i det minste selv få bestemme om hun vil ha kontakt med med barnebarnet sitt eller ikke.

Jeg var i samme situasjon. Og fortalte det til moren hans. Hun ville være i sitt liv, men ville ikke imellom be og meg. Det var helt greit.

Hun stilte opp og var der masse. Bf kom sakte men sikker inn i livet til barnet sitt han også. Og er i dag en fantastisk far for datteren sin på alle måter!

Lykke til :)

Skrevet

Bf var utro mot meg og stakk av dagen han sa dette. Dette var få uker etter nr 2 ble født. han har samvær og er i livet til ungene. Mens moren hans og han har mistet kontakten fordi han vet han har driti seg ut og at hun ikke aksepterer det han har gjort. For besteforeldrene på bf sin side, kommer barnebarna først, siden de er så små og sønnen er "voksen." Jeg får utrolig god hjelp og støtte fra dem. Har et veldig godt forhold oss imellom.

Så om han ikke sier noe innen en viss tid ville jeg sagt noe. Da har hun mulighet til og få bearbeidet tanker og følelser, evt snakke masse med sønnen og deg om barnet.

Kanksje hun er en veldig fornuftig, omsorgsfull og resurssterk dame som vil hjelpe deg masse. Og tro meg du vil trenger den hjelpen du kan få. Så om du kan få et bra og nært forhold til henne, vil barnet også få det.

Håper det ordner seg uansett ril det beste for deg og barnet.

Anonymous poster hash: be0b9...c7c
Skrevet

Tusen takk for fine og gode ord. Snille dere er :-) Tar med meg dette.....

Ha en fin søndag ;.)

Skrevet

Jeg tenker på hvordan jeg selv ville hatt det om sønnen min hadde fått et barn som han ikke fortalte meg om. Ville helt klart vist det, og gjerne så tidlig som mulig egentlig, slik at jeg kunne være involvert med barnebarnet fra starten av. Ville også prøvd å få et fint forhold til moren til barnet. Så ja, jeg synes du skal gi ham en veldig kort frist til å fortelle det, ellers kan du gjøre det selv. Er fint å ha diskutert seg ferdig på hvem som vil hjelpe deg og involveres før barnet er født synes jeg - da slipper du forhåpentlig skuffelser: Kanskje mammaen til bf kan snakke litt fornuft i sønnen sin??

Anonymous poster hash: 98616...e7c
Skrevet

Hvis du vil hun skal vite det så hadde jeg sagt det. Kan være at hun setter pris på det.

Skrevet

Jeg tenker på hvordan jeg selv ville hatt det om sønnen min hadde fått et barn som han ikke fortalte meg om. Ville helt klart vist det, og gjerne så tidlig som mulig egentlig, slik at jeg kunne være involvert med barnebarnet fra starten av. Ville også prøvd å få et fint forhold til moren til barnet. Så ja, jeg synes du skal gi ham en veldig kort frist til å fortelle det, ellers kan du gjøre det selv. Er fint å ha diskutert seg ferdig på hvem som vil hjelpe deg og involveres før barnet er født synes jeg - da slipper du forhåpentlig skuffelser: Kanskje mammaen til bf kan snakke litt fornuft i sønnen sin??

Anonymous poster hash: 98616...e7c

det som er litt synd oppi det hele er at bf har et barn fra et tidligere forhold, så vet ikke helt hvordan hans mor vil oppleve at sønnen får et nytt barn og ikke holder sammen med barnets mor nå heller. (Hans eks har aldri hatt noe godt forhold til hans mor)

Skal jo si at han i utgangspunktet er en veldig skikkelig og fornuftig mann og har et veldig godt forhold til sin mor. 

Jeg skal ta det opp med han hva han tenker rundt dette med å involvere  sin mor i dette, for jeg mener barnet bør ha rett på en bestemor/farmor oxo - hvis hun ønsker det naturligvis. 

Men tør ikke håpe på noen ting... Bedre å bli positivt overrasket....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...