Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #1 Skrevet 7. desember 2013 Som holdt på å drikke seg ihjel i natt. Kom hjem fra fest og hadde alle symptomer på alkoholforgiftning - problemer med andedrett, null kontroll på blæra, klarte ikke å fokusere på noe med øynene og datt rett ned på gulvet da æ prøvde å få han til å stå oppreist. Imorgen venter ultimatum - enten slutte helt å drikke alkohol, eller skilsmisse. Hans festing har vært stor samtaleemne fra før av, men har aldri sett han sånn som nå. Måtte bare få det ut. Anonymous poster hash: 8c7c4...e9d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #2 Skrevet 7. desember 2013 Det har du all grunn til! Han må få hjelp, og vil han ikke innse at han har et problem -gå fra ham. Du fortjener ikke dette. Anonymous poster hash: 2c6e4...e8d
Mamma_til_2 Skrevet 7. desember 2013 #3 Skrevet 7. desember 2013 Tenk på hvor utrolig gøy han hadde det ute og så kom han jo hjem før kl 3 slapp av nå!
Gjest Skrevet 7. desember 2013 #4 Skrevet 7. desember 2013 Blandet for mange slag kanskje? Ex mann gjorde det på noen fester, og lærte da jeg truet med galttcelle. ( var forresten hormonell og 7 mndr gravid) Ta en liten prat med han, og be han heller holde seg til en ting.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #5 Skrevet 7. desember 2013 Mulig han hadde det gøy, men det hadde ikke jeg som vurderte å ringe 113 midt på natta fordi han holdt på å kveles, brukte 15 minutter på å få ham i senga fra døra og måtte vaske pisset hannes utover hele kjøkkengulvet. Det er ikke gøy når mannen kommer hjem med 3 i promille og du må i tillegg til små barn med omgangssyke passe på en mann som ikke har kontroll på noe på kroppen og du er redd for at han skal stryke med. Det er forresten tredje gang denne måneden han har vært på fest, så det er ikke noe som skjer to ganger i året. Anonymous poster hash: 8c7c4...e9d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #6 Skrevet 7. desember 2013 Skrev feil, tredje gang siden begynnelsen av november han har vært på fest. Anonymous poster hash: 8c7c4...e9d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #7 Skrevet 7. desember 2013 Jeg hadde ikke akseptert det heller. Han får gå på fest så ofte han vil men hadde han drukket så mye at jeg ble redd for helsa hans hadde han også fått ultimatum. Voksne folk gjør ikke slik. Er lov å feile innimellom men ikke ofte. Anonymous poster hash: 32566...56e
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #8 Skrevet 7. desember 2013 Jeg hadde ikke akseptert det heller. Han får gå på fest så ofte han vil men hadde han drukket så mye at jeg ble redd for helsa hans hadde han også fått ultimatum. Voksne folk gjør ikke slik. Er lov å feile innimellom men ikke ofte. Anonymous poster hash: 32566...56e Det er det jeg mener. Og nei, jeg synes det er for ofte å feste annenhver uke når man har små barn. Jeg er så å si aldri ute selv. Tenkte at hvis han ønsker å drikke seg ihjel så er det hans valg, men jeg orker ikke å være en del av det, da får han være singel. Anonymous poster hash: 8c7c4...e9d
Ziva Skrevet 7. desember 2013 #9 Skrevet 7. desember 2013 Da hadde dagen startet med eggerøre og bacon, gjerne litt bløt eggerøre og halvstekt bacon. Felles frokost med spiseplikt!! Med påfølgende familietur i skogen. En samtale om alkoholforbruk og måtehold er påtvunget. Men er det mulig at han ikke tåler enkelte typer alkohol. Når jeg får i meg gin så ser jeg fanden på flatmark og rosa elefanter på veggen. Det bør skje en endring da det ikke skal være nødvendig å vaske piss etter sin mann.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #10 Skrevet 7. desember 2013 Da hadde dagen startet med eggerøre og bacon, Å det hørtes godt ut! Nå ble jeg sulten... Anonymous poster hash: e3c5f...d4d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #11 Skrevet 7. desember 2013 Folk som ikke klarer å kontrollere alkoholinntaket bør holde seg unna. Makan. Gi han et ultimatum du. Hvorfor i alle dager gikk han på fest mens barna var syke? Han skulle vært hjemme og hjulpet deg med å vaske etter barna. Anonymous poster hash: 51e3b...ddc
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 Folk som ikke klarer å kontrollere alkoholinntaket bør holde seg unna. Makan. Gi han et ultimatum du. Hvorfor i alle dager gikk han på fest mens barna var syke? Han skulle vært hjemme og hjulpet deg med å vaske etter barna. Anonymous poster hash: 51e3b...ddc Det tenkte jeg også. At en av oss skulle gå ut om vi hadde omgangssyke i hus hadde vært helt uaktuelt her. (Ikke at jeg hadde nektet ham, det hadde ikke falt ham inn en gang.) Så jeg syntes den biten var ille nok, også skaffer han HI masse merarbeid i tillegg. Helt uakseptabelt. Anonymous poster hash: e3c5f...d4d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #13 Skrevet 7. desember 2013 Drikker han hver dag eller er det flatfyll innimellom? Hvis det kun har skjedd en gang er det ille, men heldigvis mindre ille enn alternativet, at han er alkholiker. Jeg har et nært familiemedlem som har alkholproblemer. Kjenner at jeg er blitt hard av det for må skjerme meg selv. Men hvis du må leve med en mann som drikker så mye, så er det enda tyngre. Du vil vel egentlig ikke skille deg fra han, for du er jo glad i han. Men han trenger å våkne opp og skjerpe seg. Hvordan skal du få det til? Målet ditt er jo ikke å bli kvitt han, men å få han til å kraftig redusere drikkingen. Han er jo ikke russ, han er jo en voksen mann. Å oppføre seg sånn som far er IKKE akseptabelt. Håper det er en julebordting. At han ikke er sånn hele året? Film han neste gang det skjer. Vask opp pisset etter han for å skjerme barna dine. Men film han først slik at han ser neste dag hvor ille han faktisk var. Hvis han ikke våkner av det/viser skam/lover bot og bedring som du tror på- vis filmen til noen andre han respekterer og vil høre på som du tror vil påvirke han positivt. Få han til å våkne opp og skjerpe seg. Vis det til svigers, nære venner. Få de til å forstå at det ikke er en ufarlig ting, at han har et problem som går ut over deg og barna. Vet ikke om du tror det vil fungere? Tror min ville blitt så flau at det ville fungert på han. Men han ville nok kanskje skilt seg fra meg/hatet meg til evig tid pga det. Men du er såpass lei at det må du kanskje risikere? Anonymous poster hash: d3625...586
Honningmelon Skrevet 7. desember 2013 #14 Skrevet 7. desember 2013 Tenk på hvor utrolig gøy han hadde det ute og så kom han jo hjem før kl 3 slapp av nå!Gøy?! Man kan ha det gøy om man ikke drikker seg til døde omtrent! Så "gøy" er det ikke aktuelt at mannen min har det ute på byen i allefall. Ikke spesielt gøy når mannen er tett ved å havne på sykehus fordi han har hatt det "gøy". HI, du har all grunn til å reagere!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #15 Skrevet 7. desember 2013 Tenk på hvor utrolig gøy han hadde det ute og så kom han jo hjem før kl 3 slapp av nå!Gøy?! Man kan ha det gøy om man ikke drikker seg til døde omtrent! Så "gøy" er det ikke aktuelt at mannen min har det ute på byen i allefall. Ikke spesielt gøy når mannen er tett ved å havne på sykehus fordi han har hatt det "gøy". HI, du har all grunn til å reagere! Enkelte her på forumet mener at høy konsum av alkohol skal være menneskerettighet for oh store mannen. Det som er trist er at hans omgangskrets deler denne oppfatningen, og hvis mannen ikke får lov å drikke og feste så mye han vil så er han "kjerringstyrt" og kommer til å dumpe kona, være utro eller noe lignende. Anonymous poster hash: 8c7c4...e9d
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #16 Skrevet 7. desember 2013 Jeg kan ikke noe om alkoholmisbruk eller hvordan man skal håndtere slikt, men jeg vet med sikkerhet at jeg aldri hadde akseptert det HI beskriver. Tørke opp etter en voksen far som tisser på gulvet fordi han er for full? Det er bare ikke normalt. Jeg er ikke avholds og synes det er helt greit med en fest nå og da, men ikke på det nivået der. Anonymous poster hash: 77d4f...8a1
♥Madam Mim♥ Skrevet 7. desember 2013 #17 Skrevet 7. desember 2013 Huff det der høres ikke gøy ut!! Kanskje det kan fungere å nekte han å drikke sprit? Har flere kamerater som virkelig ikke tåler dette. Noen blir som din mann, mens andre blir agressive... Jeg tenker at voksne mennesker fremdeles drikker seg fra sans og samling stadig så eudet noe som ikke stemmer! Kan jo ikke nekte dem å drikke, men noen justeringer må han kunne gå med på. Han er tross alt en familiemann og med det inntaket der så spørs det om ikke han er fyllesyk frem til midten av neste uke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå