Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Vi kuttet for noen uker siden dagsøvnen fordi det tok 1 time med hylskriking mens jeg trilla, uten at han sovna. Gravid som jeg er orket jeg rett og slett ikke mere og han sovnet fort til kvelden. Problemet oppstod med en gang: Han våkner utallige ganger hver kveld og hyler. Regner med at det pga. han er overtrøtt og kroppen ikke kommer i dyp søvn. Om natten kan han våkne og ligge våken i 2 timer ett par ganger i uka. Snart kommer nestemann og kjenner jeg blir litt bekymret over dette. Hvordan kan jeg lære han å sovne ved å bare legge han i vogna? Da vil han jo gråte og bli kjempesint. Han går ikke i barnehage, så derfor orker vi ikke stå opp klokken 7 siden han sover til halv 10. Vi kan godt sette klokka på 8, men ikke tidligere. Når bør han da ha dupp og når på kvelden bør han legge seg? Anonymous poster hash: 7445b...bb6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Mine på 1,5 orker maks seks timer våkentid. De våkner 6.30 og sover kl 11-13. Jeg synes du kan vekke kl 8.30 og la han sove 13.30-14.30 og legge 19.30-20. Kanskje han sovner lettere i senga inne? Anonymous poster hash: 70980...325
happiness4life Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Hvorfor kan han ikke sove duppen sin i sengen da? Min på 1,5 våkner mellom 7 og 8. så sover han ca 12-14 og legger seg mellom 18.30 og 18.45. Før la jeg han 19 eller kanskje 19.15, men det funket plutselig ikke lengre, bare gråt og gråt! Har den siste uken lagt han tidligere og han har lagt der og bablet litt også sovner han i løpet av 10 min. Hvor lenge er gutten din våken før han skal sove duppen? Og når legger du han om kvelden?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Tåler du ikke å høre at han gråter så kan du glemme å få han til å sovne i vognen selv. Det er jo en tilvenningssak,å da blir det nok en del gråting i begynnelsen . Anonymous poster hash: 54f80...61b
Ziiona Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Her er ikke vognen noe vits, men når vi legger henne i sengen legger hun seg til, og sier natta før jeg får på henne dyna Hun er 21 mnd
Gjest Julia1984 Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Tåler du ikke å høre at han gråter så kan du glemme å få han til å sovne i vognen selv. Det er jo en tilvenningssak,å da blir det nok en del gråting i begynnelsen . Anonymous poster hash: 54f80...61b Sjarmerende! Hvorfor skal babyer og småbarn måtte gråte seg i søvn??
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Har ikke prøvd senga på dagtid siden han var noen få mnd gammel. Han kommer til å tro at det bare er tull, men vi kan jo prøve. Han er vant til at soving i senga er natta og soving i vogn på dagen. Han våkner ca klokken halv 10, noe som er perfekt for sliten gravid mamma hehe. Før vi kuttet dagduppen så sovnet han i 13 tiden i vognen, med trilling selvfølgelig. Tok ofte bare noen min, men det funket plutselig ikke lenger. Da sov han kanskje 3 kvarter-1 time. La seg klokken 20 for kvelden. Nå kan han sovne klokken 19 fordi han er trøtt. Sovner like lett klokken 20 da så det varierer. Anonymous poster hash: 7445b...bb6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Tåler du ikke å høre at han gråter så kan du glemme å få han til å sovne i vognen selv. Det er jo en tilvenningssak,å da blir det nok en del gråting i begynnelsen . Anonymous poster hash: 54f80...61b Sjarmerende! Hvorfor skal babyer og småbarn måtte gråte seg i søvn?? Okey kom med en bedre plan for å få barnet til å sovne i vognen selv da. Hva tror du de gjør i barnehager der barna må sove i vogner? Tror du de står å bysser på vognen hele tiden?? Det hadde de ikke hatt mulighet til! Så skal en få barnet til å sovne i vognen selv så må en tåle litt protester. Anonymous poster hash: 54f80...61b
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Tåler du ikke å høre at han gråter så kan du glemme å få han til å sovne i vognen selv. Det er jo en tilvenningssak,å da blir det nok en del gråting i begynnelsen . Anonymous poster hash: 54f80...61b Joda jeg tåler gråting, men han gråter til han kaster opp. Og hva skal naboene tro når jeg lar ungen ligge ute i vogna å hylgrine? Anonymous poster hash: 7445b...bb6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Tåler du ikke å høre at han gråter så kan du glemme å få han til å sovne i vognen selv. Det er jo en tilvenningssak,å da blir det nok en del gråting i begynnelsen . Anonymous poster hash: 54f80...61b Sjarmerende! Hvorfor skal babyer og småbarn måtte gråte seg i søvn?? Okey kom med en bedre plan for å få barnet til å sovne i vognen selv da. Hva tror du de gjør i barnehager der barna må sove i vogner? Tror du de står å bysser på vognen hele tiden?? Det hadde de ikke hatt mulighet til! Så skal en få barnet til å sovne i vognen selv så må en tåle litt protester. Anonymous poster hash: 54f80...61b I Det var ikke meg(HI) som svarte deg det altså. Har vært dagmamma til to andre barn på samme alder og de var det bare å legge i vogna så sovna de selv. Min er mye vanskeligere når det gjelder soving. Alltid vært:( Anonymous poster hash: 7445b...bb6
Appelsinpiken Skrevet 7. desember 2013 #11 Skrevet 7. desember 2013 Tåler du ikke å høre at han gråter så kan du glemme å få han til å sovne i vognen selv. Det er jo en tilvenningssak,å da blir det nok en del gråting i begynnelsen . Anonymous poster hash: 54f80...61b Sjarmerende! Hvorfor skal babyer og småbarn måtte gråte seg i søvn?? Okey kom med en bedre plan for å få barnet til å sovne i vognen selv da.Hva tror du de gjør i barnehager der barna må sove i vogner? Tror du de står å bysser på vognen hele tiden?? Det hadde de ikke hatt mulighet til! Så skal en få barnet til å sovne i vognen selv så må en tåle litt protester. Anonymous poster hash: 54f80...61b Det gjør de i vår barnehage, på de som trenger det. Er ofte de nye barna som trenger litt ekstra før det går seg til. Ingen blir lagt i vogna for å gråte seg i søvn!
Gjest Skrevet 7. desember 2013 #12 Skrevet 7. desember 2013 Hmmm skjønner frustrasjonen din. Men prøv å legge han i sengen sin igjen. Minsten her har alltid ligget i sengen på dagtid, inntil hna begynte i barnehage som 17 mndr gml. Når det er sagt, så hadde han en tullete periode på 2-3 mndr, hvor han nektet plent å sove i senga og ville kun i vogn på dagtid. Håper du får orden på dette BTW.... de rugger på vogna hannes i barnehagen, og der sover han inntil 2 1/2 time ute i hyl & skrik
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #13 Skrevet 7. desember 2013 Tåler du ikke å høre at han gråter så kan du glemme å få han til å sovne i vognen selv. Det er jo en tilvenningssak,å da blir det nok en del gråting i begynnelsen . Anonymous poster hash: 54f80...61b Sjarmerende! Hvorfor skal babyer og småbarn måtte gråte seg i søvn?? Okey kom med en bedre plan for å få barnet til å sovne i vognen selv da.Hva tror du de gjør i barnehager der barna må sove i vogner? Tror du de står å bysser på vognen hele tiden?? Det hadde de ikke hatt mulighet til! Så skal en få barnet til å sovne i vognen selv så må en tåle litt protester. Anonymous poster hash: 54f80...61b Jo i bhg både triller og rugger vi vognene i tilvenningsperioden. Er pedleder på småbarnsavdeling selv de hyler seg ikke i søvn, dag gjør vi ikke jobben vår skikkelig. Forskjellen er at i bhg er de små ofte så trøtte at de sovner omtrent med en gang, det er så mange nye inntrykk og et mye høyere tempo enn hjemme. Anonymous poster hash: 3753f...d84
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #14 Skrevet 7. desember 2013 Selvfølgelig triller og vugger vi vognen til de som trenger det i barnehagen! Kunne aldri latt barna ligge å skrike seg i søvn. Det hører fortiden til!! Anonymous poster hash: b2c66...ac3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #15 Skrevet 7. desember 2013 Tåler du ikke å høre at han gråter så kan du glemme å få han til å sovne i vognen selv. Det er jo en tilvenningssak,å da blir det nok en del gråting i begynnelsen . Anonymous poster hash: 54f80...61b Sjarmerende! Hvorfor skal babyer og småbarn måtte gråte seg i søvn?? Okey kom med en bedre plan for å få barnet til å sovne i vognen selv da.Hva tror du de gjør i barnehager der barna må sove i vogner? Tror du de står å bysser på vognen hele tiden?? Det hadde de ikke hatt mulighet til! Så skal en få barnet til å sovne i vognen selv så må en tåle litt protester. Anonymous poster hash: 54f80...61b jobber i barnehage, å ja vi vugger de barna som må det. Ingen som må skrike seg i søvn her, tenk på alle dem ville vekket. Eller ingen ville sovnet i et stort skrikekor. Anonymous poster hash: 2c87a...6c7
magica fra tryll Skrevet 7. desember 2013 #16 Skrevet 7. desember 2013 Det er nok for sent å få han til å sovne selv i vogna. Da måtte du vent han til det fra starten av. Kanskje han rett og slett ikke er trøtt nok? Er han mye ut og får brukt kroppen så han blir sliten? Om han sover til 9.30, har han vel brukt opp dagsøvnen for å si det sånn. Jeg har mange barn, også tette og har da aldri sovet så lenge om morgenen, gravid eller ikke...Har aldri hatt problemer med dagsoving, men har nok aldri sovet lenger enn til kl 0700. Så de 2 timene mine har sovet på dagen, har nok du brukt opp på morgenen.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #17 Skrevet 7. desember 2013 Har ikke prøvd senga på dagtid siden han var noen få mnd gammel. Han kommer til å tro at det bare er tull, men vi kan jo prøve. Han er vant til at soving i senga er natta og soving i vogn på dagen. Han våkner ca klokken halv 10, noe som er perfekt for sliten gravid mamma hehe. Før vi kuttet dagduppen så sovnet han i 13 tiden i vognen, med trilling selvfølgelig. Tok ofte bare noen min, men det funket plutselig ikke lenger. Da sov han kanskje 3 kvarter-1 time. La seg klokken 20 for kvelden. Nå kan han sovne klokken 19 fordi han er trøtt. Sovner like lett klokken 20 da så det varierer. Anonymous poster hash: 7445b...bb6 Vekk han tidligere på morgenene, slik at han får seg en dagdupp. Sover han fra 19 - 09.30? Eller er han våken om natta? Anonymous poster hash: 4a742...4d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå