Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #51 Skrevet 6. desember 2013 Må si at flere av dere er ganske så ufølsomme. Da kan dere vel heller la være å svare. Men jeg er enig, sjansen for at du er smittet er veeldig liten, men det er alltid lurt å ta en test for sikkerhets skyld, da får man et svar og man kan forhåpentligvis legge dette bak seg! Tror ofte det kan hjelpe deg bedre å snakke med noen som kan dette fremfor å skrive på nett der alle kan svare deg. Da får du konkret og proff hjelp. Selv jobber jeg mye med hiv, og treffer mange som har det som deg. Noen ganger får vi roet vedkommende ned, andre ganger må resultatet foreligge først. Håper alt ordner seg for deg Det med halsbetennelse/influensa symptomer. Kan dukke opp som et tegn på sykdom. MEN det skjer MAX 1 uke etter at man evnt har blitt smittet, og ikke 2mnd etter… Og ikke for å skremme HI nå, men monson; dette er ikke helt rett. Vil råde deg til å sjekke fakta før du skriver noe. Anonymous poster hash: 2d8b5...2bb Å herregud....?! HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #52 Skrevet 6. desember 2013 Du har mest sannsynligvis ikke hiv. Mange med halsbetennelse på denne tiden av året. Du tenker så mye på det at det minste symptom må jo vare bety dødssykdom. De fleste lever et godt liv med hiv idag, hvor de til og med kan ha sex med ikke-hivsmittede. Gode medisiner idag. Men du fårbopdatere oss. Tviler på at du har det. Anonymous poster hash: 6daf4...139 Har problemer med mandlene da, og fikk halsbetennelse i sommer også...så.....men Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #53 Skrevet 6. desember 2013 Herre fred kvinne. Om du bor i Bergen anbefaler jeg deg å be om innleggelse på hypokonderklinikken. Du tar dette alt for langt. Jeg er snart lege, og min personlige mening er at dette dreier seg i stor grad om en fobi og ikke en reell fare for HIVsmitte. Du bør virkelig tenke på dette. Hjelpes. Anonymous poster hash: 3bc72...e9c Hvis du er "snart lege", så har du kanskje fått med deg den undersøkelsen som viste at medisinstudentenes empatiske evner blir dårligere i løpet av studiet? Jeg bare spør... Signerer forøvrig 1) du har ikke HIV og 2) du bør ringe legen for å få svaret, så du slipper denne torturen. Merkelig måte å formulere seg på når du er lege? haha Jeg jobber selv kun med overleger, og jeg kan ikke huske at de prater på den måten. HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4
monson Skrevet 6. desember 2013 #54 Skrevet 6. desember 2013 Må si at flere av dere er ganske så ufølsomme. Da kan dere vel heller la være å svare. Men jeg er enig, sjansen for at du er smittet er veeldig liten, men det er alltid lurt å ta en test for sikkerhets skyld, da får man et svar og man kan forhåpentligvis legge dette bak seg! Tror ofte det kan hjelpe deg bedre å snakke med noen som kan dette fremfor å skrive på nett der alle kan svare deg. Da får du konkret og proff hjelp. Selv jobber jeg mye med hiv, og treffer mange som har det som deg. Noen ganger får vi roet vedkommende ned, andre ganger må resultatet foreligge først. Håper alt ordner seg for deg Det med halsbetennelse/influensa symptomer. Kan dukke opp som et tegn på sykdom. MEN det skjer MAX 1 uke etter at man evnt har blitt smittet, og ikke 2mnd etter… Og ikke for å skremme HI nå, men monson; dette er ikke helt rett. Vil råde deg til å sjekke fakta før du skriver noe. Anonymous poster hash: 2d8b5...2bb Å herregud....?! HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Mmmh.. Har sjekket dette før. Pluss at legen min har gitt meg denne infoen. Men, jeg er ikke lege å jeg jobber ikke med HIV pasienter. Men, dette sa legen til meg. Og dette har jeg også sett på en av de lege nettsidene.. Men, du kan jo gjerne fortelle hva det er du vet ..
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #55 Skrevet 7. desember 2013 . Skjønner at du bemyrer deg og at dette holder på å ta overhånd.. Viktigste er at ungene dine har det bra og husk de er veldig følsomme for sinns-stemninger og svingninger i disse. Så håper du er besvist på akkurat dette..kan sette spor. Helt normalt at angst kan ta overhånd og depresjoner er jo også vanlig,håper du får hjelp/behandling for dette og at det ordner seg for deg på alle vis! God klem til deg!:-) Anonymous poster hash: 6b580...bd3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #56 Skrevet 7. desember 2013 Du er nok syk... men det er på sinnet. Anonymous poster hash: 31f4d...b98
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #57 Skrevet 7. desember 2013 Når du truer med å ta livet ditt setter du IKKE barna først. Men som de andre sier, du er nok hypokonder og bør få hjelp for det. Det er så minimale sjanser for at du har fått HIV at du aner ikke. Anonymous poster hash: fe32a...fae
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #58 Skrevet 7. desember 2013 Hvis du jobber med bare overleger kan de sikkert fortelle deg at du må ta deg sammen og roe ned dramaet. Anonymous poster hash: c12a5...c76
AnTiLoPeSvIn Skrevet 7. desember 2013 #59 Skrevet 7. desember 2013 Se til helvete å ta deg sammen! Hva skal du gjøre?! Gjør det beste av situasjonen, fordi vet du? Det er ingenting du får gjort nå! Ja tenk om du får Den tlf! Hva om du har hiv? Lær deg og aksepter det,istedenfor å være en helt hysterisk og forstyrra gærning!!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #60 Skrevet 7. desember 2013 Anonymous poster hash: 6467d...67d
Birben Skrevet 7. desember 2013 #61 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har hatt den samme frykten engang. Det gikk mange år før jeg turde å ta en hiv test, men når jeg møtte han som er mannen min nå, bestemte jeg meg for at vi begge skulle ta en test. Legen ringte etter noen dager og ba meg komme til time! Da var jeg helt sikker på dårlige nyheter. Jeg hadde også involvert resten av familien min inn i denne frykten. Ingen av oss hadde selvfølgelig hiv:-). I ettertid har jeg tatt mange hiv tester på grunn av graviditeter og har selvfølgelig ikke hatt hiv da heller. Jeg jobber med mennesker og for en stund siden håndhilste jeg på en bruker. Du kan tro jeg ble sjokkert når jeg etterpå leste i papirene hans st han har hiv. Han var der forøvrig med kona og to barn. Men etter alle disse årene ble hengivne redd for å ha hils på en med hiv. Min kunnskap sier nå at det inne er mulig å bli smittet på denne måten. Men jeg kjenner til den frykten du har. Men jeg er 100 prosent sikker på at du ikke har hiv. Sjansen er forsvinnende liten selvom du hadde ligget med en som faktisk har hiv. Lykke til og jeg håper i allefall denne prosessen lærer deg noe positivt :-)
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #62 Skrevet 7. desember 2013 Hvis du jobber med bare overleger kan de sikkert fortelle deg at du må ta deg sammen og roe ned dramaet. Anonymous poster hash: c12a5...c76 Jeg diskuterer ikke slikt med kolleger, gjør du? hi Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #63 Skrevet 7. desember 2013 Jeg har hatt den samme frykten engang. Det gikk mange år før jeg turde å ta en hiv test, men når jeg møtte han som er mannen min nå, bestemte jeg meg for at vi begge skulle ta en test. Legen ringte etter noen dager og ba meg komme til time! Da var jeg helt sikker på dårlige nyheter. Jeg hadde også involvert resten av familien min inn i denne frykten. Ingen av oss hadde selvfølgelig hiv:-). I ettertid har jeg tatt mange hiv tester på grunn av graviditeter og har selvfølgelig ikke hatt hiv da heller. Jeg jobber med mennesker og for en stund siden håndhilste jeg på en bruker. Du kan tro jeg ble sjokkert når jeg etterpå leste i papirene hans st han har hiv. Han var der forøvrig med kona og to barn. Men etter alle disse årene ble hengivne redd for å ha hils på en med hiv. Min kunnskap sier nå at det inne er mulig å bli smittet på denne måten. Men jeg kjenner til den frykten du har. Men jeg er 100 prosent sikker på at du ikke har hiv. Sjansen er forsvinnende liten selvom du hadde ligget med en som faktisk har hiv. Lykke til og jeg håper i allefall denne prosessen lærer deg noe positivt :-) Jeg har også for første gang i mitt liv truffet en fantastisk mann så derfor er jeg litt redd. Går bedre i dag, skal faktisk på date i kveld.......................... Takk:) HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Peggy Sue Skrevet 7. desember 2013 #64 Skrevet 7. desember 2013 Skjerp deg kvinne. Hvordan har barna dine det oppi dette? Anonymous poster hash: 54195...753 De har det fint. Jeg gir jo omsorg til de, men orker ikke være sosial selv utenom min bestevenninne!!Hvordan kan du jeg skal skjerpe meg? Jeg er jo REDD. En dårlig mor er jeg aldri, barna går først, alltid, men om jeg får HIV så vet jeg ikke hvordan jeg vil reagerer. Hvem vil ha HIV??????! Jeg har levd i et dårlig forhold i 9 år, har ALDRI fått kjærlighet, vil gjerne finne kjærligheten, hvem vil ha en med HIV???! Ville du? Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Herregud, ro deg ned! Du har ikke HIV. Det finnes folk som har hatt regelmessig sex med smittet partner i årevis uten å ha blitt smittet. HIV er faktisk veldig lite smittsom, og du vet jo ikke om han er smittet engang. Du bare tror det...fordi han er ekkel? Sannsynligheten for at du er smittet er utrolig liten, men du driver og snakker om selvmord? Herregud, ta deg sammen!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #65 Skrevet 7. desember 2013 Skjerp deg kvinne. Hvordan har barna dine det oppi dette? Anonymous poster hash: 54195...753 De har det fint. Jeg gir jo omsorg til de, men orker ikke være sosial selv utenom min bestevenninne!!Hvordan kan du jeg skal skjerpe meg? Jeg er jo REDD. En dårlig mor er jeg aldri, barna går først, alltid, men om jeg får HIV så vet jeg ikke hvordan jeg vil reagerer. Hvem vil ha HIV??????! Jeg har levd i et dårlig forhold i 9 år, har ALDRI fått kjærlighet, vil gjerne finne kjærligheten, hvem vil ha en med HIV???! Ville du? Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Beklager dette altså, men barna går jo ikke først når du sier at du skal ta selvmord! Da tenker du kun på deg selv og ikke barna dine som sitter igjen! Anonymous poster hash: 34403...2c1
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #66 Skrevet 7. desember 2013 Se til helvete å ta deg sammen! Hva skal du gjøre?! Gjør det beste av situasjonen, fordi vet du? Det er ingenting du får gjort nå! Ja tenk om du får Den tlf! Hva om du har hiv? Lær deg og aksepter det,istedenfor å være en helt hysterisk og forstyrra gærning!! haha..jeg visste ikke at det var lov å bruke internett fra lukket avd?:=) Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #67 Skrevet 7. desember 2013 Skjerp deg kvinne. Hvordan har barna dine det oppi dette? Anonymous poster hash: 54195...753 De har det fint. Jeg gir jo omsorg til de, men orker ikke være sosial selv utenom min bestevenninne!!Hvordan kan du jeg skal skjerpe meg? Jeg er jo REDD. En dårlig mor er jeg aldri, barna går først, alltid, men om jeg får HIV så vet jeg ikke hvordan jeg vil reagerer. Hvem vil ha HIV??????! Jeg har levd i et dårlig forhold i 9 år, har ALDRI fått kjærlighet, vil gjerne finne kjærligheten, hvem vil ha en med HIV???! Ville du? Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Beklager dette altså, men barna går jo ikke først når du sier at du skal ta selvmord! Da tenker du kun på deg selv og ikke barna dine som sitter igjen! Anonymous poster hash: 34403...2c1 Hadde jo aldri tatt livet mitt, men hadde kanskje blitt fraværende og veldig syk en periode for å komme over sjokket, går faktisk bedre nå, har roet meg, og tenker at jeg nok ikke har hiv 99%. HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Peggy Sue Skrevet 7. desember 2013 #68 Skrevet 7. desember 2013 Kjære HI. HIV er ikke ditt største problem, men angsten din og tvangstankene dine rundt dette. Du bør få hjelp for dem, for det er stor sannsynlighet for at de overføres til noe annet straks du får vite at du _ikke_ har HIV. Det er ikke normalt å gå rundt å være så redd for noe, hverken HIV eller noe annet. Jeg går i gruppeterapi 1 gang per uke pga depresjon. Så jeg kan ta dette opp nesten gang, men vegrer meg litt, lurer på om de andre i gruppen tenker sitt..................... HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Dette er ikke for å være frekk men et forsøk på å hjelpe: Denne frykten du kjenner på nå, er dette noe nytt eller har du hatt slike angstanfall tidligere? Du sier at du er deprimert; tar du medisiner for dette? Hvis denne angsten har dukket opp etter at du ble deprimert kan det jo være i sammenheng med depresjonen (bivirkning av medisin). Og en ting til: DU HAR IKKE HIV
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #69 Skrevet 7. desember 2013 Hi Jeg blir bekymret for barna dine!!!! Stakkars barn!!!! Du virker veldig selvopptatt!!!!!!! Anonymous poster hash: a1051...5ae
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2013 #70 Skrevet 7. desember 2013 Beklager om jeg er litt hard her, men du bør virkelig ta deg sammen. Slik jeg forstår det, så vet du ikke en gang om han du har ligget med har HIV, og det er nok uansett lite sannsynlig, det er ikke såå mange HIV smittede her i landet. For det andre så er HIV nå en sykdom de fleste dør MED ikke AV. Når det gjelder barna di ne, så trenger de mammaen sin, som er rasjonell og ikke lar sånne "hypokondertanker" ta overhånd. Tenk på de, skulle du, til tross for den miniatyrlige sjansen det er, ha HIV, så fortjener de ikke en mamma som dumper de hos faren og tar livet av seg. Det skal MYE til for at du evt klarer å smitte dem. Livet er ikke over!! Vedder på at du er frisk som en fisk! Og igjen, beklager for de litt harde ordene, men virker som du trenger en oppvåkning her Anonymous poster hash: 26516...d11
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2013 #71 Skrevet 8. desember 2013 Skremmende hvilke type mennesker, som har ansvaret for barn!! Uff uff Anonymous poster hash: a1051...5ae
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #72 Skrevet 9. desember 2013 Da prøvde jeg å ringe ned til både lege og sykehus lab i dag, men legen hadde ikke fått svarene, måtte ta en uke og lab kunne ikke gi meg noen svar, det måtte legen gi. Festlig dette. HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Gustav Klitt Skrevet 9. desember 2013 #73 Skrevet 9. desember 2013 Da prøvde jeg å ringe ned til både lege og sykehus lab i dag, men legen hadde ikke fått svarene, måtte ta en uke og lab kunne ikke gi meg noen svar, det måtte legen gi. Festlig dette. HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Så bra at du ringte! :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #74 Skrevet 9. desember 2013 Da prøvde jeg å ringe ned til både lege og sykehus lab i dag, men legen hadde ikke fått svarene, måtte ta en uke og lab kunne ikke gi meg noen svar, det måtte legen gi. Festlig dette. HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Dette går så bra:) bra du spør etter resultatene, tror det blir det mest behagelige for deg:) Anonymous poster hash: cf6af...811
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2013 #75 Skrevet 9. desember 2013 Syntes det er mange lite empatiske mennekser som har svart deg her. Du har en sterk angst og det er ikke bare å ta seg sammen.Men slik du har det når, er ikke bra for deg. Kansje det hadde hjulpet å ha en time hos faslegen din for å få prate om det? For det kan ikke være noe særlig å ha det sånn som du har det nå.Jeg tror du hadde hatt godt av å dele dette og prate sikkelig med noen om hva du føler, slik at du kan få ut følelsene dine.Dette kommer til å gå bra Anonymous poster hash: d8454...32a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå