Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Som etter et langt forhold hadde ligget med en uten beskyttelse, han er ganske "ekkel" av seg og jeg har da fått det for meg at jeg har HIV... Etter å ha ventet 3 SYKE syke lange måneder fikk jeg tatt alle tester hos gynekolog på tirsdag. Hun prøvde å roe meg med å si at jeg helt sikkert ikke hadde HIV, og at alt der inne så veldig fint "ut"..altså ingen tegn til infeksjon, men om jeg har HIV så vil vel ikke det vise der nede uansett?? Leste også at halsbetennelse kunne være et tegn på HIV, har hatt halsbetennelse for 4 uker siden:(( Om jeg nå har HIV, hvordan vil det gå med barna mine? Hvis de får blod på seg som jeg har blødd, f.eks et sår, noe som helst, kan jeg smitte de??? Dette har gått på helsen min løs. I kveld skulle jeg vært på julebord, men har avlyst, livet mitt er ødelagt om jeg har HIV, typisk min uflaks i tillegg til at jeg har en stygg eks kjæreste som laget et helvete for meg, hvorfor skjer alt med meg?? Jeg føler det på meg så sterkt at jeg gråter! Min gynekolog er blitt enig med meg at hun IKKE ringer om jeg ikke har noe, så ringer de IKKE så har jeg ikke noe, ringer de så har jeg NOE.... HUFF. Dette er ikke noe tulle innlegg, jeg har utviklet så angst nå at jeg driver å avlyser julebord og andre sosiale ting, er sikker på at den eklingen har smittet meg med HIV, han var 13 år eldre enn meg også((( Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Sitter her å er sikker på at de ringer forteller meg at jeg har HIV. Da tar jeg nok livet mitt..orker ikke mer nå. Da får barna bo hos sin far ( som lager et helvete for meg....også), jeg føler liksom det er min tur til og få noe bra i livet mitt nå?! hi Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Skjerp deg kvinne. Hvordan har barna dine det oppi dette? Anonymous poster hash: 54195...753
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Les deg opp på hvordan det er å leve med HIV helst skrevet av noen som har HIV. Vil tro at de fleste ikke slutter å leve, men heller ser på det som en god grunn til å leve! Anonymous poster hash: 095f9...d32
Havhesten Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Ikke være redd, det går sikkert bra! Utrolig usannsynlig at du er smittet. Gjør vanlige ting, ikke la det ta overhånd!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Som etter et langt forhold hadde ligget med en uten beskyttelse, han er ganske "ekkel" av seg og jeg har da fått det for meg at jeg har HIV... Etter å ha ventet 3 SYKE syke lange måneder fikk jeg tatt alle tester hos gynekolog på tirsdag. Hun prøvde å roe meg med å si at jeg helt sikkert ikke hadde HIV, og at alt der inne så veldig fint "ut"..altså ingen tegn til infeksjon, men om jeg har HIV så vil vel ikke det vise der nede uansett?? Leste også at halsbetennelse kunne være et tegn på HIV, har hatt halsbetennelse for 4 uker siden:(( Om jeg nå har HIV, hvordan vil det gå med barna mine? Hvis de får blod på seg som jeg har blødd, f.eks et sår, noe som helst, kan jeg smitte de??? Dette har gått på helsen min løs. I kveld skulle jeg vært på julebord, men har avlyst, livet mitt er ødelagt om jeg har HIV, typisk min uflaks i tillegg til at jeg har en stygg eks kjæreste som laget et helvete for meg, hvorfor skjer alt med meg?? Jeg føler det på meg så sterkt at jeg gråter! Min gynekolog er blitt enig med meg at hun IKKE ringer om jeg ikke har noe, så ringer de IKKE så har jeg ikke noe, ringer de så har jeg NOE.... HUFF. Dette er ikke noe tulle innlegg, jeg har utviklet så angst nå at jeg driver å avlyser julebord og andre sosiale ting, er sikker på at den eklingen har smittet meg med HIV, han var 13 år eldre enn meg også((( Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Du har nok garantert ikke HIV. Og det jeg skal si nå er IKKE stygt ment. Du er hypokonder. DET er en sykdom i seg selv. En god venn har det og det ødelegger livet hans og han vil ikke ha hjelp. Han avlyser sosiale ting og har nå ikke sett han på tre måneder. Eneste han treffer er søsteren som bare låser seg inn. Søk hjelp! Klem. Anonymous poster hash: 29c03...563
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Skjerp deg kvinne. Hvordan har barna dine det oppi dette? Anonymous poster hash: 54195...753 De har det fint. Jeg gir jo omsorg til de, men orker ikke være sosial selv utenom min bestevenninne!! Hvordan kan du jeg skal skjerpe meg? Jeg er jo REDD. En dårlig mor er jeg aldri, barna går først, alltid, men om jeg får HIV så vet jeg ikke hvordan jeg vil reagerer. Hvem vil ha HIV??????! Jeg har levd i et dårlig forhold i 9 år, har ALDRI fått kjærlighet, vil gjerne finne kjærligheten, hvem vil ha en med HIV???! Ville du? Anonymous poster hash: 69f94...4c4
mamma_bergen Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Wow, jeg tror du må roe ned ca 100 hakk..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Går på JOBB forresten. HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Du har ikke HIV. Men om du har det så er det ikke det samme som å få det i 1980, kan leve helt normalt med medisiner. Noe du dør med, ikke av. Anonymous poster hash: 6d747...295
Elsker livet Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Uff. Du trenger tydeligvis litt mer kunnskaper om HIV. Du skulle ha snakket med noen som kan mye om dette. Å få vite at en har HIV vil selvsagt gjøre at en føler livet faller i grus, og en blir redd. Men HIv er ingen dødelig sykdom lengre, det er en kronisk sykdom.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Les deg opp på hvordan det er å leve med HIV helst skrevet av noen som har HIV. Vil tro at de fleste ikke slutter å leve, men heller ser på det som en god grunn til å leve! Anonymous poster hash: 095f9...d32 Nei takk. Jeg vil IKKE ha HIV. Ville du vært sammen med en med HIV? Bare tanken på HiV og faktisk bare være venn med en HIV smittet skremmer meg, den sykdommen der er min verste frykt......og jeg føler jeg blir straffet nå pga jeg var dum EN gang.............. Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Huff, stakkar deg som føler på dette! Gynekologen din har nok rett. Det er svært lite sannsynlig at du er smittet av HIV. De som har det i Norge i dag, får så gode medisiner, at smittefaren ikke er særlig stor. Det er ikke vanlig å bli alvorlig syk eller dø av HIV i Norge. Det er først og fremst et u-landsproblem. Du ringer uansett til legen og får svar på prøvene, så du er sikker. Lykke til med å sortere følelsene dine! Anonymous poster hash: 70099...ef6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Du, man dør ikke av hiv i 2013 altså! Du må gå på medisiner, men de er veldig effektive og holder sykdommen i sjakk. Etter en viss til på medisiner er du ikke smittsom en gang, medisinene holder viruset helt nede. Barna dine blir ikke smittet, de må ikke flytte til pappaen sin og du kommer ikke til å dø. Man dør ikke AV hiv, man dør MED hiv, stooor forskjell. Når det er sagt er jo sjansen veldig liten for at du har blitt smittet, sjansen for smitte ved vaginalt samleie er veldig liten selv om mannen skulle ha hiv og det er det jo langt fra sikkert at han har. Bestill time hos fastlegen din og snakk om angsten din, kanskje du trenger noen angstdempende tabletter en stund, dette er jo overhodet ikke en normal reaksjon på å ha hatt ubeskyttet sex. Anonymous poster hash: 4078d...ff1
Gjest Anybody Skrevet 6. desember 2013 #15 Skrevet 6. desember 2013 Du høres jo syk ut stakkars. Dette har gjort deg helt opphengt! Finn deg en psykolog mens du venter på svar.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #16 Skrevet 6. desember 2013 Huff, stakkar deg som føler på dette! Gynekologen din har nok rett. Det er svært lite sannsynlig at du er smittet av HIV. De som har det i Norge i dag, får så gode medisiner, at smittefaren ikke er særlig stor. Det er ikke vanlig å bli alvorlig syk eller dø av HIV i Norge. Det er først og fremst et u-landsproblem. Du ringer uansett til legen og får svar på prøvene, så du er sikker. Lykke til med å sortere følelsene dine! Anonymous poster hash: 70099...ef6 Nei jeg vil ikke ringe...Legen skrev det helt klart til sekretæren at det skulle IKKE sendes brev med svar eller RINGES om jeg IKKE har noe, har jeg NOE ringer de....( tok alle prøvene). Takk for fint svar...føler folk halshugger meg, jeg gjør ikke dette for å være slem eller er hypokonder, føler bare det så sterkt at nå får jeg enda mer elendighet etter dette året:( HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #17 Skrevet 6. desember 2013 Dere får huske på DETTE innlegget da neste uke, regner med de ringer etter ca 1 uke, onsdag nå om jeg har HIV...så får vi se..hvem som har rett! Er så utrolig redd. Har klemt og klemt på barna i det siste, gråter når jeg tenker på at alle de dumme tingene som jeg har gjort, blant annet ligge med en eldre ekkel mann kan ødelegge livet mitt. Takk for svar. HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #18 Skrevet 6. desember 2013 Joda, husker deg godt. Du er nødt til å ta deg sammen og roe ned noen hakk. Avlyse julebord fordi du er redd du har hiv? Du fremstår som syk, ikke av hiv men av angst og tvangstanker. Blir bekymret for barna dine! Anonymous poster hash: 3ced8...a21
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #19 Skrevet 6. desember 2013 Folk med HIV er absolutt ikke farlige å være sammen med. Du kan klemme, kose, kysse, dele alle ting med, helt uten å tenke på å bli smittet. Jeg har vært i land der 25% av befolkningen har HIV. Jeg var der i flere mnd, snakket med mange, klemte, delte hus med. Jeg er ikke smittet. Personer som bruker medisiner mot HIV kan du ganske trygt ha sex med, ubeskyttet. Det har vært et hysteri mot HIV-smittede. Det er helt ubegrunnet, og svært krenkende for dem det gjelder. De er helt vanlige mennesker, helt ufarlige! Anonymous poster hash: 70099...ef6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #20 Skrevet 6. desember 2013 Huff, stakkar deg som føler på dette! Gynekologen din har nok rett. Det er svært lite sannsynlig at du er smittet av HIV. De som har det i Norge i dag, får så gode medisiner, at smittefaren ikke er særlig stor. Det er ikke vanlig å bli alvorlig syk eller dø av HIV i Norge. Det er først og fremst et u-landsproblem. Du ringer uansett til legen og får svar på prøvene, så du er sikker. Lykke til med å sortere følelsene dine! Anonymous poster hash: 70099...ef6 Nei jeg vil ikke ringe...Legen skrev det helt klart til sekretæren at det skulle IKKE sendes brev med svar eller RINGES om jeg IKKE har noe, har jeg NOE ringer de....( tok alle prøvene). Takk for fint svar...føler folk halshugger meg, jeg gjør ikke dette for å være slem eller er hypokonder, føler bare det så sterkt at nå får jeg enda mer elendighet etter dette året:( HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Det sa legen også, om jeg hadde reist mye til Afrika etc så var sjansen større, men hallo...norske folk har jo også hiv. Anonymous poster hash: 69f94...4c4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #21 Skrevet 6. desember 2013 Får en utrolig dårlig ide at de bare ringer dersom du har noe. De burde ringe og avkrefte så snart som mulig, du kommer jo til å bli (enda mer) ødelagt av å gå å vente på tlf som du er overbevist om at du kommer til å få. Anonymous poster hash: 3ced8...a21
Medulla Skrevet 6. desember 2013 #22 Skrevet 6. desember 2013 "Risikoen for smitteoverføring ved et vaginalt, ubeskyttet samleie hvor den hiv-smittede er ubehandlet er meget lav, trolig så lav som 0,1% eller lavere." Hentet fra fhi.no. Tror du kan slappe av altså. Som etter et langt forhold hadde ligget med en uten beskyttelse, han er ganske "ekkel" av seg og jeg har da fått det for meg at jeg har HIV... Etter å ha ventet 3 SYKE syke lange måneder fikk jeg tatt alle tester hos gynekolog på tirsdag. Hun prøvde å roe meg med å si at jeg helt sikkert ikke hadde HIV, og at alt der inne så veldig fint "ut"..altså ingen tegn til infeksjon, men om jeg har HIV så vil vel ikke det vise der nede uansett?? Leste også at halsbetennelse kunne være et tegn på HIV, har hatt halsbetennelse for 4 uker siden:(( Om jeg nå har HIV, hvordan vil det gå med barna mine? Hvis de får blod på seg som jeg har blødd, f.eks et sår, noe som helst, kan jeg smitte de??? Dette har gått på helsen min løs. I kveld skulle jeg vært på julebord, men har avlyst, livet mitt er ødelagt om jeg har HIV, typisk min uflaks i tillegg til at jeg har en stygg eks kjæreste som laget et helvete for meg, hvorfor skjer alt med meg?? Jeg føler det på meg så sterkt at jeg gråter! Min gynekolog er blitt enig med meg at hun IKKE ringer om jeg ikke har noe, så ringer de IKKE så har jeg ikke noe, ringer de så har jeg NOE.... HUFF. Dette er ikke noe tulle innlegg, jeg har utviklet så angst nå at jeg driver å avlyser julebord og andre sosiale ting, er sikker på at den eklingen har smittet meg med HIV, han var 13 år eldre enn meg også((( Anonymous poster hash: 69f94...4c4
mamma_bergen Skrevet 6. desember 2013 #23 Skrevet 6. desember 2013 Huff, stakkar deg som føler på dette! Gynekologen din har nok rett. Det er svært lite sannsynlig at du er smittet av HIV. De som har det i Norge i dag, får så gode medisiner, at smittefaren ikke er særlig stor. Det er ikke vanlig å bli alvorlig syk eller dø av HIV i Norge. Det er først og fremst et u-landsproblem. Du ringer uansett til legen og får svar på prøvene, så du er sikker. Lykke til med å sortere følelsene dine! Anonymous poster hash: 70099...ef6 Nei jeg vil ikke ringe...Legen skrev det helt klart til sekretæren at det skulle IKKE sendes brev med svar eller RINGES om jeg IKKE har noe, har jeg NOE ringer de....( tok alle prøvene). Takk for fint svar...føler folk halshugger meg, jeg gjør ikke dette for å være slem eller er hypokonder, føler bare det så sterkt at nå får jeg enda mer elendighet etter dette året:( HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4 Svarene du får er jo ikke for å halshugge deg, men det er nok mer ett forsøk på å få deg litt ned igjen på jorden. Jeg tviler på at det er vanlig å ha så mye angst for HIV etter en runde med en tvilsom fyr. Det skal faktisk godt gjøres å bli smittet med HIV, om jeg ikke husker feil fra når vi hadde om HIV i to uker i strekk(!) at det i gjennomsnitt må gjennomføres samleie 7 ganger før man blir smittet. Arrester meg om jeg tar feil
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #24 Skrevet 6. desember 2013 Joda, husker deg godt. Du er nødt til å ta deg sammen og roe ned noen hakk. Avlyse julebord fordi du er redd du har hiv? Du fremstår som syk, ikke av hiv men av angst og tvangstanker. Blir bekymret for barna dine! Anonymous poster hash: 3ced8...a21 Frekk du er da! Pass på din egen familie og barn. Barna mine har en god mor så tro hva DU vil. De har også en far og besteforeldre som elsker dem Ble feil å si jeg avlyste bare pga dette, jeg avlyste vel fordi jeg er deprimert, har en eks som plager meg også i tillegg og dessuten så er dette julebordet snakk om en middag med 4 kollegaer, thats it. Ville heller være med barna mine! Er det også feil???! Spesielt siden de skal være hos faren sin hele julen. HI Anonymous poster hash: 69f94...4c4
hysterika Skrevet 6. desember 2013 #25 Skrevet 6. desember 2013 Det er faktisk ikke greit å skrive "hvorfor skjer alt dette med meg" når INGENTING har skjedd med deg! Hallo, det finnes mange mennesker, sikkert også på dette forumet, som har HIV, eller andre alvorlige sykdommer (som man faktisk kan DØ av!). Ta deg sammen, vent på svaret. Det går sikkert bra, og da kan du legge dette bak deg. Hvis det mot formodning ikke skulle gå bra, lever du også videre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå