Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #1 Skrevet 6. desember 2013 Dere som har yrker som lærer, lege, sykepleier, førskolelærer etc. Når dere legger ut om deres frustrasjon her, angående noe dere opplever på jobb, er dere ikke redd for å bryte taushetsplikten?? Opplever flere ganger, at jeg tenker at det jeg leser igrunn ikke er greit.... Anonymous poster hash: 33f75...e60
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #2 Skrevet 6. desember 2013 Enig, har et par ganger også skrevet noe til de som legger ut. Synes noen ganger at folk legger ut alt for mye detaljer. Skal man diskutere ting som skjer på jobb (i de type yrkene du nevner) må man være svært generell. Anonymous poster hash: cc213...925
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #3 Skrevet 6. desember 2013 Når det er så mye detaljer her på nettet, hvordan er det da i privatlivet? Er selv sykepleier, kunne ikke falt meg inn å skrevet noe, som kunne gjenkjennes, av verken pasienter (jobber på barneavd), pårørende eller kollegaer!! Anonymous poster hash: 33f75...e60
Superdolly Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Jeg er i grunn enig. Jeg skjønner at man kan ha behov for å lufte frustrasjoner, men å legge det ut på et åpent forum der hele verden har tilgang blir feil. Norge er et lite land, og det er lett å kjenne igjen og identifisere folk. Må man lufte frustrasjoner, ta det på jobben. Der de andre også har taushetsplikt.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #5 Skrevet 6. desember 2013 Hvilke innlegg mener du? Jeg synes ikke jeg har lest noe her inne som bryter med taushetsplikten. Anonymous poster hash: 5a19f...73a
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #6 Skrevet 6. desember 2013 Superdolly: her tenker du feil. To sykepleiere som jobber på ulike avd har ikke lov til å diskutere pasienter med mindre begge er involvert i behandlingen. Selv om begge to er bundet av taushetsplikten betyr det ikke at de kan diskutere alt mulig med hverandre. Anonymous poster hash: 5a19f...73a
Iiiiik Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 Ja, jeg tenker på det. Unngår å legge ut noe fra egen arbeidsplass. Hender jeg skriver ting som "I jobben min treffer jeg ungdom som sliter" eller "Da jeg jobbet i PPT var jeg borti enkelte som ble fritatt for lekser". Tenker på at ingen skal bli gjenkjent, men like mye på at folk ikke skal tro at andre skal bli gjenkjent. Det er viktig for min yrkesgruppe at ikke folk flest tror vi er slepphendte med personopplysninger.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Hadde jeg kjent med igjen fra ett innlegg fra f.eks læreren til barnet mitt, hadde jeg tatt det videre om jeg var sikker på at det var meg det gjaldt. Ingen tvil! Anonymous poster hash: e2014...a83
Mandala Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Når det er så mye detaljer her på nettet, hvordan er det da i privatlivet? Anonymous poster hash: 33f75...e60 Jeg er enig i ts, men ikke helt dette. På nettet er man ganske så anonym med tanke på alle de bhg og kommuner som finnes i Norge. I privatlivet vet alle hvor Du jobber og personene blir ikke like anonymiserte.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Som offentlig ansatt er det helt nødvendig at man holder faglige diskusjoner om enkeltpersoner innenfor de rammene de skal være. Jeg har også reagert på det. Jobber selv i det offentlige og har vært ansatt i helsevesenet. Det er veldig fint at fagpersoner som er her inne legger ut generelle betraktninger om sitt yrke og hvordan det bør utøves, men det er langt fra ok å bruke enkeltpersoner (brukere) som eksempel. Dette skal kun brukes når det er godkjent av overordnede og eventuelt brukeren selv og i de sammenhenger det er blitt tillatelse til. Her på dette forumet er garantert ikke noe man gir tillatelse til. Anonymous poster hash: 6e0fb...4fa
Superdolly Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 (endret) Superdolly: her tenker du feil. To sykepleiere som jobber på ulike avd har ikke lov til å diskutere pasienter med mindre begge er involvert i behandlingen. Selv om begge to er bundet av taushetsplikten betyr det ikke at de kan diskutere alt mulig med hverandre. Anonymous poster hash: 5a19f...73a Ja, det vet jeg. Jeg burde nok vært tydeligere. Jeg tenkte for min del på innlegget her om den læreren som var frustrert, og tenkte at dette burde hun tatt med kontaktlæreren. For å være tydeligere: Det finnes bedre fora, f.eks. kolleger som man jobber sammen om samme sak, eller problem, og man bør ta det der eller med sin nærmeste overordnede. Endret 6. desember 2013 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Superdolly: her tenker du feil. To sykepleiere som jobber på ulike avd har ikke lov til å diskutere pasienter med mindre begge er involvert i behandlingen. Selv om begge to er bundet av taushetsplikten betyr det ikke at de kan diskutere alt mulig med hverandre. Anonymous poster hash: 5a19f...73a Ja, det vet jeg. Jeg burde nok vært tydeligere. Jeg tenkte for min del på innlegget her om den læreren som var frustrert, og tenkte at dette burde hun tatt med kontaktlærer eller rektor. For å være tydeligere: Det finnes bedre fora, f.eks. kolleger som man jobber sammen med om samme sak, eller problem, og man bør ta det der eller med sin nærmeste overordnede. Jo, enig med deg altså, men ville bare presisere litt. Fordi jeg tror at mange tenker at de kan bable i vei så lenge begge er bundet opp av TP. Anonymous poster hash: 5a19f...73a
Superdolly Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Superdolly: her tenker du feil. To sykepleiere som jobber på ulike avd har ikke lov til å diskutere pasienter med mindre begge er involvert i behandlingen. Selv om begge to er bundet av taushetsplikten betyr det ikke at de kan diskutere alt mulig med hverandre. Anonymous poster hash: 5a19f...73a Ja, det vet jeg. Jeg burde nok vært tydeligere. Jeg tenkte for min del på innlegget her om den læreren som var frustrert, og tenkte at dette burde hun tatt med kontaktlærer eller rektor. For å være tydeligere: Det finnes bedre fora, f.eks. kolleger som man jobber sammen med om samme sak, eller problem, og man bør ta det der eller med sin nærmeste overordnede. Jo, enig med deg altså, men ville bare presisere litt. Fordi jeg tror at mange tenker at de kan bable i vei så lenge begge er bundet opp av TP. Anonymous poster hash: 5a19f...73a Ser den. Hadde bare akkurat det innlegget så klart for meg i hodet mitt at jeg ikke tenkte på at jeg skulle uttrykke meg tydelig . Det finnes jo som regel noen du har lov å snakke med, og da er det det riktige. Ikke å brette det ut på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå