Gå til innhold

Pircing i leppa på en 12 åring...Er det normalt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seriøst. dattera mi kom hjem i dag å fortalte at ei i klassen hadde fått  pircing i leppa av mamman....

Seriøst, jeg personlig hadde ikke latt ungen min få dette.

Hadde dere gjort det?

Anonymous poster hash: 1d32f...28c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sjans for at jenta mi hadde fått det i den alderen....

Anonymous poster hash: 65fb9...270

Skrevet

Kan ikke påstå at det er normalt her som jeg bor! Håper ikke det blir det heller.

Hva tenker foreldrene på lurer jeg???

Skrevet

Jeg hadde heller ikke gjordt det. Men søstera mi lot jenta si ta i navlen når hun var akkurat var 13 år. Di er for små syns jeg da.

Anonymous poster hash: 2f9e4...d07

Skrevet

Sikkert bare en løs som kan settes på.

Anonymous poster hash: 6e4fb...614
Skrevet

Den er ekte.. Hu får farge håret og sminker seg masse.

Skrevet

På piercingstudioet her er det 16-års grense, de kan ta tidligere med foreldrenes samtykke, men anbefaler det ikke (fort gjort å angre på det hullet/arret når man blir eldre og man bør være 16 år før man tar en slik avgjørelse).

Nå er mitt eldste barn 12 år og langt fra noen ekstrem unge, så det er ikke noe tema med piercing i ansiktet eller andre steder, men hadde det vært det ville jeg forholdt meg til aldersgrensen på studioet og sagt at de kan ta så mange hull de orker, når de er gamle nok. Jeg hadde ikke gitt tillatelse til å ta det før de når den alderen.

Jeg tok hull i ørene selv da jeg gikk på ungdomsskolen, har 4 hull oppover øret, og tok piercing i navelen da jeg gikk ut av ungdomsskolen. Det var flere av venninnene mine som tok hull i både nese og øyebryn da vi var 14-15 år, så jeg ser ikke på dette som den verste type ungdomsopprør man kan oppleve, men jeg gir likevel ikke tillatelse til det.

Anonymous poster hash: 728d4...879
Skrevet

Aldri i livet om det er normalt... Unger i den alderen skal ikke ha behov for å pynte seg på den måten, isåfall er det noe feil med oppdragelsen.

Greit at det går an å ta bort piercingen hvis man angrer, men man kan være uheldig og få et stygt arr pga infeksjon.

Skrevet

Uff da.. At moren har gitt tillatelse er jo helt ekstremt. 

Men husker da jeg var ung, det var jo 13-14 års alderen det var populært med piercinger. Det var da man gikk med fake leg, og tok piercing i tunga/nesa, etc. Var man heldig fikk man beholde den. Men dette var jo IKKE greit for foreldrene.. 

Jeg tok min første da jeg var 15 .
Jeg fikk lov av mamma da. Eller, sa vel ingenting, men hun ble ikke sur da jeg kom hjem. Hadde bare tatt en bitteliten søvlkule i nesa da, og hadde betalt selv. 
Kort tid etter tok jeg i øyenbrynet, så tunga, så på halsen. Alt mellom 15-17 år. Fikk aldri noe kjeft. 
Nå er alle ute, bortsett fra den i tunga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...