Gå til innhold

Hvor gammel er sånn ca barn ved 25kg? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: c3a92...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4-5-6 år, alt etter om de er store eller små for alderen. Min på 4,5 år veier ca 20 kg. Et par i bhg er større og tyngre og veier nok lett 5 kg mer.

Anonymous poster hash: c2eb9...cfe
Skrevet

Lillebror er 6 år og 25 kilo. Men han er lang også.

Skrevet

Ca 7 år tenker jeg. Min 5 åring veier 20 kg og han er lang.

Anonymous poster hash: 4c445...3d0

Skrevet

Min jente er 9,5 år og veier 24kg

Anonymous poster hash: db203...bc7

Skrevet

Kommer an på. Jenta mi på 8 år veier 20 kg så regner med hun veier 25 når hun er ca. 10-11 år.

Anonymous poster hash: 8bb54...637
Skrevet

Det kommer an på. Jeg har en datter på 7 som veier 21 og en sønn på 5 som veier det samme. 

Anonymous poster hash: ecf6c...870
Skrevet

Store forskjeller. Sønnen min er snart 8 år og er vel 23 kg. Et halvt år siden var han under 20 kg. 

Skrevet

Tipper jenta mi er 9 eller 10 innen hun er 25 kg. Veier ca 17 nå og er førsteklassing.

Anonymous poster hash: 681ab...9d8

Skrevet

7 år er min her .

Anonymous poster hash: 9ecca...649
Skrevet

Det varierer veldig..

Dattera mi var ca 9 år da hun veide 25 kg. Sønnen min veier det nå og han er 7. Den yngste sønnen min er 5 og veier rundt 23-24, så han veier vel 25 når han blir 6 år :(

Anonymous poster hash: 3c10f...53d

Skrevet

Begge mine barn veier 25 kg. Den ene er 7 år og den andre 10 år.

Skrevet

Eldste gutten  her veier 25/26 kg, han er 5,5, slank men muskuløst bygd. Han er også veldig høy. Han har veid 25 kg ganske så lenge nå. Vil anta snittet er kanskje 7/8 år?

Anonymous poster hash: 48996...7b2
Skrevet

Her veier min stedatter på 10 år 26 kilo. Hun er 138 lang, og er veldig lang og tynn. Imens datteren til min beste venninne er 5 år, 110 lang og veier 25. Er vel genene som bestemmer en del :)

Anonymous poster hash: 47498...ef8

Skrevet

Mine har vært 4-5 år.

Anonymous poster hash: ed649...f5a

Skrevet

Veldig individuellt. Min 9 åring veier 23. Er ganske lang og ca 138. Så lang og slank.

Skrevet

Veldig individuellt. Min 9 åring veier 23. Er ganske lang og ca 138. Så lang og slank.

Oj. Min 9 åring er 150 cm og 41 kg..

Stoooore variasjoner på det som er normalt.

Anonymous poster hash: ed649...f5a

Skrevet

Vår lange jente (114 cm) på 4,5 år har såvidt bikket 20 kg. Jeg var et hode høyere enn alle mine klassekamerater (og mer ifht noen) og jeg glemmer aldri at jeg var 54 kg, men sa jeg var 52 kg når jeg var 11. Vi veide oss i forbindelse med en matteoppgave, og jeg skammet meg fælt over å være tyngst, selv om jeg var lengst og eldst (januar). :( Jeg var ikke overvektig, kun kraftig, veldig sterk og muskuløs. Det var relativt lite kroppsfokus i miljøet, men likevel opplevde jeg virkelig hvor sårbar man er i den alderen. Vekten til den nest tyngste var 48 og det var et langt stykke ned til nestemann igjen. Dette er brent inn i hukommelsen min. :(

Jeg var best i mange idretter og skoleflink. For å ikke stikke meg ut på så mange områder så gjorde jeg meg "dummere" enn jeg var. Dvs at jeg ble en som hadde som mål å få karakteren M, 4 eller 5 istedet for S og 6. Først etter passerte 30 har jeg funnet ut at jeg ikke har noe å tape på å ta ut potensialet mitt og være så flink jeg kan. Men det er altfor sent.

Dette var en lang avstikker fra temaet, men det jeg vil frem til er at det skal så utrolig lite til for å skape dårlige følelser knyttet til vekt og kropp. Vi har et stort ansvar som foreldre til å gi barna våre sunne følelser og holdninger knyttet til kroppen sin, og den ballasten må vi gi de tidlig.

Jeg har ikke deltatt i eller fulgt fotballfruedebatten noe særlig, men selv om jeg ikke er tilhenger av janteloven så synes jeg at hun burde være sitt ansvar bevisst overfor alle de som har et problematisk forhold til mat og kropp. Selv om jeg vet bedre så velter de gamle, sterke følelsene fra f.eks. veiingen i femte klasse opp igjen når hun postet det bildet. Kropp er jo en sentral del av konseptet hennes, og det kan ha en svært negativ effekt på mange.

Anonymous poster hash: 194ea...290

Skrevet

6,5 år, jente, 28 kg

Anonymous poster hash: 59c21...a38
Skrevet

Denne "sammenligningstråden" er faktisk veldig trist. Noen vil ta dette til seg på en negativ måte.

Anonymous poster hash: 194ea...290

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...