Gå til innhold

Bilstol over fra 15kilo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken fremovervendt bilstol har du til din 3åring?

Min 3åring sitter vanligvis bakovervendt, men etter brudd og bytting av bil (fått en skraphaug, som jeg håper og få bytta ut så fort som fy) blir h*n sittene forovervendt i et godt brukt sete som er brukt til nød. Hadde håpet at h*n skulle sittet bakover vendt lengst mulig, men h*n er så lang.

Ser ingen forovervendte seter som er i neste kiloklasse etter 0-18kilo som har 5 punktsele. Synes bare belte blir litt for dårlig siden h*n er så liten enda(selvom h*n er lang)

Anonymous poster hash: 00354...178
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fremovervendt er det uansett best med beltestol. Anbefaler Cybex solution x2fix. Evt uten iso fix om du ikke har det.

Men et annet spørsmål : Hvorfor skriver du h*n ? Utrolig slitsomt å lese. Om du vil anonymisere, kan du jo bare skrive hun om du har en sønn og omvendt. Har aldri helt skjønt det der.

Anonymous poster hash: 0d929...046

Skrevet

Enig, tenkte akkurat det samme. Sykt irriterende å lese

Anonymous poster hash: 190dd...caf

Skrevet

Hvorfor er det bedre med beltestol da? er jo så lett for de og ta ned beltet osv. Sitter jo ikke trygt da.

Skrevet

Om du skulle krasje med beltestol vil beltet gi etter og presset på kroppen vil bli betydelig mindre enn med fempunktssele der barnet holdes fast og du får veldig belastning på nakken. Derfor beltestol.

Har en cybex som hun over her og en besafe izi up. Begge med isofix. Gode begge to, foretrekker besafen på lengre turer siden den kan vippes litt bakover med et håndtak på siden. Da er den i følge barnet mitt god å sove i.

Anonymous poster hash: 64e60...e50

Skrevet

Ang å ta ned beltet har vi bare opplevd det en gang. Stoppet da bilen og gav klar beskjed om at det ikke var greit, etter det har vi ikke hatt noen problemer. Beltet er jo festet på en måte i stolen at det er mest behagelig for barnet å ha det riktig.

Anonymous poster hash: 64e60...e50

Skrevet

Vi har besafe izi plus. Den går bakovervent opp til 25 kg. Eldste er lang, men hun sitter utrolig godt i stolen :) Hun er 4, og jeg synes faktisk enda det er tidlig å bytte stol til henne...

Anonymous poster hash: 06255...e78
Skrevet

Vi har besafe izi plus. Den går bakovervent opp til 25 kg. Eldste er lang, men hun sitter utrolig godt i stolen :) Hun er 4, og jeg synes faktisk enda det er tidlig å bytte stol til henne...

Anonymous poster hash: 06255...e78

Jenta mi, sitter med beina oppover seteryggen. Hun klager ikke, men bestemødrene "maser" om at det ikke ser noe godt ut og sitte sånn. Det gjør jo ikke det, men hun klager ikke. Ett par andre som også har kommentert det. I den bilen jeg har nå er det egentlig ikke plass til bakovervendt. ikke i den klassen.

Ellers hadde jeg ikke tenkt over det før minste skal ta over hennes sete. Har besafe x3. som bare kan festes med isofix bakovervendt. og det sete får jeg ikke brukt i skraphaugen min nå.

Skrevet

Dere med Cybex? Er cybex solution x2 fix det samme som pallas 2fix, bare uten den puta?

Skrevet

Ja :) men man skal også ta av basen på pallasen før man bruker den som beltestol.

Skrevet

Min treåring sitter bakovervendt, og det skal han gjøre lenge enda. Det er uaktuelt å snu han før han er fire-fem. Søsteren er seks år og sitter fint bakovervendt i besafe izi plus. Gutten er lengre, så han må nok snus noe før.

Anonymous poster hash: 32002...fcc

Skrevet

Min treåring sitter bakovervendt, og det skal han gjøre lenge enda. Det er uaktuelt å snu han før han er fire-fem. Søsteren er seks år og sitter fint bakovervendt i besafe izi plus. Gutten er lengre, så han må nok snus noe før.

Anonymous poster hash: 32002...fcc

Hvordan sitter han med beina? I følge ene bestemor klaget hun på en langtur om at hun hadde vondt i der belte er ved hoftene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...