Tired mama Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Jeg orker snart ikke mer!! Han har nettopp vært syk. Feber og hoste. Fortsatt ikke helt frisk (hoster litt ) men er ellers frisk. Han har vært verdens søteste unge. Så herlig og sjarmerende. Etter at han ble syk har han vært helt splitter pine gal!!! Ingenting er bra. Han sutrer og hyler og skriker. Han er rett og slett helt krakilsk! Uenig i alt og blir dritforbanna om han ikke får viljen sin. Det er blitt sånn at jeg gruer meg til vi står opp og gruer meg til ettermiddagene, for ikke å snakke om helgen! Skal vel ikke være sånn? Er vel ikke trassen? Han ble 2 i august. Han har i tillegg veldig lite språk. Når andre skriver slike innlegg her inne råder jeg dem til å bare slappe av, for er det noe jeg har lært, så er det at alt går i perioder. Men når jeg er inne i en slik jævlig periode selv, klarer jeg ikke tenke på samme måten. Nå er jeg så sliten!! Han har i tillegg begynt å våkne flere ganger på natta og skal helst ligge klint inntil meg. Pappa duger absolutt ikke! Noen som har noen råd før jeg klikker her??
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Har ikke så mange gode råd, og som du selv sier til andre så er det perioder. Hadde det slik selv en stund, og jeg var på tur å hamre ned veggene her hjemme. Men det gikk seg til, men ikke noe særlig når det står på. Prøv å ta deg en pause i helga, dra til ei veninne eller slå ut håret litt. Ta å fokuser på deg selv og gi deg litt egentid, for det fortjener du. Ellers vil jeg sende over en klem, for det blir bedre etterhvert skal du se! Anonymous poster hash: b1a20...bf0
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Kan det være noe som fremdeles plager ham etter syken, da? Lette smerter i ører, bihuler, mage, hals som kan gjøre at han blir veldig sliten og dermed krakilsk? Kanskje han rett og slett trenger noen flere hjemmedager for å bli helt bra? (jada, jeg vet.... med fare for mors helse ) Vil tro at profilbildet ditt er ekstra passende i øyeblikket?!! Sender deg litt ekstra tålmodighet så du har litt ekstra de neste dagene Anonymous poster hash: 52582...2dc
BettyBoob Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Har en på 21 mnd som også har vært mye syk nå siden bhgstart i august. Forrige uke ville han ikke en gang ta i mot en flaske med melk (ja, han får litt lunken melk på flaske for kos her og der) fra faren. Mamma, mamma, mamma - kunne sitte og grine seg helt vekk og dra meg i buksa mens jeg sto og lagde mat osv. Helt gal - og ganske så slitsomt! Han er generelt et krevende barn, men forrige uke toppet kaka... Nå virker det som om han er tilbake til sitt gamle (vanlige krevende) jeg Hold ut! Han føler seg nok ikke helt i slaget, og da er du ho mor som er best
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Du skriver at han har veldig lite språk, kan det hende at han er frustrert fordi han ikke blir forstått? Min sønn var sånn, jeg kan anbefale deg å prøve "baby signs". Nesten som døvespråk, bare ikke for døve... Google it Men selvfølgelig, han kan jo også være grinete fordi han er syk, eller kommet i trassalderen. Hold ut, det blir bedre Anonymous poster hash: 94086...265
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Jeg holder en knapp på at han ganske enkelt ikke er helt i form ennå. Ikke syk, ikke frisk, på en måte. Det går nok over når han er tilbake i toppform. Anonymous poster hash: f9913...b18
nimmelim Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Oi dette var som å lese om min 2 1/2 år gamle gutt. Han er generelt verdens største og ikke minst sjarmerende gutt ,men for et par uker siden ble han syk med feber og hoste (kraftig hoste) sådan... Lå i senga med meg ,noe han egentlig aldri får lov til.. Men nå... Nå er han til tider et monster!!! Vi går på tærne her hjemme for å ikke si noe galt eller for å irritere han. Når han klikker så klikker han i vinkler. Slår, og skriker som søren... Og bare faren nærmer seg så er det også galt!! Han har begynt å våkne på natten og Skrike helt vilt og det er liksom umulig å få kontakt med han og ikke sjans å roe han.... Han vil helst i senga mi, men kan ikke kaste faren ut av senga hver natt heller da... Vet ikke hva som plager han, akkurat som hele gutten får en demon i seg på det verste... Og det endrer seg fra et sekund til annet... Ingen råd å gi deg, men føler fryktelig med deg
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Min 2 åring blir sånn når han har ørebetennelse, sjekket han hos lege? Kan jo også være frustrasjon pga språket, og barn merker når vi voksene er slitene/lei/frustrerte/sure osv, da blir de enda mer grinete og klengete! Skjønner det er noe dritt. Men mine råd: sjekk hos legen, gi han ekstra omsorg, vær tålmodig og hjelp han ut av dette. Mulig "trass" alderen har begynt! Ikke uvanlig! Lykke til og hold ut! Anonymous poster hash: 42cff...593
Tired mama Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 5. desember 2013 Takk for alle svar!! Det hjelper å høre det fra andre. :-) Skal til helsestasjonen etter jul pga språket. Han skal få hjelp om det ikke er blitt bedre til da. Ellers får vi vel ta en tur til legen på mandag om det ikke er bedre til da. Og ja, nicket og profilbildet passer meg perfekt akkurat nå! :-) Og i morgen skal jeg på julebord med jentegjengen. Så det ser litt lysere ut!! Ha en super helg! :-)
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 Jeg foreslår at du bare roer bæret. Du høres særdeles hysterisk ut. La barnet styret døgnet. Husk, du er like kul om ti år, og da klarer kidsa seg noe alene Anonymous poster hash: f3542...76a
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2013 #11 Skrevet 5. desember 2013 Jeg foreslår at du bare roer bæret. Du høres særdeles hysterisk ut. La barnet styret døgnet. Husk, du er like kul om ti år, og da klarer kidsa seg noe alene Anonymous poster hash: f3542...76a what?! Anonymous poster hash: 40461...36e
Mother Gothel Skrevet 5. desember 2013 #12 Skrevet 5. desember 2013 Jeg foreslår at du bare roer bæret. Du høres særdeles hysterisk ut. La barnet styret døgnet. Husk, du er like kul om ti år, og da klarer kidsa seg noe alene Anonymous poster hash: f3542...76a La barna styre døgnet?? Når de er to UKER ja, ikke to ÅR. Da sover man om natta og er våken på dagen! (Utenom dagsovingen da, selvfølgelig)
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 Min var sånn en periode etter sykdom, så kom feberen i hytt og gevær..en dag på fem dager av..var hos legen mange ganger, til de tilslutt fant ut at han hadde kraftig ørebetennelse. Greit å få sjekket hos legen om det er like ille til mandagen ja. Kos deg på tur i morgen!
Tired mama Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #14 Skrevet 5. desember 2013 Min var sånn en periode etter sykdom, så kom feberen i hytt og gevær..en dag på fem dager av..var hos legen mange ganger, til de tilslutt fant ut at han hadde kraftig ørebetennelse. Greit å få sjekket hos legen om det er like ille til mandagen ja. Kos deg på tur i morgen! Takk takk! :-)
Tired mama Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #15 Skrevet 5. desember 2013 Jeg foreslår at du bare roer bæret. Du høres særdeles hysterisk ut. La barnet styret døgnet. Husk, du er like kul om ti år, og da klarer kidsa seg noe alene Anonymous poster hash: f3542...76a Kunne godt ha roa bæret, men klarer ikke! Over 7 år med konstant mangel på søvn gjør noe med en. Jeg trodde vi ENDELIG hadde kommet dit hvor alt bare var fryd og alle sov natten gjennom... Helt til dette skjedde. Hjelper ikke mye at 4-åringen også fortsatt trasser og med en 7-åring som også krever sitt. Jeg har nervene utenpå kroppen, og det er ikke mye som skal til før jeg bikker over. Men lær meg hvordan å roe bæra, så kanskje jeg klarer.
Tired mama Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 5. desember 2013 Jeg foreslår at du bare roer bæret. Du høres særdeles hysterisk ut. La barnet styret døgnet. Husk, du er like kul om ti år, og da klarer kidsa seg noe alene Anonymous poster hash: f3542...76a Kunne godt ha roa bæret, men klarer ikke! Over 7 år med konstant mangel på søvn gjør noe med en. Jeg trodde vi ENDELIG hadde kommet dit hvor alt bare var fryd og alle sov natten gjennom... Helt til dette skjedde. Hjelper ikke mye at 4-åringen også fortsatt trasser og med en 7-åring som også krever sitt. Jeg har nervene utenpå kroppen, og det er ikke mye som skal til før jeg bikker over. Men lær meg hvordan å roe bæra, så kanskje jeg klarer. Også skjønte jeg ikke helt den med å være kul.
Plutselig_gravid Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Min ble også sånn nå etter sykdom. Her for et par dager siden skulle hun til legen for å ta et par blodprøver. Han lyttet på henne og sjekket hals og ører i samme slengen. Viste seg at hun hadde ørebetennelse. Fikk penicilinkur og hun ble seg selv igjen dagen etter
mamma_til_verdens_beste Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 Det er helt sikkert trass. Vi har det sånn for tiden vi også.Får høre sikkert 50 ganger daglig at jeg er dum, blir slått av ungen også.Han vil ikke kle på seg, ikke pusse tenner ,ikke sitte ved matbordet.Kan ramse opp en laaaaang liste.
wilmus Skrevet 5. desember 2013 #19 Skrevet 5. desember 2013 Frøkna her er verken syk eller "språkfattig" men OMG hun er helt forferdelig å være i nærheten av for tiden! Hyn fyllte 2 i september, og her er det eneste som hjelper en god blanding av å være rolig og konsekvent, ikke gi sutring og raseriutbrudd mye oppmerksomhet, forberede henne på ting som skal skje, og en god del omvent psykologi Hun har også måttet sitte litt i nederste trappetrinn, når hun går over streken. Feks når hun klyper meg hvis hun ikke får vilja si, kaster vannglasset i veggen fordi det ikke var saft, eller lugger katta bare på puuur faen.. Jeg vet mange er veldig mot såkaldt timeout, men en liten pust i bakken for både mor og trollunge gjør underverker her i huset iallefall.
mamma_til_verdens_beste Skrevet 5. desember 2013 #20 Skrevet 5. desember 2013 Det er en lettelse å lese innlegget ditt Wilmus. Har det på samme måte. Og vi er nødt til å bruke time out vi også, selv om jeg heller ikke synes så mye om det.
wilmus Skrevet 5. desember 2013 #21 Skrevet 5. desember 2013 Det er en lettelse å lese innlegget ditt Wilmus. Har det på samme måte. Og vi er nødt til å bruke time out vi også, selv om jeg heller ikke synes så mye om det. Det har vært en redning her ihvertfall! Men vi bruker det ikke mye da, og ikke lenge av gangen. Hun pleier å roe seg ned og vil kose etterpå. Det hender jeg også tar henne til et annet rom eller selv forlater rommet når hun uler som værst. Det nytter ikke å snakke med henne, jeg sier bare at jeg får vondt i øra av skrikingen, og at hun får komme til meg når hun er ferdig. Slitsomt dette her, jeg må alltid tenke meg om før jeg sier noe som helst til henne.. Hver minste ting kan forårsake katastrofe..
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2013 #22 Skrevet 6. desember 2013 Den herlige trassen;-)) min eldste klikka i sommer fordi jeg tok av bananskallet feil vei.!...... Oh, har 3 stk. 2 veldig tette og begge i den herlige "trass" alderen. Jeg er tilhenger av jesper juul så prøver å følge hans råd! Leser i bøkene stadig vekk for å finne motivasjon for å takle disse utbruddene, mager trøst at det er normalt. Det som funker best er å være rolig og saklig, blir jeg irritert og sur blir ungene bare værre. (Lettere sagt en gjort) men som jeg skrev tidligere- sjekk øra! Høres veldig ut som ørebetennelse, har han hatt hyppig det påvirker jo det språkutvikling også!! Kanskje sjekke hos ønh med tanke på utviklingen, men er han ikke litt liten til å trenge oppfølging? Noen er bare sene, har dere sjekket om han har stramt tungebånd? Lykke til hvertfall... Anonymous poster hash: 42cff...593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå