Gå til innhold

Trening


Rosarose8

Anbefalte innlegg

Etter bekkentrøbbel sist har jeg en plan om å forsøke å trene jevnlig og kanskje unngå det denne gangen, enn så lenge går det i svømming og tenker yoga etterhvert... Noen som har noen andre tips??!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hittil trent hver dag, for det gjør jeg ellers også. Tror nok jeg må moderere vektene etterhvert, men fortsetter med styrketrening og ukentlig yoga. Ligamentene blir ekstra tøyelige når man er gravid, men sånn til å begynne med kommer jeg nok til å ha et fokus på å tøye hofteleddsbøyere, sete og hamstrings. Jeg tror TRX-trening også kommer til å være fint å fortsette med - all form for dynamisk trening igrunn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenet låste seg helt forrige gang, litt usikker på hvordan trening som lønner seg. Vurderer en tur til fysio for noen tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener vanligvis yoga to ganger i uka, men har nå fått beskjed om å ikke trene yoga i første trimester... :( Så jeg må finne på noe annet, og får heller glede meg til å komme tilbake på matta i slutten av januar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener vanligvis yoga to ganger i uka, men har nå fått beskjed om å ikke trene yoga i første trimester... :( Så jeg må finne på noe annet, og får heller glede meg til å komme tilbake på matta i slutten av januar :)

Hø? Jeg fikk høre at det var ok så lenge jeg hadde trent yoga fra før..? Ikke type bikram da, men ashtangavarianter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gikk du til fysioterapeut med bekkenplagene dine?

Jeg gjorde det etter svangerskapet, for plagene forsvant ikke. Da fikk jeg tre øvelser jeg skulle jobbe med. Det har helt klart hjulpet! Ble gravid for et år siden, men mistet, men den gangen hadde jeg bekkensmerter omtrent fra dag en. Har ikke vært veldig flink til å fortsette treningen, men litt har det da blitt gjennom året som har gått. Og nå når jeg er gravid igjen har jeg hatt minimalt med plager i bekkenet. Kjenner det nesten ikke i det hele tatt enda ihvertfall.

 

Ta en tur til fysioterapeut for å lære et par øvelser for å styrke muskulaturen som støtter bekkenet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...