Gå til innhold

søknad om barnehageplass i ny kommune..

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan vi søke om plass til ettåringen i den nye kommunen vi skal flytte til, og samtidig fortsette å stå på venteliste til plass her i kommunen vi bor nå?

Anonymous poster hash: b6527...3cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du spørre den aktuelle kommunen om. Her jeg bor nå, kan alle søke uansett hvor de bor. Men for noen år siden planla vi å flytte, og jeg ringte den nye kommunen og spurte om søknad på barnehageplass. De bare lo av meg. Der måtte man ha bostedadresse i kommunen før man fikk søke.

Så ring dem og spør.

Skrevet

Det må du spørre den aktuelle kommunen om. Her jeg bor nå, kan alle søke uansett hvor de bor. Men for noen år siden planla vi å flytte, og jeg ringte den nye kommunen og spurte om søknad på barnehageplass. De bare lo av meg. Der måtte man ha bostedadresse i kommunen før man fikk søke.

Så ring dem og spør.

Oi. Vi vurderer å flytte til en annen kommune nå på nyåret, men en helt avgjørende faktor er om vi får barnehageplass eller ikke der! Får i ikke så kan vi heller ikke flytte....

Tenkte jeg bare skulle ringe dem jeg og høre om hvordan det var med plasser hos dem.

Her jeg bor nå er det full barnehagedekning og alle som ønsker får 100% ved hovedopptaket i august!

Skrevet

Jeg fikk barnehageplass i ny kommune og i et nytt fylke. Eneste kriteriet var at den dagen barnet hadde oppstart i barnehagen måtte barnet ha fast adresse i kommunen.

Anonymous poster hash: 3ab67...1a9
Skrevet

Du må nesten høre med kommunen du flytter til. Hvis ikke det er ledig plasser så får du nok ikke plass fra nyåret.

Vi flyttet i år og planla det slik at vi flyttet på sommeren. Søkte om plass i hovedopptaket. Snev da at vi skulle flytte innen 1.august til kommunen, men ikke hadde adresse ennå.

Anonymous poster hash: a24b4...56b

Skrevet

at jeg kan søke nå vet jeg er greit med den nye kommunen.. eneste krav er at vi har adresse der fra oppstart! Og det er ikke noe problem!

Men jeg vil gjerne legge inn den søknaden nå.. og samtidig beholde ventelisteplassen i kommunen vi nå bor i. Slik at hvis vi får tilbud om plass i kommunen vi nå bor i bør vi flytter, så starter han her, og så drøyer vi heller flyttingen så lenge som mulig..

så spørsmålet er om barnet kan fortsette å stå på venteliste her, selv om vi har lagt inn ny søknad i en ny kommune?

Skrevet

Vi flyttet til en ny kommune (nabo kommunen til der vi bodde før) i sommer, men her er de helt fult i barnehagene så mine barn går fortsatt i den samme barnehagen (nabo kommunen) får mest sannsynlig plass her vi bor fra august :-)

Anonymous poster hash: bbb71...f6c
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi måtte og ha adresse her før vi kunne søke.

Skrevet

Vi flyttet til en ny kommune (nabo kommunen til der vi bodde før) i sommer, men her er de helt fult i barnehagene så mine barn går fortsatt i den samme barnehagen (nabo kommunen) får mest sannsynlig plass her vi bor fra august :-)

Anonymous poster hash: bbb71...f6c

har du søkt om plass i den nye kommunen?

Kan du beholde plassen i gamle kommunen (nabo kommunen) så lenge du vil..? vi kan nemlig bare beholde plassen her i 3 måneder etter vi har meldt flytting (Oslo)

Skrevet

at jeg kan søke nå vet jeg er greit med den nye kommunen.. eneste krav er at vi har adresse der fra oppstart! Og det er ikke noe problem!

Men jeg vil gjerne legge inn den søknaden nå.. og samtidig beholde ventelisteplassen i kommunen vi nå bor i. Slik at hvis vi får tilbud om plass i kommunen vi nå bor i bør vi flytter, så starter han her, og så drøyer vi heller flyttingen så lenge som mulig..

så spørsmålet er om barnet kan fortsette å stå på venteliste her, selv om vi har lagt inn ny søknad i en ny kommune?

Jeg tror ikke det er noe problem å søke om barnehageplass i flere kommuner.

Vet om noen som søkte barnehageplass i to kommuner (men bodde i en tredje) fordi de ikke visste helt hvor de skulle flytte til. Gikk fint det.

Oslo kommune, hvor vi bor, legger seg ikke opp i dette. Vet om flere som bor i Oslo kommune som har fått barna inn i bedriftsbarnehager i Akershus før de har hatt krav på plass. De har likevel beholdt sin rett på plass i kommunen i august etter fylte ett år - Oslo kommune sjekker ikke om du har plass i en annen kommune/fylke.

Anonymous poster hash: a62a2...8d7

Skrevet

I "vår" kommune krever man adresse i "vår" kommune for at søknaden skal bli akseptert. MEN de er veldig glade for å få beskjed om planlagt flytting, for det er noe med å kunne tilpasse tilbudet til antall barn som trenger plass. (Typisk inn-og utflytterkommune - særlig inn...)

Anonymous poster hash: 8e39a...c1b
Skrevet

Da vi søkte, brukte jeg adressen vi bodde på, men skrev i ekstra-feltet at vi skulle flytte den og den datoen, til den nye adressen. Ikke noe problem det. Fikk plassene før vi overtok huset og kunne bruke den nye adressen:)

Anonymous poster hash: 15d43...d57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...