Gå til innhold

Vondt i tennene av min nye bittskinne :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i flere år slitt forferdelig med overspent kjeve, og tannsmerter uten at noe annet en stram kjeve er galt. Har endelig fått støt bittskinne hos tannlegen, og ble veldig overrasket over at det på "følgebrevet" stod at tennene kun skal være i kontakt med hverandre når man spiser, aldri ellers. Mine tenner er ALLTID i kontakt, så kanskje ikke så rart jeg har hatt mye vondt..

Uansett, jeg fikk denne bittskinnen på mandag, og i følge tannlegen min satt den helt perfekt. Den skal presse litt på tennene, og det kan gjøre vondt den første tiden.
Men jeg trodde ikke det skulle gjøre såå vondt?! Skinnen sitter på tennene oppe, og nå har jeg vondt i 5 tenner her. Det gjør vondt å tygge og ta på de.... Jeg vet jo at jeg ikke har hull, men var ikke forberedt på skikkelige tannsmerter...

Noen med samme erfaring?

Anonymous poster hash: 6c019...df3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. 

Jeg fikk det i oktober, vondt i begynnelsen - men er kvitt all tannverk nå. Bruker den halve natta og litt på dagen. Det blir bedre :)

Skrevet

Takk for svar!

Så du ble verre i begynnelsen? Hadde sett for meg dette som en mirakelkur :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Når jenta mi fikk gom (ikke det samme da, men likevel) måtte hun bruke smertestillende den første uka for å få sove

Skrevet

Fikk vondt i alle tenna...vondt å tygge osv, varte vel i 2 uker.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen!
Veldig letta nå, trodde tenna skulle falle ut :P

HI

Skrevet

Samme her, det blir bedre etterhvert i tennene. Desverre brukte jeg skinnen i over 4 mnd uten at den hjalp på min ekstreme hodepine og vonde kjeve. Ga til slutt opp hele skinnen. Håper du får god nytte av den:)

Skrevet

Samme her, det blir bedre etterhvert i tennene. Desverre brukte jeg skinnen i over 4 mnd uten at den hjalp på min ekstreme hodepine og vonde kjeve. Ga til slutt opp hele skinnen. Håper du får god nytte av den:)

På noen må faktisk en operasjon av kjeven til. 

Anonymous poster hash: 506ae...7e7

Skrevet

Jeg fikk veldig vondt i noen tenner - de ble liksom veldig ømme å ta på som om den er litt forslått. Så jeg gikk tilbake til tannlegen (to ganger faktisk) slik at han fikk finjustert litt, og det hjalp veldig. Han mente den skulle sitte stramt, men at den smerten jeg hadde i enkelte tenner var tegn på at der måtte vi fikse skinnen litt.

Lykke til!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...