Gå til innhold

tror dere helsesøster syns jeg er teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg bruker å begynd å gråte når barna tar vaksine? Jeg syns det er så grusomt! *flau*

Anonymous poster hash: 81570...1bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok hun har sett det før ;) Så slapp heeeelt av!

Anonymous poster hash: 9c83a...c4d
Skrevet

Det er du som skal være den trygge voksenpersonen som skal få barnet til å føle seg trygt - og det gjør du ikke ved å gråte!

Så hva helsesøster tenker, vet jeg ikke, men jeg syns ikke du gjør din jobb som mamma særlig god i denne situasjonen.

Anonymous poster hash: f5a6d...bae

Skrevet

Jeg gråt også når de tok vaksine på sønnen min.

Hun sa at jeg var ikke den første,så de er nok vant med det :)

Tror ikke de tenker så mye over det.

Skrevet

Husk bare å være en trygg og god voksenperson for barnet :) De trenger en mamma som er rolig og trygg. :)

Jeg syntes også det var grusomt der han vrengte seg i gråt, men jeg måtte bare svelge det og være der for han. 

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, det synes hun garantert ikke! Antageligvis har hun barn selv og forstår deg godt. Når Jeg har stukket små barn og mor gråt, var det nesten så jeg gråt selv :/

Skrevet

Nei, kjære vene. Tviler på at hun synes du er teit :)

Skrevet

Hun synes nok absolutt ikke du er teit og har nok helt sikker sett det før - men du burde jobbe med deg selv for å takle sånne situasjoner uten gråt. Barnet trenger en stødig voksen som kan trygge dem på at dette går helt bra og er ikke farlig. Er sykepleier og har måttet stikke en del unger (blodprøve/veneflon) og der foreldrene selv er "hysteriske" er også barna nokså utagerende og hysterisk og det tar lang tid og blir mye gråt og drama for å få gjort det som skal gjøres. Sånne ting må iblant gjøres, få det gjort kjapt og gi masse trøst etterpå heller... 

Anonymous poster hash: 4328a...cf9
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 13765...2d3

Skrevet

Jeg reagerer med å bli litt hyper og le masse når noe er litt vanskelig. Så helsesøster tenkte nok vel heller sitt når mitt barn ble stukket. 

Alle reagerer på stressituasjoner ulikt. Min måte er med upassende humor. Tror din måte å reagere på, med litt gråt, er mye mer sosialt akseptert...

Anonymous poster hash: 14ce5...b3e
Skrevet

Nei ikke så lenge du var en trygg voksen person for barnet ditt.

Anonymous poster hash: fbec6...eed
Skrevet

Nei, teit er du ikke, men kanskje du burde vurdere å la noen andre følge barnet når det skal ha vaksine? Hva med pappaen, eller bestemor?

Du risikerer jo å skremme vettet av barnet, og et barn som opplever at mamma gråter når det får vaksine vil jo garantert bli redd sprøyter selv..

Anonymous poster hash: 6ee20...8cb
Skrevet

Her har far sprøyteskrekk, men skulle være med! Jeg holdt babyen, og hun fikk satt sprøyta, og nesten før den var ute, røska han ungen ut av armene mine og begynte å bysse. ;-)

Anonymous poster hash: 412d4...8b3
Skrevet

En veninne av meg var som deg når ungen hennes var liten. Endte med at veninnen min gikk ut av rommet og jeg var tilstede når barnet tok vakdinene. Eneste gangen jeg nektet å være tilstede var når sønnen hennes skulle omskjæres. Da sa jeg bestemt nei fordi jeg er imot det.

Anonymous poster hash: fa978...6d9

Skrevet

Var en annen helsesøster som holdt barnet mitt når hun tok første vaksinen sin. Selv stod jeg på gangen og gråt.. Nå klarer jeg å være trygg og holde henne, men det har tatt tid, øving og en flink helsesøster :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...