Gå til innhold

Sjokkert over forbruket vårt denne mnd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

9500 kr i mat :o sjekka nettbanken! 3500 kr i bensin, men så kjører vi mye hver dag.. herregud, hva gjør dere for å begrense pengebruken hver mnd?? Vi er bare 3 stykker og har dessverre småhandlet denne mnd.. 

Anonymous poster hash: a4d51...eac
Videoannonse
Annonse
Skrevet

om du får noen gode tips så skal jeg henge meg på! Etter knappe to uker var lønna brukt opp og jeg skjønner ingenting...

Anonymous poster hash: 65ff3...b0a
Skrevet

Tar gjerne imot tips jeg også. Får faktura fra butikken hver mnd og fikk i dag en på litt over 12000. :o

Anonymous poster hash: 4abfb...baf

Skrevet

Hvordan klarer 3 stk å spise mat for 9500 ?? :o Halvparten blir kanskje kastet, eller? :s

Vi bruker 2500 i mnd, vi storhandler ca annenhver uke. Handler ikke inn på nytt før vi har spist det vi har :)

Anonymous poster hash: 588e2...a8b
Skrevet

Vi er også 3 stk og bruker 1000,- på mat i mnd. Kjøper sunt og baker brød selv.

Sett opp matbudsjett for uken og kjøp deretter.

Ikke bruk penger på mye "tull" eller mat som ikke blir spist opp.

Her kaster vi sjeldent mat, så hvis det er igjen mer fra en dag så spiser vi det beste dag også:)

Anonymous poster hash: 0a11a...ede

Skrevet

oi, det var mye ja. vi er 5 stk i familien og bruker 1500 kr i uka. nå har det blitt mindre diesle også ettersom jeg ikke klarer å dra noen plass selv. :)

men det lureste man gjør er å skrive handleliste og handle inn for 14 dager i slengen, eller 1 mnd. og spise av det man har i frysen og skapene. ikke kast mat. legg inn en dag med omelett, pizza, pytt i panne og slike restematretter så dere blir kvitt ting dere allerede har! =)

Skrevet

Vi er også 3 stk og bruker 1000,- på mat i mnd. Kjøper sunt og baker brød selv.

Sett opp matbudsjett for uken og kjøp deretter.

Ikke bruk penger på mye "tull" eller mat som ikke blir spist opp.

Her kaster vi sjeldent mat, så hvis det er igjen mer fra en dag så spiser vi det beste dag også :)

Oj hvordan i all verden er det mulig. Vi bruker ca.800 kr i mnd bare på melk.

Anonymous poster hash: 308a9...4bb

Skrevet

Trodde selv ikke det var mulig altså, men er temmelig imponert hva man får til med masse planlegging.

Både jeg og mannen er spiser lite, ikke for å spare altså, men det er nok bare sånn vi er. Skal sies at mannen jobber mye og ikke alltid er hjemme for å spise.

Men det går altså! Er ikke alltid det landet på 1000,- engang !

Skrevet

Vi er to voksne og to babyer på 7 mnd. De siste 18 dagene har vi brukt 10 000,- på mat/husholdning.

Anonymous poster hash: c9458...38e

Skrevet

Vi er også tre stk og kan faktisk bruke så mye på mat i måneden. Oftest mellom 7-8000 da. Vi spiser normalt alle mann, så jeg skjønner ikke hvorfor det forsvinner så mye penger på mat. I november gikk det 80.000 kr ut av konto :o

Anonymous poster hash: bfecd...109

Skrevet

Hvordan klarer 3 stk å spise mat for 9500 ?? :o Halvparten blir kanskje kastet, eller? :s

Vi bruker 2500 i mnd, vi storhandler ca annenhver uke. Handler ikke inn på nytt før vi har spist det vi har :)

Anonymous poster hash: 588e2...a8b

Hva gjør dere med frukt, grønt, melk og andre ferskvarer? Jeg har så lyst til å ukeshandle i alle fall, men jeg får jo ikke sånne ting til å holde seg i evigheter :(

Anonymous poster hash: dfc8d...21d

Skrevet

Gå aldri i butikken sulten!! Skriv handle liste over hva man trenger og planlegg middagene fremmover i en ukes tid! Begynn med ukes handling, det er lettere hvis man ikke er vant til å handle stort!

Sitt opp et budsjett og bruk ikke mer en det som blir satt opp! Unngå å kjøpe snop og slike unødvendige ting som man fort får lyst på! Det er dette som koster penger og får prisen opp!

Vær hard mot deg selv når det gjelder å handle på butikken :) så skal du se summen minker! Da kan man heller kose seg litt ekstra i helgen å bestille en pizza eller noe og alikavell spare!

Vi er selv 3 pers og gikk i samme bruks felle selv! Vi måtte skjerpe oss og sparer rundt 3000 i mnd på dette! Bruker ca 800 i uken nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...