Aliniane Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Jeg innrømmer glatt at huset absolutt burde få en grundigere vask innimellom enn det som gjøres på jevnlig basis her, men hvorfor er det så mange som er besatt av å gjøre dette til jul? Det virker alt annet enn logisk for meg å legge dette svært kjedelige, slitsomme og tidkrevende prosjektet til den perioden av året som allerede er særdeles travel med gaveinnkjøp og baking, for ikke å snakke om at det er mørkt og trist ute og energien er på bånn allerede. Så hvorfor "må" det gjøres til jul? Og hvorfor kan ikke de som ikke orker eller ikke har tid bare utsette det en stund til? De har jo allerede utsatt det ettersom behovet er der.. Nei, her får den møkka jeg ikke kan se ligge i fred til neste år!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Fordi vi ikke gidder gjøre det ellers i året? Forøvrig har jeg ikke løfta en finger under julevasken, den står mannen for- jeg leker med unga!
LilleBjella Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Jeg vasker huset stort sett hver fredag. Type støvsuge, tørke støv og vaske gulv. Så synker jeg glad og fornøyd ned i sofaen til gullrekka, film eller ipad, vel vitende om at huset er rent. Det må til for at jeg skal klare å slappe skiiiikkelig av. I jula skal man jo virkelig nyte, så da bør det jo i hvert fall være reint. Dersom jeg vet at det ikke finnes et eneste fingermerke på hele det hvite kjøkkenet, så sitrer jeg nesten av tilfredsstillhet. Det er litt som at man må streve litt før man får kosen. Men, når det er sagt. Jeg har da vettet i behold, og med tre små i hus og travel mann som ikke kan bidra like mye som ønskelig, så må det prioriteres. Siden jeg tok kjøkkennedvasken et par dager på overtid i august, har jeg god samvittighet der. Og ellers kommer det bare til å bli en vanlig husvask. Håper jeg får tid til å vaske vinduer, rett og slett fordi det trengs. Både innvendig og utvendig. Men jeg setter baking og nissetog foran salmiakk og klorin. Tidligere år har jeg forresten sendt mann og barn til svigers en hel helg, og tatt det som skal tas av husvask da. Hjemme alene, grønnsåpe, julemusikk, sove lenge...ja da blir det rett og slett noe å se frem til:)
sug lut Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Hjertens enig, HI. Men det er i alle fall en anledning til å gjøre litt ekstra EN gang i året. Blir i bunn og grunn bare supervask av kjøkkenet, etter smultringkoking kjennes det veldig deilig ut å få vekk alt fettet fra siste halvår på steder jeg ellers ikke gidder (og den flekken i taket som ingen av ungene eller deres venner vil ta ansvar for og som jeg forsåvidt driter i unntatt de gangene jeg ser opp). Resten av huset blir normalt reint, bortsett fra at jula også er et spark i stussen til å rydde unna endel diverse hauger av ting som har inntatt hyller/bord på semipermanent basis, og da vaske under der også. Så alt i alt er det vel sånn at uten julevask hadde enkelte ting bare aldri skjedd.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Huset skal ikke vaskes grundig. Det blir kanskje utvasket? Jeg tar i alle fall ikke sjansen.
Mistletoe and wine Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Den såkalte julevasken blir gjort i januar når jeg kaster ut julepynt, glitter og diverse kaloribomber. Ikke bare tar jeg en grundige vask, men jeg ser på det som årets første trim på veien til et lettere sinn og en trinnere figur
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Den såkalte julevasken blir gjort i januar når jeg kaster ut julepynt, glitter og diverse kaloribomber. Ikke bare tar jeg en grundige vask, men jeg ser på det som årets første trim på veien til et lettere sinn og en trinnere figur Mannen vasker da også, han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå