Gå til innhold

Kan jeg vaske gulv ol. Med klorin? Eller blir alt bleknet da?


Gjest Anybody

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke på parkett osv....men litt på fliser. Blir jo den hinna på overflaten av klor da.



Anonymous poster hash: 16a2a...e43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det bare er en liten dæsj har det ikke noe å si om du vasker med det , alltså om du har det på ei sprayflaske og bruker til overflater,tv benker, vasker, speil etc. Jeg selv bruker salmiak og grønnsåpe blanding til nesten alt. Bare ikke bland salmiak og klorin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville jeg ikke gjort. Eneste sted jeg bruker klorin er nede i doen og evt i en bøtte med klær jeg vil ha hvite igjen :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du å desinfisere Hi? Har lurt litt på akkurat det samme, men da for å desinfisere. Ikke for å kuppe tråden, men hva bruker dere for å vaske håndtak og andre flater som er "bakteriebomber"?

 

Anonymous poster hash: 6b974...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville jeg ikke gjort. Eneste sted jeg bruker klorin er nede i doen og evt i en bøtte med klær jeg vil ha hvite igjen :-)

Jeg gjorde det med et par hvite bodyer en gang... De ble grønnflekkete :o 

 

Her brukes det kun i doskåla, eller til kjøkkenklutene en gang i blant (glemte en gang å vaske disse klutene for seg selv, så vasket dem med håndklær... Eh, anbefales ikke. Det ble noen underlige flekker på alt det andre...)

 

Anonymous poster hash: 238c0...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du å desinfisere Hi? Har lurt litt på akkurat det samme, men da for å desinfisere. Ikke for å kuppe tråden, men hva bruker dere for å vaske håndtak og andre flater som er "bakteriebomber"?

 

Anonymous poster hash: 6b974...929

Salmiakk på håndtak, og også når jeg vasker veggene... Rekkverket i trappa tar jeg også med salmiakk et par ganger i året, ellers bare med vann. Kjøkkenbenkene tas med Jif kjøkkenspray, badet tas med en eller annen baderomsspray, i tillegg til smussfjerner i dusj og vask. 

 

Anonymous poster hash: 238c0...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi har omgangssyke i hus, bruker jeg klorin både i do, baderomsmøbler, dørhåndtak, og på gulvet hvis det har vert tilgriset med oppkast. Kanskje ikke så lurt det da?

 

Anonymous poster hash: 38322...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anybody

Tenkte mest for å desinfisere ja. Og baderom.

 

Okei så om jeg blander grønnsåpe og salmiakk er det bra å bruke rundt i hjemmet da. Lykter det ikke veldig salmiakk da? Er ikke fan av lukten...

Eddik har jeg ikke for hånden her..

 

Så litt klorin til badet i grønnsåpeannet.

 

Og litt salmiakk i grønnsåpevannet resten av leiligheten? Tenkte ha det på sprayflasker ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salmiakk lukter ikke godt, men lukta forsvinner ganske fort da :)

Jeg ville brukt salmiakk til vask/desinfisering, så kan du heller vaske over igjen med noe som lukter litt bedre 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker du å desinfisere Hi? Har lurt litt på akkurat det samme, men da for å desinfisere. Ikke for å kuppe tråden, men hva bruker dere for å vaske håndtak og andre flater som er "bakteriebomber"?

 

Anonymous poster hash: 6b974...929

Bakteriebombe? Bakterier og virus kan vel ikke overleve mange timene på en tørr overflate av tre?

 

Anonymous poster hash: e6df8...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en kork med klorin oppi vaskebøtten. Fyller vaskebøtten 2/3 full også tar jeg en kork med vanlig gulvvask såpe oppi også. Gulvene er ikke blitt ødelagt eller misfarget pga dette.det er tross alt så lite klor i forhol til vann at det gjør ingen skade.

 

Anonymous poster hash: 4fff1...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker alltid med litt klor og grønnsåpe på gulvet der dyrene spiser, og vist ungene har spydd på gulvet. Aldri hatt noe skade på gulvene av det. Gjort det i 12 år. Min far har gjort det i 40 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerinnen min bruker klor til alt, fanatisk som bare det :) De har parkett i stuen og gulvene er faktisk fine! Hun bruker bare en kork i vaskebøtten. Jeg fyller vasken på kjøkkenet med klorvann innimellom og vasker over benker og skap. Vasken blir blank og fin og det lukter godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ønsker du å desinfisere Hi? Har lurt litt på akkurat det samme, men da for å desinfisere. Ikke for å kuppe tråden, men hva bruker dere for å vaske håndtak og andre flater som er "bakteriebomber"?

 

Anonymous poster hash: 6b974...929

Bakteriebombe? Bakterier og virus kan vel ikke overleve mange timene på en tørr overflate av tre?

 

Anonymous poster hash: e6df8...327

 

 

Ting kan leve omtrent en måned på overflater...

 

Anonymous poster hash: 3f32b...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...