Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Jeg og ungene og kjæresten har sett fram til å feire jul med min far, hans kone og mine halvsøsken. Men nå har jeg fått melding om at min stemor helst vil at vi feirer julen hver for oss da mine barn får flere gaver enn hennes barn, og hun syns det er så leit når de blir triste grunnet dette. Ja det kan jeg forstå, men jeg ikke unngå å føle dette er ganske sårt likevel at vi skal bli ekskludert på grunn av gavene, som jeg ikke har noe problem med å la mesteparten ligge igjen hjemme til fordel for jul med familien. Er det bare meg som overreagerer? Anonymous poster hash: 08174...c0a
det er berre mordi Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Åpne nokre av gåvene anten før eller etter de stikk dit.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Barn må bare lære at de får forskjellig antall julegaver. Du skal ikke måtte la gaver være hjemme bare fordi at det er urettferdig mot andres barn. Verden er urettferdig - bare å lære det jo før jo heller. Anonymous poster hash: 7b5ad...d16
magica fra tryll Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Og hva synes faren din om dette? Er jammen ikke rart det blir krig i verden. Jeg hadde ikke blitt skuffa, jeg hadde blitt forbanna...hehe
Lurifaxa Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Jeg syns ikke barna har vondt av å se at noen får flere pakker en dem. Det er en nyttig lærdom å ha med seg i den store vide verden. Syns ikke du overreagerer,.
MamsenMedToSmå Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 (endret) Dette hørtes ut som et tullete problem som det er lett å gjøre noe med uten at man trenger å dele seg på julaften. Hadde blitt veldig såret om meg og min familie ble ekskludert pga ulikt antall gaver. Det synes jeg godt din far og hans kone kan få en tilbakemelding på. Endret 3. desember 2013 av Mamsen og lilleputt
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #7 Skrevet 3. desember 2013 Hvis forklaringen er at dine barn har større familie er det jo naturlig det blir mer gaver. Men kan dere ikke bare ta med noen gaver da? Her må det ligge noe annet bak? Umodent av den nye kona. Anonymous poster hash: 7d664...062
Superdolly Skrevet 3. desember 2013 #8 Skrevet 3. desember 2013 Jeg synes du skal ringe din far (ikke stemor, ring faren din) og fortelle at du er såret over å bli av-invitert på den måten. Så får du høre hva han sier om saken. Jeg hadde også blitt både såret og sint, så jeg skjønner deg godt.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #9 Skrevet 3. desember 2013 Støtter den siste. Ta en prat med din far. Han må da kunne skjære gjennom? Anonymous poster hash: 7d664...062
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #11 Skrevet 3. desember 2013 Ja jeg tenker jo og at det er veldig trist om gavene er den eneste grunnen, jeg og henne har et veldig godt forhold ellers. Syns kanskje det blir ekkelt om jeg skal gå bak ryggen hennes til min far, men det kan jo ikke skade å ta det opp med han når hun ikke er der. Vil ikke trenge meg på om de virkelig vil feire jul bare de, men må si den svei. Anonymous poster hash: 08174...c0a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #12 Skrevet 3. desember 2013 Ta en telefon til stemoren din. Fortell henne at du gjerne lar det meste av gaver bli hjemme og at dere godt kan avtale omtrent hva ungene får på selve kvelden, men fortell også at du hadde gledet deg og at du ble lei deg om det ikke blir noe av. Hvis det er stor forskjell på hva ungene får kan jeg forstå at det blir litt vansklig. En ting er å se på at deres barn får mye mer, noe annet er at det fort tar veldig lang tid. Så lenge du legger vekt på at du gjerne vil feire med dem fordi du liker dem alle sammen ser jeg ikke noe problem i at du tar det opp, men gjør det muntlig, ikke via sms. Meldinger fører ofte til at ting ser så "harde" ut. Ting som er nøytralt eller positivt ment kan fort oppfattes som sint eller nedlatende. Slike litt delikate ting er det tryggest å diskutere muntlig. Lykke ti! Anonymous poster hash: 4423b...c90
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #13 Skrevet 3. desember 2013 Ta en telefon til stemoren din. Fortell henne at du gjerne lar det meste av gaver bli hjemme og at dere godt kan avtale omtrent hva ungene får på selve kvelden, men fortell også at du hadde gledet deg og at du ble lei deg om det ikke blir noe av. Hvis det er stor forskjell på hva ungene får kan jeg forstå at det blir litt vansklig. En ting er å se på at deres barn får mye mer, noe annet er at det fort tar veldig lang tid. Så lenge du legger vekt på at du gjerne vil feire med dem fordi du liker dem alle sammen ser jeg ikke noe problem i at du tar det opp, men gjør det muntlig, ikke via sms. Meldinger fører ofte til at ting ser så "harde" ut. Ting som er nøytralt eller positivt ment kan fort oppfattes som sint eller nedlatende. Slike litt delikate ting er det tryggest å diskutere muntlig. Lykke ti! Anonymous poster hash: 4423b...c90 Jeg føler siden jeg allerede har sagt at det er ok, at jeg bare ringer å maser og presser henne om jeg tar en telefon nå for å si det. Enn om hun egentlig bare vil feire jul med "sin" familie? Vil føle det ganske ubekvemt å dra dit denne julen uansett tror jeg når hun har kommet med dette utsagnet. Er bare så utrolig skuffa å lei meg både på mine, min kjærestes og ikke minst barnas vegne HI Anonymous poster hash: 08174...c0a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #14 Skrevet 3. desember 2013 Ta en telefon til stemoren din. Fortell henne at du gjerne lar det meste av gaver bli hjemme og at dere godt kan avtale omtrent hva ungene får på selve kvelden, men fortell også at du hadde gledet deg og at du ble lei deg om det ikke blir noe av. Hvis det er stor forskjell på hva ungene får kan jeg forstå at det blir litt vansklig. En ting er å se på at deres barn får mye mer, noe annet er at det fort tar veldig lang tid. Så lenge du legger vekt på at du gjerne vil feire med dem fordi du liker dem alle sammen ser jeg ikke noe problem i at du tar det opp, men gjør det muntlig, ikke via sms. Meldinger fører ofte til at ting ser så "harde" ut. Ting som er nøytralt eller positivt ment kan fort oppfattes som sint eller nedlatende. Slike litt delikate ting er det tryggest å diskutere muntlig. Lykke ti! Anonymous poster hash: 4423b...c90 Jeg føler siden jeg allerede har sagt at det er ok, at jeg bare ringer å maser og presser henne om jeg tar en telefon nå for å si det. Enn om hun egentlig bare vil feire jul med "sin" familie? Vil føle det ganske ubekvemt å dra dit denne julen uansett tror jeg når hun har kommet med dette utsagnet. Er bare så utrolig skuffa å lei meg både på mine, min kjærestes og ikke minst barnas vegne HI Anonymous poster hash: 08174...c0a Noen ganger er det å innrømme at man blir lei seg og skuffet det beste. Anonymous poster hash: 4423b...c90
magica fra tryll Skrevet 3. desember 2013 #15 Skrevet 3. desember 2013 Men hva synes faren din om dette?? Det er jo han som må ta ansvar for familien sin her!!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #16 Skrevet 3. desember 2013 Men hva synes faren din om dette?? Det er jo han som må ta ansvar for familien sin her!! Det vet jeg ikke, jeg har ikke snakket med han om dette. Men han bruker som regel gjøre som kona sier, så jeg tror vel egentlig ikke jeg får så veldig mye medhold der. Jeg tenker vel egentlig at jeg vil forsøke å lufte det for han når hun ikke er der, bare for å se hvilken reaksjon jeg får. Når jeg tenker meg om spurte jeg han for en måneds tid siden hva de planla i julen, hvorpå han sa de skulle feire hos kona. Ingen invitasjon eller spørsmål om oss, så da har de kanskje diskutert dette sammen uten at jeg skal si det for sikkert. HI Anonymous poster hash: 08174...c0a
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #17 Skrevet 3. desember 2013 Synes det er helt galt å ekskludere dere, men jeg kan føle med de andre barna... Husker hver gang vi feiret jul med min onkel og to fettere, de hadde gaver stablet til taket og over halve stuen. Vi var fire barn i min familie, og alle våre gaver hadde plass under halve juletreet. En ting er at de fikk mange gaver, det var litt sårt, men en annen ting var at hele kvelden gikk stort sett med på å se de pakke opp gave etter gave, mens våre gaver måtte gis innimellom for at det skulle bli litt jevnt med pakkeutdelinga... Det var GØRRKJEDELIG.Men om dere pakker opp noe før/etter familiesamlinga, så ser jeg ikke noe problem i at dere skal få komme dit! Jeg ville blitt ganske sint, tror jeg, om vi var blitt ekskludert sånn. Jeg synes heller ikke barn har vondt av å oppleve at andre får forskjellig antall gaver, men er det en overflod, ser jeg hvordan det kan være ille på flere måter... Anonymous poster hash: c0345...c22
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #18 Skrevet 3. desember 2013 Synes det er helt galt å ekskludere dere, men jeg kan føle med de andre barna... Husker hver gang vi feiret jul med min onkel og to fettere, de hadde gaver stablet til taket og over halve stuen. Vi var fire barn i min familie, og alle våre gaver hadde plass under halve juletreet. En ting er at de fikk mange gaver, det var litt sårt, men en annen ting var at hele kvelden gikk stort sett med på å se de pakke opp gave etter gave, mens våre gaver måtte gis innimellom for at det skulle bli litt jevnt med pakkeutdelinga... Det var GØRRKJEDELIG. Men om dere pakker opp noe før/etter familiesamlinga, så ser jeg ikke noe problem i at dere skal få komme dit! Jeg ville blitt ganske sint, tror jeg, om vi var blitt ekskludert sånn. Jeg synes heller ikke barn har vondt av å oppleve at andre får forskjellig antall gaver, men er det en overflod, ser jeg hvordan det kan være ille på flere måter... Anonymous poster hash: c0345...c22 Ja planen var jo i utgangspunktet å la de fleste pakkene som ikke var fra de tilstedeværende bli igjen hjemme til dagen etter. Min stemor er en oppegående dame, så jeg tror hun fint kunne kommet fram til den konklusjonen selv at gaver kan ligge hjemme til fordel for familiekos, derfor tror jeg det ligger mer under enn bare det. Ikke nødvendigvis noe personlig, men kanskje de bare vil ha julaften for seg selv. Jeg føler det er veldig sårt da jeg mener julaften er for familien, og iallefall når det er så nær familie som velger deg bort. Men det er jo deres valg, jeg har på ingen måte lyst å lage unødig drama eller trenge meg på. Men trist er det Anonymous poster hash: 08174...c0a
Gjest Hercule Poirot Skrevet 3. desember 2013 #19 Skrevet 3. desember 2013 Her bruker stemor vikarierende argumenter. Her ligger det noe annet bak. Stemor vil ikke dele mannen sin/faren din med deg. Mulig du vet hvorfor hun ser seg nødt til å bruke et så dårlig argument for å slippe og feire jul med deg. Og bare så det er sagt: Jeg har ikke sagt at feilen ligger hos deg. Hvor hunden ligger begravet, det aner jo ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #20 Skrevet 3. desember 2013 Da hadde min far fått et ultimatum, man avinviterer ikke barnet sitt og barnebarna. skammelig, snakk om å tenke med p.. når han er sammen med en sånn kjerring. hadde ikke far tatt vår side her, hadde det blitt kroken på døren for min del. gidder ikke ha en far som ikke bryr seg om egne barn og barnebarn som har gledet seg til å feire jul sammen med han. Anonymous poster hash: 35c2e...94b
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #21 Skrevet 3. desember 2013 Det er vel svært normalt at noen får flere gaver enn andre? I vår familie får våre barn minst, fordi søskenbarna får svært mange flere gaver fra farens familie, i tillegg til at foreldrene kjøper mer til dem enn vi gjør. Så våre unger har sett på at søskenbarna plukker opp svære flotte gaver som ikke de selv får. Det blir noen ganger litt surmuling, men det blir det faktisk andre veien også, fordi de brått uansett blir misunnelige på hverandres gaver, uavhengig av mengder og størrelse. Våre begynner stort sett bare å leke med det de har fått, mens de andre fortsetter å pakke opp, og jeg må innrømme at søskenbarna raskt får et noe rart drag over seg når de begynner å kjede seg fordi det fortsatt er så mye å pakke opp, og de legger jo tilslutt ikke merke til hva de har fått. Og slik har det stort sett vært uansett hvilke søskenbarn vi har feiret med, de får mer enn våre alle sammen, i antall. Mine er svært fornøyde likevel. Enten så er stemoren din svært materialistisk, ellers å ligger det noe annet bak. For meg er det helt uhørt å avbryte en invitasjon på det grunnlaget. Anonymous poster hash: 81123...a4e
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #22 Skrevet 3. desember 2013 rart at alltid det er stemoren sin feil,sånn er det i alle tilfeller, MERKELIG. Anonymous poster hash: 17f2a...9d4
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #23 Skrevet 3. desember 2013 Hadde vært meg så hadde jeg tatt en skikkelig oppgjør med henne for å finne ut hva som ligger bak, fordi den barnslige og idiotiske unnskyldning kjøper jeg ikke. Er man en oppegående menneske snakket man sammen på forhånd og forklarer situasjonen med barna og gavene og at de blir lei i seg også finner man en løsning. Man avinviterer ikke barn og barnebarn av den grunn!! Jeg hadde blitt flyforbanna... En ting er meg, men mine uskyldige barn?? Give me a break! Anonymous poster hash: 7d10c...1a0
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #24 Skrevet 3. desember 2013 Hardere blitt ordentlig invitert tidligere eller har det bare vært en selvfølge at dere skulle være der? Anonymous poster hash: 4423b...c90
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #25 Skrevet 3. desember 2013 Vel, jeg og min stemor har et veldig godt forhold, så jeg ser ikke hvorfor det skulle være min feil. Vi har forsåvidt ikke blitt invitert, men vi har tilbragt di siste julaftene sammen, og min stemor er alltid veldig opptatt av at familien skal være sammen. Så jeg trodde vel egentlig ikke at denne julen skulle bli noe annerledes, det er min far og mine barns bestefar også. Jeg vet hun vet at vi hadde lyst å feire med dem i år også, og jeg synes grunnen er ganske merkelig Anonymous poster hash: 08174...c0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå