Gå til innhold

MMS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen damer med teknisk innsikt her på forumet?

Jeg skiftet fra Chess til OneCall forrige uke, og dermed virket ikke MMS på mobilen min. Aller først gikk jeg inn på OneCalls nettsider for å finne ut av dette. Ettersom jeg gikk inn via iPad fant jeg ikke riktig oppsett. Jeg valgte derfor å ringe dem.

Den første jeg pratet med, sendte meg en tekstmelding med link til nettsiden der det skulle stå hvordan jeg legger inn MMS-oppsett. Da jeg trykket på linken fikk jeg bare opp en feilmelding. "Siden finnes ikke."

Jeg ringte igjen. Den andre jeg pratet med var veldig hyggelig og guidet meg gjennom prosessen med å få til oppsettet. Uten at det hjalp. Så hun fikk meg til å laste ned en app med nettverksoppset. Dette hjalp ikke.

Jeg ringte igjen. Den tredje personen jeg snakket med sendte meg en tekstmelding med oppsett. Jeg måtte taste inn en pinkode og slå telefonen av og på. Fremdeles virker det ikke.

OnCalls folk har nå gitt opp og sier jeg må ta med telefonen til en butikk. Jeg ligger hjemme med prolaps i ryggen, og det er ca sju mil til nærmeste butikk. Så hva gjør jeg nå?

Jeg har en Nokia Lumia 800.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står mobildata på? Jeg får ikke sendt mms hvis den er slått av.

Skrevet

Står mobildata på? Jeg får ikke sendt mms hvis den er slått av.

Ja. Det sjekket vi i runde to :).

Skrevet

Kanskje du slette de forrige innstillingene før du installerer nye?

Skrevet

Googlet og fant dette, verdt et forsøk :)

post-838514-77357_thumb.jpg

Skrevet

Da vet jeg ikke, får du mottatt mms?

Nei. Får ikke mottatt og ikke sendt.

Skrevet

Googlet og fant dette, verdt et forsøk :)

Takk for tips. Dette funket heller ikke, dessverre. :(

Har nå fått mail fra OneCall med en mengde spørsmål. De ville sende saken til teknikerne sine, så da får vi se om de kan ordne noe...

Skrevet

Forresten - det er viktig å skru telefonen av og på :)

Skrevet

Forresten - det er viktig å skru telefonen av og på :)

Ja, jeg vet det. Så jeg har skrudd den av og på hver eneste gang jeg har forsøkt noe. Uten hell.

Er det iPhone?

Nei, det er en Windowstelefon. Nokia Lumia 800.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...