Gå til innhold

Dere med BMI på mer enn 30, se hit er dere greie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben og jeg prøver å få et barn i hus. Jeg er ganske overvektig, ca 170cm og litt over 90kg. Det blir vel en BMI på 32-33 eller noe slikt.

Er det andre som har erfaringer rundt overvekt og erfaring med prøving? Måtte dere prøve lenge? Gikk du ned i vekt først? Hvordan var svangerskapet? Andre, du, dere.. Her går det litt ball i formene, men dere tar vel poenget ;)

Hvis du trente, hva gjorde du? Hvis ikke, hvordan var egentlig formen? Min er helt elendig i alle fall.

Jeg kuttet all nikotin når vi bestemte oss for å begynne å prøve, og jeg er måteholden med alkohol. Men jeg sliter ENORMT med matvaner og motivasjon til å begynne med trening. Synes det er flaut og vondt at jeg ikke får til dette når jeg har kuttet røyken for få måneder siden, og nylig også snusen. Potetgullposen derimot, den sitter klistret til kropp og sjel :s

Anonymous poster hash: 0ce09...1d2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 179cm og var 92kg første gangen jeg ble gravid, hadde et ukomplisert og fint svangerskap (utenom mye kvalme/oppkast). Ble gravid på 1. forsøk. Var aktiv med blant annet riding før jeg ble gravid.

Gang nummer 2 var jeg 106 kg og ble også gravid på 1. forsøk, men mistet i spontanabort.

Gang nummer 3 var jeg 99 kg og måtte ty til pergokur for å lykkes (hadde ikke mens/el).

Har aldri røyket/snuset og drikker omtrent aldri alkohol. Går mye tur og trener styrketrening, normalt kosthold (prøver å holde meg unna søtt i hverdagene).

Anonymous poster hash: 40f46...689
Skrevet

Hadde ca samme mål som deg med både første og andre, blei gravid på første forsøk med første, og tredje på andre mann.

Trente 3-4 ganger i veka før eg var gravid, men var svært dårlig form første 15 vekene, så da var det ikkje snakk om trening.. resten av svangerskapet gik eg på yoga og gikk turer.

Trente godt mellom svangerskapa (ca ett år), men i denne gangen har det ikkje blitt noko trening. Får blødninger med en gang eg er i aktivitet, så da tar eg det rolig. Men med en aktiv guttunge så blir det jo ein del bevegelse.

Eg var som sagt dårlig i svangerskapa i starten. Men hR ikkje hatt noko problem relatert til vekta mi. Ingen rygg eller bekkenplager.

Med første gjekk eg ned to kg i første trimester. Denne gangen stod eg i ro. Total vektøkning med første var 8 kg, mens no er eg på pluss 5 i veke 32.

Skrevet

Jeg har alltid vært overvektig, men aldri hatt problem med å bli gravid. Lykke til!!

Anonymous poster hash: e6328...ba6

Skrevet

165cm og 113 kg da jeg ble gravid. Hadde gått ned 17 og 5 til raste av 3 første mnd. Trente zumba 3 ganger i uka. Kuttet ut godt i uken.hadde kun litt i helgene

Hadde kuttet ut pillene for 1 1/2år før jeg ble gravid. Tar tid før p-pillene er ute av kroppen (for min kropp iallfall).

Veldig fint svangerskap, litt kvalm de 3 første mnd. Trente ut mai og lillegutt kom i juni.

Anonymous poster hash: 8e80b...1cf

Skrevet

Jeg hadde bmi på 38 og ble gravid bare mannen ristet bokseren i nærheten av meg, så for meg gikk det nesten bedre enn forventet (har en svært overraskende, men høyt elsket gutt som kom når vi egentlig var godt ferdig).

I tillegg var jeg 41 år når minsten kom

Anonymous poster hash: 76f51...ef1

Skrevet

Med førstemann hadde jeg bmi på 37 , ganske utrent og klarte det på 3 pp.  Andre gang var bmi nesten 36 , trente 3 ganger i uka og det gikk på 1 pp.

Skrevet

Jeg ble gravid etter 3 forsøk uten noe hjelp.

Alltid vært høy og stor, men i god form og aktiv.

Jeg hadde problemer med bekkenet ganske tidlig, så jeg det var et rolig svangerskap men gikk daglig tur.

Fra uke 32 steg blodtrykket noe, jordmor var redd som svangerskapsforgiftning men den kom aldri heldigvis. Fødte en helt perfekt jente på 49/3470 tre dager før termin.

Jeg mistet alt jeg la på meg i løpet av uken etter fødselen. 

Lykke til!

Anonymous poster hash: f0756...f39
Skrevet

denne blir anonym.. :P.

er i skrivende stund 27 uker. bmi en min er hinsides høy.

jeg er kun 164 cm men veide 119kg da jeg ble gravid. gikk ned til 107 de føtste mnd pga kvalme.litt usikker på vekt nå.

klart jeg er feit men det er aldri noen som vil tippe at jeg er SÅ tung. er helt frisk og. fri for alle disse økt risiko greiene. helt fint blodtrykk ingen spor av noe i urin,glukosetest var flott etc

da jeg fikk nr 1 var jeg 87kg da jeg ble gravid.gikk ned til 77.da fikk jeg aldri NOE pes for vekt selv om jeg nok hadde veldig høy bmi da og.men så vel "normal" ut kontra denne gangen. jordmor var PÅ meg med en gang. det er ikke døds kult liksom. men,men. jeg skal vise henne jeg. :P. gleder meg til etter fødsel. da skal jeg tilbake til 65-70 kg som ser bra ut for meg;)

har ALDRI hatt problemer med å bli gravid,men der er man SÅ forskjellig uansett så din overvekt trengee ikke være grunn i seg selv om du opplever at det tar tid. men er du motoivert ville jeg jo absolutt anbefale deg å gå ned litt;)

lykke til!

Anonymous poster hash: 8acfc...220

Skrevet

Var nesten litt redd for å lage denne tråden, og ville hvertfall ikke poste under nick. Så for meg at alle kom til å kaste seg over meg og fortelle meg hvor dårlig mor jeg kommer til å bli når jeg ikke ofrer alt for barnet mitt. Eller noe sånt. Vekt er vanskelig, og jeg skjønner liksom ikke hvorfor jeg ikke klarer hente motivasjon til å starte treningen. Det er jo til det beste for både meg og det fremtidige barnet (hvis jeg blir gravid da).

Takk for svar så langt :)

HI

Skrevet

180 høy og 96 kg, men ble likevel gravid på første forsøk, hadde kvalme i 4 mndr, så gikk ikke opp i vekt før i 5.mnd.. Gikk vel opp 10-12 kilo.

Anonymous poster hash: df0ec...eac
Skrevet

Er 170 høy. Veide 103 kg da jeg ble gravid sist. På første forsøk.

Første gang jeg ble gravid, var det med prevensjon. Veide riktignok ca 75 kg da, men vekten min ser ikke ut til å ha affektert feriliteten i alle fall!

Har hele tiden hatt normal menstruasjonssyklus. Har kun 2 uker igjen av min andre graviditet, og kan vel nå si at begge svangerskapene mine har vært veldig ukompliserte! Litt bekkenløsning og litt morgenkvalme er vel eneste.

Er veldig motivert for å ta bedre vare på kropp og helse når minsta kommer ut!

Skrevet

170 og veide 96.

Ble gravid når jeg var stor også jeg asså.

Bestemte meg for å gå ned i vekt. Lei av å være feit.

Begynte å løpe og gjorde små endringer i kosten i det daglige. Kjøre STRENGE perioder. En måned bare sunt og så normal sunt igjen.

Gikk ned 30 kg og er nå en løpedronning, som er gravid igjen.

Den tyngste jobben hadde jeg gjort på 6 måneder. Brukte de siste 6 på 6-7 kg.

Lykke til. Alt sitter i hodet. ;-) men det er VANSKELIG å motivere seg. Jeg vet alt om det.

Anonymous poster hash: 3757a...20d

Skrevet

172 og 79 kg første og 82 kg andre gang. Gravid på første forsøk begge gangene. Gikk opp over 30 kg i begge svangerskap. Har lavt stoffskifte som jeg først fikk behandling for etter andre svangerskap. Har ti kg å gå ned nå. Har visst insulinresistens også, så det kan bli vanskelig.

Anonymous poster hash: 7e84f...8a0

Skrevet

169 og ca 100kg.

2 barn, å begge kom til på første forsøk.

Fikk mye skryt mellom svangerskapet at jeg hadde en flott kropp og at den også er sterk og flott å føde med ..

Jeg er ikke bælfeit, så det er nok ikke du heller;-)

Flott at du ikke røyker! Bare ta det rolig ikke tenk Så mye på at dere prøver (lettere sagt enn gjort) å nyt prøvingen:) lykketil!!!

Anonymous poster hash: 24068...0b2

Skrevet

Var kraftig overvektig i begge mine svangerskap men har også lavt stoffskifte.

1,65cm og veide 105kg med første og 119kg med andre.

Første svangerskapet prøvde vi over 1år før det ga positivt utslag på testen. Hadde kjempe fint svangerskap, måtte ta sukkerbelastings test pga overvekten men denne var fin, ellers fine urinprøver også. Hadde forhøyet blodtrykk på 145/100 mot slutten og en ekstra kontroll da dem trodde han var for stor. 15t fødsel og ut kom en gutt på 3700g og 49cm 17 dager før termin.

Andre svangerskap tok 3mnd før spira satte. Ingen komplikasjoner eller plager i selve svangerskapet. ble født 15 dager før termin og ut kom ei jente på 3100g og 45cm.

Skrevet

Min venninne var omtrent som deg (veide 88, men var like høy). Skuddet satt på andre forsøk, men svangerskapet var helt jæ***... Trente ikke, men var i helt ok form! Har aldri sett på henne som en som er i dårlig form, men heller ikke veltrent akkurat.

Bekkenplager fra en annen verden, skyhøyt blodtrykk, fare for både svangerskapsdiabetes og svangerskapsforgiftning hele tiden. Måtte til kontroll to ganger per uke pga dette. Fikk ekstreme vannansamlinger overalt, men særlig i beina. Skulle hun opp og gå, kunne man se alt vannet samle seg på siden og toppen av foten, fremfor rundt hele. Hun klarte nesten ikke gå, det var så innmari smertefullt. 
Fødselen begynte to uker før tida. Var styrtfødsel. 

Jeg tror, uansett vekt, at alle svangerskap er forskjellige uansett! Lykke til =)

Anonymous poster hash: 7237d...e18
Skrevet

Jeg er dessverre lat, får bare ikke inspirasjon til å trene....

Gikk derimot på ketolyse kuren  i forkant av når jeg ville prøve på barn og kiloene rant av. Da vi skulle prøve ble jeg gravid på første forsøk alle tre gangene. Om det hadde noe å si vet jeg ikke, men det føltes greit å ha tatt av 6-8 kg på kort tid i forkant. Tok meg ca en mnd. Søtmonsen meg fant masse godt å spise selv om jeg slanket meg, som for øvrig ikke føles ut som slanking.

Lykke til HI!

Anonymous poster hash: 71286...de1
Skrevet

166 og 84 kg, måtte bruke dobbel pergo og ble gravid på femte forsøk. Hadde et fint svangerskap og fødte en frisk og fin baby på 3,5kg.

Anonymous poster hash: 61978...6c6
Skrevet

Første gang jeg ble gravid var jeg 170 cm og 115 kg. Med andre ord, BMI på 39.8 ble gravid på første forsøk.

Andre gangen: 98 kg (BMI 33.9) 2 forsøket

Tredje gang: 88 kg (BMI 30.4) 2 forsøk

Trente ikke noen av svangerskapene pga bekkenplager fra 8-12 uke, og var stup kvalm første 3 mnd med de alle (2 jenter og gutt)

Gikk opp 6 kg, 8 kg og 10 kg pr svangerskap, og raste ned 7 kg, 10 kg og 14 kg rett etter hvert svangerskap.

I dag er yngste barnet snart 2 år, 1 uke etter fødselen veide jeg 77 kg, i dag veier jeg 64 kg. eldste barnet blir 5 år om 2 dager.

Har ikke trent enormt mye etter svangerskapene heller, men med 3 små og tette unger gir helt klart mye aktivitet og lite tid til å sitte rolig.

Anonymous poster hash: e9590...0ed
Skrevet

Hei, jeg er 172 cm og veide vel ca. 100 kg første gang jeg ble gravid. Jeg brukte lang tid på å bli gravid første gang (2-3 år), men jeg gjorde ikke noen spesielle tiltak heller (sluttet bare på p-pillene, tok aldri eggeløsningstester e.l). Jeg gikk ned litt i vekt like før jeg til slutt ble gravid, kanskje det var det som gjorde at det skjedde? Jeg har for øvrig PCO (ikke påvist hos lege, men klart ut fra symptomene), og da sies det jo at det hjelper å gå ned i vekt.

Barn nr. 2 kom for øvrig på første forsøk, hvis det er noen trøst. :)

Angående kosthold ville jeg forsøkt å fokusere på å leve nå slik du vil når du er gravid, dvs. kutte ut sjokolade, potetgull, brus og annet utenom lørdager, og spise masse grønnsaker. Kutt gjerne opp diverse grønnsaker hver dag (nok til å fylle en liten boks, ca. 500 gram) som du skal spise i løpet av dagen, i tillegg til grønnsaker til maten selvfølgelig. :) Og hvis du drikker juice eller annen drikke med mye kalorier til maten bør du bytte det med vann/farris/lettmelk. Jeg vet det er vanskelig å snu kostholdet (er inne i en dårlig periode med mye "tullemat" selv), men fokuser på at det er dette du faktisk skal forholde deg til når du blir gravid, og da kan du like gjerne venne deg til det med en gang. :)

Anonymous poster hash: 7852e...7f8
Skrevet

Første gang jeg ble gravid var jeg 170 cm og 115 kg. Med andre ord, BMI på 39.8 ble gravid på første forsøk.

Andre gangen: 98 kg (BMI 33.9) 2 forsøket

Tredje gang: 88 kg (BMI 30.4) 2 forsøk

Trente ikke noen av svangerskapene pga bekkenplager fra 8-12 uke, og var stup kvalm første 3 mnd med de alle (2 jenter og gutt)

Gikk opp 6 kg, 8 kg og 10 kg pr svangerskap, og raste ned 7 kg, 10 kg og 14 kg rett etter hvert svangerskap.

I dag er yngste barnet snart 2 år, 1 uke etter fødselen veide jeg 77 kg, i dag veier jeg 64 kg. eldste barnet blir 5 år om 2 dager.

Har ikke trent enormt mye etter svangerskapene heller, men med 3 små og tette unger gir helt klart mye aktivitet og lite tid til å sitte rolig.

Her ble det kluss i skrivingen... Gikk ned 14 kg etter svangerskap nr to og 10 kg i svangerskap nr 3, og da veide jeg jo 78 kg når yngste var kommet til ;) Trøtt på morgenen.

Skrevet

Ble gravid på første forsøk da jeg var 169 og 86 kg, gikk kjempefint. Var i god form, hadde en fin graviditet. Var i aktivitet, men trente ikke. Spiste sunt, men godt. Gikk opp 2 kg og var lettere enn på lenge etter fødsel. Har holdt kiloene av og er nå gravid igjen.

Anonymous poster hash: 081f4...056

Skrevet

169 og ca 100kg.

2 barn, å begge kom til på første forsøk.

Fikk mye skryt mellom svangerskapet at jeg hadde en flott kropp og at den også er sterk og flott å føde med ..

Jeg er ikke bælfeit, så det er nok ikke du heller;-)

Flott at du ikke røyker! Bare ta det rolig ikke tenk Så mye på at dere prøver (lettere sagt enn gjort) å nyt prøvingen:) lykketil!!!

Anonymous poster hash: 24068...0b2

Hvis du er 169 og veier 100 kg har du faktisk en helseskadelig overvekt.

Anonymous poster hash: 3757a...20d

Skrevet

Det er lett å tenke at "jeg er litt lubben bare", og plutselig har du havnet i kategorien "overvektig" (høres ikke så ille ut) eller "fedme, klasse II" (uææ..) .. eller enda verre!

Jeg blir glad av å lese om andres erfaringer i alle fall. Prøver å suge til meg det jeg kan av motivasjon! Vil ikke ende opp med å knapt nok klare å kle på meg fem måneder ut i svangerskapet, tross alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...