Gå til innhold

ER det virkelig merkepress i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er det bare årets mediekalkun?

Har ei jente på 4 år, hun har gått i 2 barnehager og har aldri merket noe som helst merkepress. Ca. halvparten av vinterdressene er Reima, men det var fordi den nærmeste OBS`en hadde salg og ser mange, meg inkludert slo til på dette.

Har aldri hørt barna snakke om hverken merkeklær eller sammenligne smarttelefoner. Min jente har aldri sett en I Pad, fordi jeg ikke har. 

Er det virkelig merkepress i barnehagen? Hvordan har du merket dette?

Har jeg bare sluppet unna i mine barnehager, eller har jeg gått glipp av noe?

Anonymous poster hash: 06dc8...97a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt barna mine nevne et merke en eneste gang. Tror ikke de aner hva de har på seg og hva de andre har på seg. Unntaket er vel at de vanlige H&M klærne med disneytrykk er populære, og det vil jeg ikke kalle merkepress.

Skrevet

Av klær merker jeg ingenting av merkepress. De fleste har vinterdress fra reima, stormberg eller noen av de andre kjente merkene, men det er jo også her de fleste velger å bruke mest penger, og på sko. Vanlige klær går det mye i cubus og H&M ser jeg :-)

Eneste er at det er blitt litt mas om ipad pga enkelte barn har hatt det med seg på ha med dag.

Bortsett fra dette merker jeg ikke noe press/ mas etter dyre ting :-)

Skrevet

det har jeg aldri hørt om, og jeg har egne barn samt jobber i barnehage

Anonymous poster hash: 39dcf...e92
Skrevet

Vet om en barnhage der foreldrene ble kalt inn til møte pga ungene snakket om hunter-støvler, reima-dress, timberland-sko istedet for støvler, dress og sko,.. Har bare hørt om den barnehagen.

Anonymous poster hash: 25b7a...87f

Skrevet

Våre gutter har også vært i to barnehager, og vi har aldri opplevd noe merkepress. Barna har klær fra Reima, Obs, Lindex etc om hverandre.

Skrevet

Eller er det bare årets mediekalkun?

Har ei jente på 4 år, hun har gått i 2 barnehager og har aldri merket noe som helst merkepress. Ca. halvparten av vinterdressene er Reima, men det var fordi den nærmeste OBS`en hadde salg og ser mange, meg inkludert slo til på dette.

Har aldri hørt barna snakke om hverken merkeklær eller sammenligne smarttelefoner. Min jente har aldri sett en I Pad, fordi jeg ikke har.

Er det virkelig merkepress i barnehagen? Hvordan har du merket dette?

Har jeg bare sluppet unna i mine barnehager, eller har jeg gått glipp av noe?

Anonymous poster hash: 06dc8...97a

Jeg tror merkepresset oppstår mer mellom mødrene enn mellom barna ("jeg vil bare ha det beste til barnet mitt så da blir det xxxxx")

Blandt barna har jeg opplevd "det er bare de med rosa genser som kan være med" og "vi leker prinsesser men du har ikke kjole på så du kan ikke være prinsesse"...

Skrevet

Her vi bor har det startet allerede i bhg. Frykter det som venter på skolen og ungdomsskolen. Heldigvis er det snakk om å innføre skoleuniformer her. Heier på det..

Anonymous poster hash: da675...39e

Skrevet

Jeg har aldri merket noe til merkepress i barnehagen. Datteren min går i en studentbarnehage og er den eneste jeg har lagt merke til som har en vinterdress i reima. (sponset av besteforeldrene)

Syns det er bra at det ikke er klespress for små barn, syns det er viktig at barn får være barn uten å måte bekymre seg over hvordan de ser ut.

Anonymous poster hash: 4a37c...e9a

Skrevet

Ikke noe merkepress i bhg her. Ikke på skolen heller, enda. Har ei som går i 4. klasse, og har aldri hørt de snakke spesielt om merker seg i mellom heller.

Anonymous poster hash: 62d82...028
Skrevet

Eneste merkepresset er i hodet på enkelte mødre som legger merke til bestemte merker på andre barn.

Her på Oslos vestkant merker jeg ikke noe til merkepress i barnehagen. Det er sikkert flere bra merker på klær men neppe noe press.

Anonymous poster hash: a4ef1...f0f
Skrevet

Heldigvis ikke her vi bor på Oslo Øst. Selv om vi bor på 'beste østkant' :-)

Hvis jeg hadde bodd et sted hvor det var et sånt press, tror jeg på ramme alvor at jeg hadde flyttet.

Skrevet

Jeg bor i Bergen å har dårlig råd.

Likevel føler jeg presset på at det måå være Reima vinterdress,dyre vintersko osv.

Anonymous poster hash: e2570...b18
Skrevet

Hos oss går klærne på rundgang. Når mine er ferdig med en størrelse, overlater jeg det til neste som ankommer størrelsen. Det er veldig greit, og mange kjenner igjen klær de har hatt før, på andre. Ikke akkurat merkepress, heldigvis!!

Anonymous poster hash: 7ad15...149
Skrevet

Eneste "merkene" jeg har hørt barna i barnehagen snakke om er Hello Kitty og Angry Birds ...

Anonymous poster hash: 53787...35b

Skrevet

Jeg kjøper reimadress i Sverige til 650 kr, eccosko på kjøp tre for to (400 pr par og gambler litt på hvor raskt føttene vil vokse). Ellers går det i nameit, hennes, lindex, kappahl og Cubus. Har aldri fått en kommentar om noe av dette. De hjemmestrikkede klærne har vi imidlertid fått masse skryt for :) ser de fleste har reimadresser (vi bor veeeldig nær grensen), men da de var litt yngre hadde alle parkdresser kjøpt på lokalbutikken for 90 kr, inkludert gutten min ;) det blir vel bare sånn at det man ser og hører andre er fornøyd med ønsker man å kjøpe selv. Ellers håper jeg og ber jeg om at barna ikke har peiling på noe av dette, det eksisterer kun vinterdress, bukser, jakke etc!

Skrevet

Har tre barn og har aldri merket noe til merkepress mellom barna. Nå er det 2,5 år, 7 år og 10 år. Eneste 7-åringen som ytret et lite ønske om å få ei bukse tiø bursdagen som det stod WOW på beinet på. Det er det eneste på 10 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...