Gå til innhold

Wannabe-rikfolk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om folk som er veldig opptatt av merkeklær/-ting, dyre biler og dyre ting, og det å fremstå som over gjennomsnittet bemidlet, men som uten en hardtarbeidende mann/arv etter onkel ville hatt veldig lite penger og en typisk lavtlønnet jobb?

(Folk som er veldig opptatt av penger, men som har de pga andre enn seg selv, men som oppfører seg som en "riking")

Anonymous poster hash: c92ab...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker "lol"

Anonymous poster hash: 0232e...fa5

Skrevet

Min første tanke er at du er missunnelig;)

Noen syntes det er stas å endelig kunne ha råd til merkeklær og kanskje en ny bil. Men endrer de holdninger og verdier blir det en annen sak!

Hvorfor rakke ned på folk og heller unne de pengene de har fått

Og nei jeg tjener godt over gjennomsnittet og er en hardtarbeidende kone som kjøper mine egne merkeklær og ser ikke ned på folk fordi de har "fått" mye penger de ikke har tjent selv!

Anonymous poster hash: dca50...39a

Skrevet

jeg tror de lider av dårlig selvbilde og må prøve å se bedre ut på utsiden enn hva de egentlig er.

litt desperate i grunn...

Anonymous poster hash: 1c02f...b57
Gjest Anybody
Skrevet

Jeg tenker nyrik.

Folk som har jobbet for pengene eller hatt penger i familien i lenger tid er ofte mer nøkterne enn nyrike.

Snobber er gjerne nyrike tenker jeg.

Skrevet

Jeg er økonomisk mye sterkere enn vedkommende, men jeg prøver å skjule formuen, i motsetning til "rikingene" som vil vise seg frem. Hvis du møtte meg på gata ville du aldri trodd jeg hadde veldig god økonomi. (Unnlot å skrive det i første innlegg for å se hvor mange som drar frem "misunnelig". Trodde flere kom til å skrive det.)

Synes det er vanvittig når man prioriterer å bruke mest mulig nå, fremfor å spare til fremtiden og barna. Jeg er sikker på barna heller vil ha sertifikat senere enn Canada goose-jakke og iPhone nå.

Det er ikke steinrike folk det gjelder, men folk som mener 1 million er så veldig mye penger, uten at de har andre verdier enn det de akkurat har kjøpt.

Anonymous poster hash: c92ab...cf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...