Gå til innhold

Gruer meg til 6 ukers kontroll hos legen imorgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

For det første sliter jeg med urinlekkasje etter fødsel.

Jeg er også blitt så "vid" der nede, og vil helst ikke vise meg frem til legen. Men ettersom jeg for en uke siden fikk brev om at jeg bør ta ny celleprøve, må jeg vel ta den imorgen.

Huff...ubarbert og jævlig er jeg også. I tillegg må jeg ha med babyen som griner stort sett hele dagen, så ja...GRUER meg til dette legebesøket.

Anonymous poster hash: 5977a...0fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen 6-ukerskontroller dreier seg bare om en kort samtale om prevensjon. Du kan sikkert si at det går greit "der nede", og legen vil ikke insistere. Men sånn i tilfelle kan du ta noen klipp med saksa og få vekk den verste skogen.

Anonymous poster hash: 2cd27...800
Skrevet

Leger er jo vant til at ting ikke ser perfekt ut "der nede". Spesielt ikke etter en fødsel. Et av poengene med 6 ukerskontrollen for mor, er jo nettopp å få sjekket at ting er som de skal hvis man har problemer. Celleprøve er viktig, så hvis du har fått brev om at du bør ta det, så bør du gjøre det nå når du skal til legen. Det med urinlekkasje bør du også nevne for legen å få undersøkt, det kan være du trenger kun knipeøvelser, men det er greit å få sjekket at alt er som det skal.

Det at du er ubarbert, kan jeg aldri tenke meg at en lege bryr seg om, men hvis du er bekymret, så er det jo bare å gjøre noe med det i kveld eller i morgen tidlig.

Anonymous poster hash: 937c5...847
Skrevet

Leger har sett det meste. Prøv å slapp av. Det går godt.

Anonymous poster hash: eec4c...f85

Skrevet

Det er altfor tidlig å ta celleprøve seks uker etter fødselen. Det skal gå minst tolv uker, hvis ikke gir den falske resultater.

Anonymous poster hash: b60d1...e18

Skrevet

Takk for svar :) Tror jeg tar noen klipp med saksa...har omtrent ikke tid til noe mer med krevende baby rundt meg.

Husker at jeg tok celleprøve på 6 ukers kontrollen etter sist fødsel.

Legen sa ikke noe om at det ikke var lurt.

HI

Anonymous poster hash: 5977a...0fd
Skrevet

Jeg er av den typen at ingen får "nedi der" så kort tid etter fødsel.alt er sårt og tørt og ømt, så hadde jeg vært deg,hadde jeg tatt celleprøven om noen mnd,når jeg selv hadde følt at det hadde vært ok igjen og ting hadde blitt mer normalt.

men det er meg... -_-

Anonymous poster hash: 0a8f3...62b
Skrevet

Jeg tok celleprøve på 6-ukers kontrollen, men en stund senere fikk jeg beskjed om at prøven var "forurenset" om måtte tas på nytt. I følge legen var dette ganske vanlig siden den utfloden som er så kort tid etter fødselen forurenser prøven... Jeg ville ventet.

Anonymous poster hash: f5cce...bbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...