Gå til innhold

Dette med samsoving og røyking....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så oppriktig forbanna når jeg leser om dere mødre som ikke bare røyker og ammer - dere røkte under svangerskapet også! Også lurer du på om du skal ha ungen i samme seng?! Babyen burde ikke engang ligge på samme rom! Egoistisk og selvsentrert!

Og kom ikke her med smartest og friskest unge på tross av røyking - all forskning tilsier det motsatte. Er han så smart og frisk er det ren flaks.

Hønsehuer.

Anonymous poster hash: 29184...37a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir så oppriktig forbanna når jeg leser om dere mødre som ikke bare røyker og ammer - dere røkte under svangerskapet også! Også lurer du på om du skal ha ungen i samme seng?! Babyen burde ikke engang ligge på samme rom! Egoistisk og selvsentrert!

Og kom ikke her med smartest og friskest unge på tross av røyking - all forskning tilsier det motsatte. Er han så smart og frisk er det ren flaks.

Hønsehuer.

Anonymous poster hash: 29184...37a

:fnise:  :fnise:  :fnise:  :fnise:  :fnise:

Anonymous poster hash: 0fd91...bf1

Skrevet

dette er KUN skremsel ikke noe annet. vårt barn sov hos oss hele det første året, begge røyker, lever han og har god helse

Anonymous poster hash: 9e385...ed9
Skrevet

dette er KUN skremsel ikke noe annet. vårt barn sov hos oss hele det første året, begge røyker, lever han og har god helse

Seriøst, er du mindre begavet?

Skrevet

Jeg skal ikke sove sammen med henne :)

Jeg vasker hendene etter hver røyk, har en egen "røykejakke" jeg bruker når jeg røyker, gjør alt for og "bedre" saken. Men det er ikke bare bare og slutte med røyking når man har røyket i maaange år.

Jo, det er bare bare. Jeg røykte i mange år jeg også, bestemte meg hardnakket for å slutte og ga bort alt av sigaretter selv om jeg var så vanvittig røyksugen at jeg kunne røykt en sokk. Nå er jeg røykfri og skulle så inderlig ønske at jeg hadde vært tøffere med meg selv tidligere i stedet for å psyke meg ned ved å si at det kom til å bli så vanskelig. Det går nemlig over!

Anonymous poster hash: bdc79...2b4

Skrevet

Røyket i svangerskapet med sønnen min. Han var nesten 4 kg når han ble født, er nå en av de smarteste guttene på sin avd i bhg, har ingen allergier, ekstremt lite syk, veldig rolig, og har det ellers veldig bra.

Anonymous poster hash: 2f8fd...396

Dette er selvfølgelig ingen unnskyldning for å røyke under svangerskapet, men TAKK for at du skrev dette. Jeg har selv røyket under svangerskapet (ikke mye, men fremdeles for mye), og jeg sliter så ENORMT med dårlig samvittighet og angst for at babyen min skal dø eller vokse opp med fullt av sykdommer. Det har ødelagt hele gleden ved svangerskapet for meg, for jeg klarer virkelig ikke slutte, samtidig som jeg er fullt oppegående nok til å forstå hva jeg utsetter babyen min for. Det er bare ikke så svarthvitt, nikotinavhengighet er en avhengighet på lik linje med alt annet, og noen av oss har vanskeligere for å bryte ut av avhengigheten enn andre. Veldig godt å se at det faktisk blir normale, friske barn av oss forferdelige røykemødre også!

Anonymous poster hash: 0a667...7ac

Skrevet

Nei, forskning er ikke så lett å forstå når man har bare en hjernecelle....

Anonymous poster hash: efc0c...0ec

Skrevet

Hun bør ikke en gang sove på samme rom som deg!

Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for enkelte å sette barnas behov foran sine egne.

Barnet ditt har faktisk lovfestet rett på et røykfritt miljø og da SPESIELT sovemiljø.

Årsaken til at det er farlig er at du puster ut giftstoffer i lang tid etter en røyk.

Anonymous poster hash: 4c68f...1da

Er liksom derfor jeg spørr da. Vil jo barnet mitt det beste! Så da dropper jeg samsovingen. Trenger ikke være spydig

Du oppfatter det spydig, jeg mener at jeg bare er ærlig. At det oppleves som spydig, betyr kanskje at du føler deg litt truffet? Det er ikke bare samsoving i samme seng som er problematisk, men også det å ha barnet på samme rom. Ja, det er mulig jeg framstår som noe nedlatende, og at du føler at det er unødvendig. Det er mulig du har rett, men jeg kan ikke hjelpe for en litt nedlatende holdning til dette temaet. Spedbarn (eller barn i det hele tatt) og røyking hører ikke sammen.

Hvis du vil det beste for barnet ditt, hvorfor utsetter du da barnet ditt for risiko pga egen nytelse?

Du har tydeligvis begynt igjen å røyke (eller røyket i sv.skapet) mens barnet ditt enda er et lite spedbarn, jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan det kan være å ville det beste for barnet sitt.

Anonymous poster hash: 4c68f...1da

Hun stilte faktisk bare et spørsmål og DU var spydig.

Skjønner ikke at antirøykerne ikke kan svare på spørsmål ang røyking uten å ta av. Et hvert spørsmål om røyk ender jo med en "røykeslutt kampanje"

Og jeg røyker faktisk ikke. Aldri gjort det heller men er ikke en bedreviter som henger ut røykere.

Anonymous poster hash: 8c553...79d

Skrevet

"Dette hadde du forstått om du hadde røyket selv i mange år" holder ikke. Jeg var røyker til den dagen jeg tok testen. Aldri i svangerskapet eller med småbarn. Nå røyker jeg ikke mer i det hele tatt da, det har gått så lang tid. Men det var noe annet for 30 år siden, nå VET vi hvor skadelig det er!

Anonymous poster hash: 46055...178

Skrevet

Jeg har røyket og samsovet med alle mine. Vi tok den siste røyken for kvelden like etter siste kveldsamming, og dusjet alltid før vi la oss.

Anonymous poster hash: 1d478...146
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Da slutter du å røyke. Du får bedre helse, slipper å stinke søppelbøtte fra munnen og kan sove med babyen. Vinn-vinn

Skrevet

Røyka i OVER 20 år da jeg plutselig hadde positiv test...tok EN røyk samme dag, og jeg trodde jeg skulle DØ av dårlig samvittighet !!

Nå er hun 3 måneder og røyker fortsatt ikke. Kunne ikke ha falt meg inn.

Sorry altså, men i dagens opplyste samfunn FATTER jeg det virkelig ikke! Er virkelig ikke et ufødt/spedbarns liv motivasjon nok, ja da vet ikke jeg! :(

Anonymous poster hash: 46e93...fc4

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

#33, du synes det er rart at småbarnsmødre råder andre mødre til å drite i å røyke når de går gravide og ammer fordi det faktisk ER best for barnet med røykfritt miljø? Hva forventet du, at vi skulle gi HI en klapp på skulderen og si "keep up the good work"? Og ja, det er bare å slutte. Kjenner flere som måtte slutte å røyke på dagen grunnet fare for blodpropp, etter et hjerteinfarkt osv. Altså, når du får beskjed av legen om å slutte å røyke eller dø, så stumper de fleste røyken. Når det er snakk om eget liv og helse. Men når det gjelder andres liv og helse så er det ikke så nøye?

Skrevet

Røyket i svangerskapet med sønnen min. Han var nesten 4 kg når han ble født, er nå en av de smarteste guttene på sin avd i bhg, har ingen allergier, ekstremt lite syk, veldig rolig, og har det ellers veldig bra. Anonymous poster hash: 2f8fd...396

Så du vil gå så langt som å anbefale å røyke i svangerskapet du da?

Skrevet

hadde røyket i 15 år, da vi planla og få barn. Stumpet røyken samme dag som spiralen ble tatt ut. Er nå lykkelig gravid, og fatter ikke hverfor jeg noen gang har røkt. Har ikke vært fristet et sekund, selv om det tok noen mnd før spiren satt.

Gleder meg til å kunne samsove og pusle med baby

Håper du klarer å slutte, vil få mye mer glede og energi i hverdagen

Med rette motivasjonen, vil jeg gå så langt som å si at alle KAN og MÅ slutte

Lykke til

Anonymous poster hash: ccc57...25d
Skrevet

Vet du, det er faktisk ikke mer enn et par pr siden en bekjent av meg mistet sin 5 uker gamle baby i krybbedød og legene mener at det sannsynligvis skyldes at både hun og mannen røykte. Røyking i svangerskap kan hindre/forsinke skikkelig modning av lungene. Selv om man legger barnet på eget rom(noe som i seg selv ikke er bra for så små) så risikerer man at det er for sent. Jeg mener å huske at i 20011(?) så var det 11 barn som døde i krybbedød. 10 av mødrene røykte både i svangerskapet og etter. Den ellevte moren har man ikke informasjon om så det er uvisst om hun også røykte.

Anonymous poster hash: d035f...af9

Skrevet

Moren min røykte da hun var gravid med meg og i mange år etterpå. Jeg har i dag kols selv om jeg aldri har røykt selv...

Det største problemet med røyking i svangerskap og i nærheten av små barn er at lungene deres aldri får utviklet seg normalt.

Anonymous poster hash: 432d3...120
Skrevet

Dummeste jeg har hørt, mindre smart bare pga at vi samsov med ungen hele første året og røyket. dere som sier man har mindre hjerneceller,er kun barnslig og HYSTERISKE

Skrevet

Uff er trist enkelte ikke setter pris å barnet sitt ;( kan ikke være gøy, og du over,virker jo ikke smart i hele tatt. da er jeg heller hysterisk, ønsker ikke at noen skal røyke nærheten av barnet engang,drar ikke på besøk til de som røyker engang,selvom det er nær familie

Skrevet

Hysteri ja. Folk røyker jo inne i hus med baby, til og med MENS de ammer. Går da bra med de au.

Skrevet

Alle har en historie om en det har gått bra med, onkel Einar som levde på røyk og hjemmebrent og var i superform til han var 103. Det betyr ikke at det er bra!

Mine foreldre røykte også da jeg var liten, og selv om jeg er frisk vet jeg jo at det er kjempefarlig.

Det gikk forøvrig ikke like bra med mor og bror. Jeg har ikke røykt etter at jeg ble gravid for 6 år siden, det var virkelig ikke en vanskelig avgjørelse.

Anonymous poster hash: 46055...178

Skrevet

Kan ikke tro at det er så mange IDIOTER der ute som ikke har fått med seg at røyk er skadelig.

Nei nei, gravide ta dere en blås det er jo ikke skadelig i det HELE tatt! Alle som sier imot er hysteriske. Røyk er SÅ sunt. Og det er SÅ viktig for babyen at dere tar dere en røyk, det er jo for babyen og ikke for dere selv. Og samtidig er det så viktig og sove sammen med babyen slik at dere får gitt babyen litt ekstra deilig gift i løpet av natta. For husk, DET er jo for babyen dere røyker. For hvem ellers skulle det være for lisom?

En ting er at dere med viten og vilje forgifter dere selv og omgivelsene. Men å mene at det ikke er skadelig og at de som sier det er hysterisk det beviser jo bare at dere er totalt blottet for sunn fornuft!

Skrevet

Kan ikke tro at det er så mange IDIOTER der ute som ikke har fått med seg at røyk er skadelig.

Nei nei, gravide ta dere en blås det er jo ikke skadelig i det HELE tatt! Alle som sier imot er hysteriske. Røyk er SÅ sunt. Og det er SÅ viktig for babyen at dere tar dere en røyk, det er jo for babyen og ikke for dere selv. Og samtidig er det så viktig og sove sammen med babyen slik at dere får gitt babyen litt ekstra deilig gift i løpet av natta. For husk, DET er jo for babyen dere røyker. For hvem ellers skulle det være for lisom?

En ting er at dere med viten og vilje forgifter dere selv og omgivelsene. Men å mene at det ikke er skadelig og at de som sier det er hysterisk det beviser jo bare at dere er totalt blottet for sunn fornuft!

Er ikke sundt med røyk nei ;) kjenner mange som har røyket i svangerskapet, alle har født store fine barn som har det bra i dag :)

Skrevet

Er ikke sundt med røyk nei ;) kjenner mange som har røyket i svangerskapet, alle har født store fine barn som har det bra i dag :)Anonymous poster hash: 0fd91...bf1

Ja, men da så!

Du høres umåtelig smart ut!...

Skrevet

I de aller fleste tilfeller går det bra å kjøre Trondheim Oslo uten bilbelte. De fleste kræsjer jo ikke. Så hvorfor bruke bilstoler til barn og bilbeltet til voksne. Myye bedre for ungene å ligge og sove i baksetet med dyna over seg...

Anonymous poster hash: efc0c...0ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...