spiresnart Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Kanskje dumt spørsmål, men hvorfor er det SÅ farlig at det kan føre til krybbedød? Er det fordi røyken "setter" seg i lakenet og dynetrekket? Samboer røyker ikke men jeg gjør. Har aldri røyket inne i huset.. Har så lyst til å ligge med babyen i dobbeltsengen i noen dager nå for hun har fått økedøgn. Da er så lettvint hvis hun ligger sammen med meg.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Mange studier viser at risikoen for krybbedød øker MYE om mor røyker. Bare Google "samsoving røyking" og les... Anonymous poster hash: 94fbd...092
Von Hertelhofen Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Selv om du tok den siste røyken for en time siden, så puster du fremdeles ut avfallstoffer og kjemikalier. Dette merker nok ikke du, men en liten baby kan bli påvirket av det.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Hun bør ikke en gang sove på samme rom som deg! Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for enkelte å sette barnas behov foran sine egne. Barnet ditt har faktisk lovfestet rett på et røykfritt miljø og da SPESIELT sovemiljø. Årsaken til at det er farlig er at du puster ut giftstoffer i lang tid etter en røyk. Anonymous poster hash: 4c68f...1da
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Den som røyker puster ut gasser lenge etter siste røyk. det sitter også på huden og i håret ditt. Google third hand smoking, det blir noe det samme. Anonymous poster hash: 32d74...e02
spiresnart Skrevet 2. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2013 Hun bør ikke en gang sove på samme rom som deg! Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for enkelte å sette barnas behov foran sine egne. Barnet ditt har faktisk lovfestet rett på et røykfritt miljø og da SPESIELT sovemiljø. Årsaken til at det er farlig er at du puster ut giftstoffer i lang tid etter en røyk. Anonymous poster hash: 4c68f...1da Er liksom derfor jeg spørr da. Vil jo barnet mitt det beste! Så da dropper jeg samsovingen. Trenger ikke være spydig
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 Hun bør ikke en gang sove på samme rom som deg! Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for enkelte å sette barnas behov foran sine egne. Barnet ditt har faktisk lovfestet rett på et røykfritt miljø og da SPESIELT sovemiljø. Årsaken til at det er farlig er at du puster ut giftstoffer i lang tid etter en røyk. Anonymous poster hash: 4c68f...1da Er liksom derfor jeg spørr da. Vil jo barnet mitt det beste! Så da dropper jeg samsovingen. Trenger ikke være spydig Hvis du faktisk vil barnets beste, så kutter du røyken! Igjen: les om third hand smoking Anonymous poster hash: 32d74...e02
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har ikke røyket og drukket i graviditet og amming.. men samboeren gjorde det.. jeg leste litt om temaet og ble ganske skremt av hvor mye dritt som kommer ut av pusten i løpet av natta.. jeg nektet samboer å sove i samme rom som oss så lenge han hadde drukket eller røyket. For guds skyld, ikke sov med barnet ditt om du røyker! Anonymous poster hash: 25a82...0e8
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 Hun bør ikke en gang sove på samme rom som deg! Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for enkelte å sette barnas behov foran sine egne. Barnet ditt har faktisk lovfestet rett på et røykfritt miljø og da SPESIELT sovemiljø. Årsaken til at det er farlig er at du puster ut giftstoffer i lang tid etter en røyk. Anonymous poster hash: 4c68f...1da Er liksom derfor jeg spørr da. Vil jo barnet mitt det beste! Så da dropper jeg samsovingen. Trenger ikke være spydig Du oppfatter det spydig, jeg mener at jeg bare er ærlig. At det oppleves som spydig, betyr kanskje at du føler deg litt truffet? Det er ikke bare samsoving i samme seng som er problematisk, men også det å ha barnet på samme rom. Ja, det er mulig jeg framstår som noe nedlatende, og at du føler at det er unødvendig. Det er mulig du har rett, men jeg kan ikke hjelpe for en litt nedlatende holdning til dette temaet. Spedbarn (eller barn i det hele tatt) og røyking hører ikke sammen. Hvis du vil det beste for barnet ditt, hvorfor utsetter du da barnet ditt for risiko pga egen nytelse? Du har tydeligvis begynt igjen å røyke (eller røyket i sv.skapet) mens barnet ditt enda er et lite spedbarn, jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan det kan være å ville det beste for barnet sitt. Anonymous poster hash: 4c68f...1da
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 Så du ammer og røyker? Lur du. Anonymous poster hash: b0144...4cf
spiresnart Skrevet 2. desember 2013 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2013 Jeg skal ikke sove sammen med henne Jeg vasker hendene etter hver røyk, har en egen "røykejakke" jeg bruker når jeg røyker, gjør alt for og "bedre" saken. Men det er ikke bare bare og slutte med røyking når man har røyket i maaange år.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Utrolig at det er noen som lever i dag egentlig, med tanke på hvor mange som røyka og hvor vanlig det var å røyke inne med barn og babyer på 60, 70 og 80 tallet... Slik det hauses opp her skulle man tro babyer døde som fluer hvis noen man kjente hadde tatt en røyk... Anonymous poster hash: 2f8fd...396
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Hun bør ikke en gang sove på samme rom som deg! Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for enkelte å sette barnas behov foran sine egne. Barnet ditt har faktisk lovfestet rett på et røykfritt miljø og da SPESIELT sovemiljø. Årsaken til at det er farlig er at du puster ut giftstoffer i lang tid etter en røyk. Anonymous poster hash: 4c68f...1da Er liksom derfor jeg spørr da. Vil jo barnet mitt det beste! Så da dropper jeg samsovingen. Trenger ikke være spydig Du oppfatter det spydig, jeg mener at jeg bare er ærlig. At det oppleves som spydig, betyr kanskje at du føler deg litt truffet? Det er ikke bare samsoving i samme seng som er problematisk, men også det å ha barnet på samme rom. Ja, det er mulig jeg framstår som noe nedlatende, og at du føler at det er unødvendig. Det er mulig du har rett, men jeg kan ikke hjelpe for en litt nedlatende holdning til dette temaet. Spedbarn (eller barn i det hele tatt) og røyking hører ikke sammen. Hvis du vil det beste for barnet ditt, hvorfor utsetter du da barnet ditt for risiko pga egen nytelse? Du har tydeligvis begynt igjen å røyke (eller røyket i sv.skapet) mens barnet ditt enda er et lite spedbarn, jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan det kan være å ville det beste for barnet sitt. Anonymous poster hash: 4c68f...1da hadde du røyket i over 20 år hadde du forstått. Som sagt jeg gjør det "beste" ut av det og er fornøyd med det Anonymous poster hash: 0fd91...bf1
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Utrolig at det er noen som lever i dag egentlig, med tanke på hvor mange som røyka og hvor vanlig det var å røyke inne med barn og babyer på 60, 70 og 80 tallet... Slik det hauses opp her skulle man tro babyer døde som fluer hvis noen man kjente hadde tatt en røyk... Anonymous poster hash: 2f8fd...396 Har du hørt om krybbedød? Mange overlevde, ikke alle. Hva med andre ting som konsentrasjonsproblemer, ADHD, osv? Anonymous poster hash: e687f...62b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #15 Skrevet 2. desember 2013 Røykpartiklene sitter på fettmolekylene i melka og forsvinner veldig sakte, selv om en venter lenge med å amme. Og barnet får i seg like mye nikotin som det du gjør , bare at det er fordelt på mindre antall kilo. Anonymous poster hash: 25a82...0e8
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #16 Skrevet 2. desember 2013 Jeg skal ikke sove sammen med henne Jeg vasker hendene etter hver røyk, har en egen "røykejakke" jeg bruker når jeg røyker, gjør alt for og "bedre" saken. Men det er ikke bare bare og slutte med røyking når man har røyket i maaange år. Så du røyket i svangerskapet også altså? Det er jo i så fall om mulig enda verre.. For hvis ikke, så har du jo allerede sluttet og begynt igjen.. Og jo, det er faktisk bare å slutte, selv om man har røyket i mangen år. De aller fleste (til og med de som har prøvd uten hell tidligere) klarer det når morsinstinktet slår inn og man ønsker å beskytte sitt (først ufødte, deretter nyfødte) barn. Beklager altså, du får ingen sympati. At du vasker hendene og bruker en egen jakke er selvfølgelig bedre enn at du ikke gjør det, men er likevel langt langt fra nok. Det som kommer ut fra pusten din kan du ikke gjøre noe med. Anonymous poster hash: 4c68f...1da
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #17 Skrevet 2. desember 2013 Utrolig at det er noen som lever i dag egentlig, med tanke på hvor mange som røyka og hvor vanlig det var å røyke inne med barn og babyer på 60, 70 og 80 tallet... Slik det hauses opp her skulle man tro babyer døde som fluer hvis noen man kjente hadde tatt en røyk... Anonymous poster hash: 2f8fd...396 Har du hørt om krybbedød? Mange overlevde, ikke alle. Hva med andre ting som konsentrasjonsproblemer, ADHD, osv? Anonymous poster hash: e687f...62b Og det kan komme av gener, stress i svangerskapet, overvekt hos mor osv osv også..... Anonymous poster hash: 2f8fd...396
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #18 Skrevet 2. desember 2013 Hun bør ikke en gang sove på samme rom som deg! Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for enkelte å sette barnas behov foran sine egne. Barnet ditt har faktisk lovfestet rett på et røykfritt miljø og da SPESIELT sovemiljø. Årsaken til at det er farlig er at du puster ut giftstoffer i lang tid etter en røyk. Anonymous poster hash: 4c68f...1da Er liksom derfor jeg spørr da. Vil jo barnet mitt det beste! Så da dropper jeg samsovingen. Trenger ikke være spydig Du oppfatter det spydig, jeg mener at jeg bare er ærlig. At det oppleves som spydig, betyr kanskje at du føler deg litt truffet? Det er ikke bare samsoving i samme seng som er problematisk, men også det å ha barnet på samme rom. Ja, det er mulig jeg framstår som noe nedlatende, og at du føler at det er unødvendig. Det er mulig du har rett, men jeg kan ikke hjelpe for en litt nedlatende holdning til dette temaet. Spedbarn (eller barn i det hele tatt) og røyking hører ikke sammen. Hvis du vil det beste for barnet ditt, hvorfor utsetter du da barnet ditt for risiko pga egen nytelse? Du har tydeligvis begynt igjen å røyke (eller røyket i sv.skapet) mens barnet ditt enda er et lite spedbarn, jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan det kan være å ville det beste for barnet sitt. Anonymous poster hash: 4c68f...1da hadde du røyket i over 20 år hadde du forstått. Som sagt jeg gjør det "beste" ut av det og er fornøyd med det Anonymous poster hash: 0fd91...bf1 Beklager altså, men det der er det dummeste jeg har hørt av argumenter. Mannen min røyket, men han sluttet selvfølgelig før vi fikk barn. Det var vanskelig og hard jobbing, men likevel en selvfølge for både ham og meg. Du får ikke bedre motivasjon en egne barns velferd. Kjenner også veldig mange innrøyka mennesker, som slutter som den naturligste ting i verden, når de får ansvaret for et annet lite liv. Anonymous poster hash: 4c68f...1da
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #19 Skrevet 2. desember 2013 Røyket i svangerskapet med sønnen min. Han var nesten 4 kg når han ble født, er nå en av de smarteste guttene på sin avd i bhg, har ingen allergier, ekstremt lite syk, veldig rolig, og har det ellers veldig bra. Anonymous poster hash: 2f8fd...396
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #20 Skrevet 2. desember 2013 Hun bør ikke en gang sove på samme rom som deg! Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for enkelte å sette barnas behov foran sine egne. Barnet ditt har faktisk lovfestet rett på et røykfritt miljø og da SPESIELT sovemiljø. Årsaken til at det er farlig er at du puster ut giftstoffer i lang tid etter en røyk. Anonymous poster hash: 4c68f...1da Er liksom derfor jeg spørr da. Vil jo barnet mitt det beste! Så da dropper jeg samsovingen. Trenger ikke være spydig Du oppfatter det spydig, jeg mener at jeg bare er ærlig. At det oppleves som spydig, betyr kanskje at du føler deg litt truffet? Det er ikke bare samsoving i samme seng som er problematisk, men også det å ha barnet på samme rom. Ja, det er mulig jeg framstår som noe nedlatende, og at du føler at det er unødvendig. Det er mulig du har rett, men jeg kan ikke hjelpe for en litt nedlatende holdning til dette temaet. Spedbarn (eller barn i det hele tatt) og røyking hører ikke sammen. Hvis du vil det beste for barnet ditt, hvorfor utsetter du da barnet ditt for risiko pga egen nytelse? Du har tydeligvis begynt igjen å røyke (eller røyket i sv.skapet) mens barnet ditt enda er et lite spedbarn, jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan det kan være å ville det beste for barnet sitt. Anonymous poster hash: 4c68f...1da hadde du røyket i over 20 år hadde du forstått. Som sagt jeg gjør det "beste" ut av det og er fornøyd med det Anonymous poster hash: 0fd91...bf1 Jeg røyket i veldig mange år før vi skulle begynne å få barn og nei jeg forstår ikke hvorfor noen vil utsette sin baby for noe slikt. Du er før nøyd og smiler over hva du utsetter babyen for? Røyker også faren til ungen? Anonymous poster hash: b0144...4cf
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #21 Skrevet 2. desember 2013 Røyket i svangerskapet med sønnen min. Han var nesten 4 kg når han ble født, er nå en av de smarteste guttene på sin avd i bhg, har ingen allergier, ekstremt lite syk, veldig rolig, og har det ellers veldig bra. Anonymous poster hash: 2f8fd...396 Han er fortsatt bare en bhg gutt. Livet er langt. Anonymous poster hash: b0144...4cf
spiresnart Skrevet 2. desember 2013 Forfatter #22 Skrevet 2. desember 2013 Hun bør ikke en gang sove på samme rom som deg! Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig for enkelte å sette barnas behov foran sine egne. Barnet ditt har faktisk lovfestet rett på et røykfritt miljø og da SPESIELT sovemiljø. Årsaken til at det er farlig er at du puster ut giftstoffer i lang tid etter en røyk. Anonymous poster hash: 4c68f...1da Er liksom derfor jeg spørr da. Vil jo barnet mitt det beste! Så da dropper jeg samsovingen. Trenger ikke være spydig Du oppfatter det spydig, jeg mener at jeg bare er ærlig. At det oppleves som spydig, betyr kanskje at du føler deg litt truffet? Det er ikke bare samsoving i samme seng som er problematisk, men også det å ha barnet på samme rom. Ja, det er mulig jeg framstår som noe nedlatende, og at du føler at det er unødvendig. Det er mulig du har rett, men jeg kan ikke hjelpe for en litt nedlatende holdning til dette temaet. Spedbarn (eller barn i det hele tatt) og røyking hører ikke sammen. Hvis du vil det beste for barnet ditt, hvorfor utsetter du da barnet ditt for risiko pga egen nytelse? Du har tydeligvis begynt igjen å røyke (eller røyket i sv.skapet) mens barnet ditt enda er et lite spedbarn, jeg kan ikke med min beste vilje forstå hvordan det kan være å ville det beste for barnet sitt. Anonymous poster hash: 4c68f...1da hadde du røyket i over 20 år hadde du forstått. Som sagt jeg gjør det "beste" ut av det og er fornøyd med det Anonymous poster hash: 0fd91...bf1 Beklager altså, men det der er det dummeste jeg har hørt av argumenter. Mannen min røyket, men han sluttet selvfølgelig før vi fikk barn. Det var vanskelig og hard jobbing, men likevel en selvfølge for både ham og meg. Du får ikke bedre motivasjon en egne barns velferd. Kjenner også veldig mange innrøyka mennesker, som slutter som den naturligste ting i verden, når de får ansvaret for et annet lite liv. Anonymous poster hash: 4c68f...1da noen er svakere enn andre, jeg er en av de. Sånn er det bare Flott at mannen din greide og slutte
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #23 Skrevet 2. desember 2013 Røyket i svangerskapet med sønnen min. Han var nesten 4 kg når han ble født, er nå en av de smarteste guttene på sin avd i bhg, har ingen allergier, ekstremt lite syk, veldig rolig, og har det ellers veldig bra. Anonymous poster hash: 2f8fd...396 Han er fortsatt bare en bhg gutt. Livet er langt. Anonymous poster hash: b0144...4cf Jepp Livet er langt for alle barn. De med feite mødre også Anonymous poster hash: 2f8fd...396
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #24 Skrevet 2. desember 2013 Røyket i svangerskapet med sønnen min. Han var nesten 4 kg når han ble født, er nå en av de smarteste guttene på sin avd i bhg, har ingen allergier, ekstremt lite syk, veldig rolig, og har det ellers veldig bra. Anonymous poster hash: 2f8fd...396 Han er fortsatt bare en bhg gutt. Livet er langt. Anonymous poster hash: b0144...4cf Jepp Livet er langt for alle barn. De med feite mødre også Anonymous poster hash: 2f8fd...396 Er du det også? Anonymous poster hash: b0144...4cf
C&M&H Skrevet 2. desember 2013 #25 Skrevet 2. desember 2013 Røyket i svangerskapet med sønnen min. Han var nesten 4 kg når han ble født, er nå en av de smarteste guttene på sin avd i bhg, har ingen allergier, ekstremt lite syk, veldig rolig, og har det ellers veldig bra. Anonymous poster hash: 2f8fd...396 Jeg har kjørt bil i 10 år og aldri kræsja heller. Er det et argument for å la være å sikre barna mine i bil??? Man beskytter barna sine mot potensiell fare. Røyking i svangerskapet øker faren for alvorlig helseskade og død hos barnet, altså gjør en det ikke. Selv om noen barn kommer fra det uten alvorlige men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå