Gå til innhold

Har fått klage fra leieboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en attraktiv leilighet i underetasjen. Da jeg annonserte den til leie var det over 40 som ville ha den. Jeg tilbød den til et ungt par, men informerte om at jeg har små barn og at de derfor måtte være forberedt på noe løping oppe. De sa at det var ikke noe problem. Barna har rom i 2.etg og der har vi også en loftstue med tv og leker så vi er mest der nå om vinteren . I helgene er vi litt i 1.etg. I går fikk jeg sms fra underetg der de ba oss om å la være å løpe da de ble forstyrret. Jeg svarte ok, men kjenner at jeg er litt irritert. Jeg løper selvfølgelig ikke, men det er vanskelig å hindre en 2åring i å løpe over stuegulvet. Vi bor tett og må selvfølgelig ta hensyn, noe som jeg føler at vi gjør så langt vi kan, men likevel må vi ha toleranse for hverandre. Jeg irriterer meg over et par ting de gjør, men har ikke tenkt å si fra om det da jeg føler at det kun skaper dårlig stemning.

Saken er at jeg føler at vi ikke kan være stillere enn det vi er med en 2åring i hus. Lurer på om jeg skal forklare dette for de på en fin måte, og også minne de om at dette advarte jeg om på forhånd og samtidig si at jeg ikke blir fornærmet om de heller vil finne et annet sted hvis de blir så forstyrra (jeg kan lett finne noen andre, tror det blir vanskeligere for de å finne noe nytt). De klaget og ble unødvendig sure for noe annet her om dagen også som viste seg å være deres egen feil.

Anonymous poster hash: 10201...9fd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville bare sagt rett ut om at de ble advart og at de står fritt til å flytte hvis de synes det blir for ille. Jeg synes ikke du kan hindre dine barn i litt løping fordi dere har leieboere. Man skal ta hensyn ja, men til en viss grad.

Anonymous poster hash: bad4f...821

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Så vidt jeg vet er normalt støy som litt høylytt snakk, musikk, jobbing med drill, hammer, løping, barnelatter osv tillatt i tidsrommet mellom 06:00 og 23:00. Regner med at dere ikke har en 2-åring som løper rundt til andre tider enn dette tidsrommet. Så jeg hadde sagt at det er fullt tillatt og at de får flytte hvis de ikke er fornøyd. Så presset som leiemarkedet er nå så blir det vanskelig for dem å finne noe tilsvarende, så jeg tror at de bare tøffer seg.

Skrevet

Enig med dere.

Anonymous poster hash: 783dd...ffc

Skrevet

Jeg synes det blir for dumt at de klager på dette. Jeg leier selv, og her rister det i taklampa til tider. Og det er fordi 10-åringen over og hennes venninner hopper og danser. Vel, jeg var klar over at utleier hadde barn da jeg flyttet inn, og ble også informert om dette før jeg skrev under på kontrakten. Takler de ikke at en liten 2-åring løper i sitt eget hjem så får de flytte.

Anonymous poster hash: 43bc9...29e
Skrevet

Takk skal dere ha. I ukedagene er vi som sagt stort sett i loftetqasjen og det er bare et par timer før barna legger seg. De timene med løping i helgene er fint lite. Kjenner at jeg ble irritert fordi jeg har "stått på pinne" for de i et par saker nå. Jeg vet også at det ikke er så ille. De som bodde der før sa at det ikke var noe problem.

Skrevet

Dette må de tåle når de ble "advart" på forhånd. Vi leier ut sokkeletasjen selv, og om de hadde klaget på at ungen leker/løper på gulvet så hadde jeg sagt at de står fritt til å flytte om de ikke er fornøyde.

Anonymous poster hash: 945d9...592
Skrevet

Og en annen ting (jeg som selv leier), hadde jeg en gang kunne leie ut leilighet i mitt hus, så hadde jeg forventet forståelse begge veier. Når man bor tett på hverandre er det lyder. Men om jeg hadde måtte hysje på mine barn i mitt eget hus, hadde jeg blitt rimelig oppgitt. Igjen, det går begge veier, men også da forståelse om hva som er normalt "bråk" og ikke. Høy musikk, krangling, osv kan dempes, barn, oppusing(innenfor ok tid), osv er normalt "bråk". Man må kunne leve normalt.

Anonymous poster hash: 43bc9...29e
Skrevet

Her synes jeg du skal gro deg noen baller og si tydelig ifra at dette var noe du ga beskjed om, og at de kan løses fra leieavtale med det samme hvis de ikke takler det.

Herregud, vet ikke hvorfor du har "stått på pinne" for dem som du skriver, men du må da stramme opp litt og sette klare grenser.

DE leier av DEG - du er sjefen!

Anonymous poster hash: 9d48a...753

Skrevet

Å, jeg kjenner meg så igjen, vi har også leieboere som klager og krever, selv om de fikk vite alt på forhånd. Vi har også blitt telefonterrorisert av dem. Jeg har lurt lenge på om det er vi eller dem som er sprø, men tror jeg har funnet svaret nå..

Hva skal egentlig til for å kunne kaste ut noen? Leietakere har jo så mange rettigheter..

Anonymous poster hash: b9c11...44f

Skrevet

Jeg har bodd to steder hvor det ikke har vært isolert mellom etasjene med tanke på utleie, faktisk knapt nok isolasjon til eget bruk mellom etasjene. Det var forferdelig, helt umulig. Hørte omtrent at de over klødde seg i hodet - og det er faktisk svært nært sanheten! ;)

Ble ikke boende lenge, for å si det slik...

Men så lenge det er normal god isolasjon mellom etasjene så har leietakerne ikke noen grunn til å klage, spesielt ikke hvis de på forhånd også var informert om at det var så små barn i huset.

Anonymous poster hash: 3e97c...c23
Skrevet

Jeg har bodd to steder hvor det ikke har vært isolert mellom etasjene med tanke på utleie, faktisk knapt nok isolasjon til eget bruk mellom etasjene. Det var forferdelig, helt umulig. Hørte omtrent at de over klødde seg i hodet - og det er faktisk svært nært sanheten! ;)

Ble ikke boende lenge, for å si det slik...

Men så lenge det er normal god isolasjon mellom etasjene så har leietakerne ikke noen grunn til å klage, spesielt ikke hvis de på forhånd også var informert om at det var så små barn i huset.

Anonymous poster hash: 3e97c...c23

Jeg forstår det. I sms'en var det løping og hopping de klagde på. Regner med at de hadde sagt fra dersom det gjaldt andre ting. Det er heller ikke mye vi bruker stua. Jeg er alene og det er meget rolig her når barna er i seng.

Skrevet

Å, jeg kjenner meg så igjen, vi har også leieboere som klager og krever, selv om de fikk vite alt på forhånd. Vi har også blitt telefonterrorisert av dem. Jeg har lurt lenge på om det er vi eller dem som er sprø, men tror jeg har funnet svaret nå..

Hva skal egentlig til for å kunne kaste ut noen? Leietakere har jo så mange rettigheter..

Anonymous poster hash: b9c11...44f

Det er bare å gi skriftlig beskjed om at du skal bruke boligen selv, så er de ute innen 3 mnd. 

Anonymous poster hash: 5c407...e42

Skrevet

Si opp avtalen og begrunn den med at du er avhengig av å ha leieboere som aksepterer at du har løpende barn.

Du som eier og bestemmer.

Kunne ikke falt meg inn å klage på slikt så lenge det ikke foregår på nattestid.

Anonymous poster hash: ad00b...703

Skrevet

Du får bare si til dem at de viste om barn i huset før dem flyttet inn, og de står fritt til å finne seg en annen plass og bo, men at de helst bør kjøpe seg en enebolig hvis de ikke vil høre lyder fra folk i huset.

Anonymous poster hash: 46f9c...c48
Skrevet

Sånt kan man jo ikke ta alvorlig, man må jo bare humre litt i skjegget av dem tenker jeg. :P Vi har også løpende og hoppende barn over oss, og her er det så dårlig isolert at vi hører at de prater og ler også. Synes bare det er koselig å høre at det er liv der jeg, og at de har det gøy. Eneste som plager meg litt er at vi må være forsiktig å ikke snakke for høyt om noe vi ikke vil at andre skal vite. ;)

Blir rett som det er vekt på natten av barnegråt derfra også, det er jo ikke fullt så koselig, men ikke noe man styrer akkurat.

Kunne ikke falt meg inn å klage på noe av dette. Og det selv om vi begge leier og sånn sett "står mer likt" om man kan si det sånn.

Anonymous poster hash: ad8bf...914

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...