Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har den daglige omsorgen, bf samvær annenhver helg. Han snakker nesten ikke med meg fordi han må betale barnebidrag. Vi har privat avtale, blitt enige om en sum og trukket fra resiekostnader siden han bor halvannen time unna. Så jeg betaler resiekostnader (feks 1000 i bb- 300 i reisekostnader= han betaler 700 til meg). Saken er bare det at noen mndr betaler han ikke, sier han ikke skal betale, eller betaler i "siste liten". Jeg har sett meg lei av dette og ønsker å ta det via Nav nå. Han sier derfor at han skal flytte langt unna, så barnet (8 år) må fly dit, for at jeg skal bruke barnebidraget på flybillett i stedet. Jeg gjør det jeg må, men er det noen som vet reglene rundt dette? Han er nemlig typen som kan gjøre det. Anonymous poster hash: 97594...593
Gjest Frøken Regine Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Barnloven §44 "Reisekostnadane ved samvær skal delast mellom foreldra etter storleiken på inntektene deira der foreldra ikkje blir samde om noko anna. Dersom særlege grunnar gjer det rimeleg, kan retten fastsetje ei anna fordeling av reisekostnadene. Er foreldra samde om det, kan sak om reisekostnadene i staden gå til fylkesmannen. Har barnet fylt 15 år, kan sak om reisekostnader gå til fylkesmannen jamvel om berre ein av foreldra ber om det. Reglane i § 64 gjeld tilsvarande. Fylkesmannen eller departementet sitt vedtak er tvangsgrunnlag for utlegg".
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Ta det gjennom NAV du hi. Det skulle du gjort for lenge siden. La han flytte Anonymous poster hash: f1b45...6e5
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Takk for svar. Ja, jeg vet, jeg er bare konfliktsky. Har faktisk hatt rettsforberedene møte der vi inngikk forlik for noen år siden, men ville ikke ta det til Nav også pga økt konflikt da jeg tok det til retten. Jeg ser jo nå at jeg burde tatt det da, jeg bare vegrer meg så for han blir så sint. Og ikke pga meg, men pga barnet som står midt i. Jeg snakker aldri stygt om han, men han lirer av seg alt til barnet, som kommer gråtende hjem og lurer på om alt pappa sier er sant. Søker jeg nå penger gjennom Nav, vil han fortsette med dette. HI Anonymous poster hash: 97594...593
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå