Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 3 åringen skal ta laktose belastnings test til torsdag, og jeg gruer veldig for dette. Han må faste, noe som blir trøblete nok i seg selv. Han skal først ta blodprøve, så drikke melkesukker, og så ta blodprøve 6 ganger til. Testen tar 2 timer. Det er hva som står i papiret og det eneste jeg vet. Er jo og stor sjanse for sterke magesmerter og diare midt oppi dette. Stakkar lille. Er redd han kommer til å ende opp med legeskrekk og sprøyte skrekk etterpå. Noen som har barn som er vært igjennom en slik test eller noe lignede? Hvordan gikk det? Mer informasjon om testen er heller ikke å forakte hvis dere vet noe om det. Anonymous poster hash: 049d2...c2f
Mamma til to gulljenter Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Hei! Begge mine har gjort det. Selve fastingen er ikke noe å grue seg til - regner med at dere drar dit så snart laboratoriet åpner. De startet med en blodprøve i armen. Så fikk de et stikk i fingeren. Deretter måtte de drikke en tjukk blanding - dette er nok den verste delen, i alle fall for mine, men begge gjorde det uten å krangle noe på det, men så tydelig at dette ikke var noe godt, så her får du stålsette deg. Så satt vi og ventet 15 min, før de tok e nytt stikk i en finger og sjekket nivået. Det skal ha kommet seg til et visst nivå innen denne tide. Med min ene, var nivået bra, så hun fikk dra ette stikk nr to. Med den andre, kom aldri nivået dit det skulle, selv etter stikk nr seks i fingeren.... Et kvarters venting mellom hvert stikk. Hun fikk da påvist laktoseintoleranse hos legen etterpå. Ha med noe å fordrive tiden med, for ventingen er kjedelig! Lykke til! Det kommer til å gå fint, sikkert lurt å forberede poden litt uten å skremme han :-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Hei! Begge mine har gjort det. Selve fastingen er ikke noe å grue seg til - regner med at dere drar dit så snart laboratoriet åpner. De startet med en blodprøve i armen. Så fikk de et stikk i fingeren. Deretter måtte de drikke en tjukk blanding - dette er nok den verste delen, i alle fall for mine, men begge gjorde det uten å krangle noe på det, men så tydelig at dette ikke var noe godt, så her får du stålsette deg. Så satt vi og ventet 15 min, før de tok e nytt stikk i en finger og sjekket nivået. Det skal ha kommet seg til et visst nivå innen denne tide. Med min ene, var nivået bra, så hun fikk dra ette stikk nr to. Med den andre, kom aldri nivået dit det skulle, selv etter stikk nr seks i fingeren.... Et kvarters venting mellom hvert stikk. Hun fikk da påvist laktoseintoleranse hos legen etterpå. Ha med noe å fordrive tiden med, for ventingen er kjedelig! Lykke til! Det kommer til å gå fint, sikkert lurt å forberede poden litt uten å skremme han :-) Er man berettiget stønad fra NAV pga forhøyet matutgifter da? Anonymous poster hash: ab451...719
Mamma til to gulljenter Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Tror beløpet ligger høyt før man er støtteberettiget. Vanskelig å nå det tror jeg. Vi handlet mange av produktene i Sverige tidligere, da utvalget var temmelig begrenset her, men nå synes jeg det nesten er like mye å velge på her. Prismessig ligger vel Sverige noe lavere, men det er jo også slik med matvarer generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå