Gå til innhold

Strøm i armen, farlig? (voksen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle skifte lyspære inne i vifta på kjøkkenet...skrudde av lyset på den, men fikk likevel skikkelig støt i armen da jeg tok inn hånda (burde vel dratt ut kontakten ja..). Føltes ut som strømmen gikk i hånda og et stykke opp på armen. Er fortsatt stiv og nummen i fingrene, men kan fint bevege dem.

Er det farlig? Noe man bør sjekke?

Anonymous poster hash: 67229...cda
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du har hjerteproblemer sågår det helt fint. Ubehagelig ja, men ikke farlig.

Skrevet

Fikk sånn for en stund siden jeg og, og spurte kjæresten om det samme. Han sa at nei, det er ikke farlig. Men vet ikke sikkert :S

Anonymous poster hash: 467cf...d91

Skrevet

Jeg har hørt at man alltid skal sjekke hjertet etter å ha fått strøm.

Anonymous poster hash: f009c...fb6
Skrevet

Mannen er elektriker, og får han strøm i seg, SKAL han kontakte lege/sykehus umiddelbart. Mengde strøm og på hvilken måte den har gått i kroppen, avgjør om han må legges inn til observasjon over natten. Dette pga fare for hjerterytmeforstyrrelser. Dette er prosedyre i et av Norges største elekrofirma.

Anonymous poster hash: 467f9...fda

Skrevet

Så vidt jeg har skjønt på min elektrikerbror er det ikke farlig å få et slikt støt, det som kan være farlig er om strømmen går gjennom deg og til jord.

Jeg sto barbent på våt bakke da jeg fikk strøm brant da fast i strømkilden og sto der og dirret mens strømmen gikk gjennom meg og ned i bakken. Det kan visst være farlig fordi man kan få "brannsår" på hjerte eller skade hjertet på annen måte. Jeg måtte på legevakten og ta eeg (og få fikset fingrene som ble skadet da jeg satt fast)

Anonymous poster hash: 18213...662
Skrevet

min samboer som er elektriker fikk skikkelig strøm i seg i går, den gikk gjennom kroppen hans. Han sto i tillegg i en halvmeter vann da det skjedde. Han var på legevakten og tok EKG, men ble sendt igjen etter veldig kort tid. Så jeg kan aldri tenke meg at det støtet/strømmen fra vifta er farlig.
Men dere bør kanskje sjekke om dere har jordfeil?

Skrevet

takk for svar alle sammen!  endte med at jeg ringte legevakten for sikkhets skyld, og de anbefalte å sjekke det. Stemmer som dere over her sier, at de alltid råder elektrikere til å komme om de har fått strøm i seg. Så de tok det veldig seriøst.
EKG var normal da, så det ser ut til å ha gått bra :) 

- HI

Skrevet

forresten så ja det er mulig vi har noe jordingsfeil. Leier leilghet, og har allerede sagt fra om at vi får støt i dusjen. Det ble målt til ikke farlig, og det kan heller ikke måles seg med et slikt støt jeg fikk i dag. Men er jo tydelig at noe er feil her!

Gjest Anybody
Skrevet

Da jeg fikk det måtte jeg på sykehus og til observasjon over natten. Mn jeg var gravid så sikret derfor jeg måtte bli hele natten.

Ring lege :)

Skrevet

Har akkurt gjennomgått førstehjelpskurs. Der lærte vi at man alltid skal få en EKG etter å ha fått strøm i kroppen.

Anonymous poster hash: c458e...d81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...