Gå til innhold

Hvor mye penger legger dere i julegave til poden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mine får for ca 1000 kr hver. Har et unntrykk av folk synes det er latterlig lite nå til dags. Hvor mye penger legger dere i??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jentene mine får Ipad mini, koster 2200kr pr stk. 

Skrevet

Eldste 3.5år: 1000kr. Får king size snowracer

Yngste 6 mnd : 800kr. Får 2 leker.

Har et budsjett på ca 1000kr per barn, men får jeg det jeg vil ha billigere så handler jeg ikke enda mer bare fordi jeg må opp i den summen :-)

Skrevet

Her blir det ca 1500,- inkl en liten ting i julestrømpen. Jeg synes det er mye, og hadde egentlig ikke tenkt å bruke så mye, men så ble det bare sånn... Hva andre synes driter jeg i. :P

Anonymous poster hash: a698f...e6e
Skrevet

Mine to får gåve til ca 600,- samt litt smått i julestrømpa til ein hundrelapp eller så.

Anonymous poster hash: c3b5c...37f
Skrevet

4-åringen får sparkesykkel og kosedress. Ca 700 kr. 

1,5-åringen får dukkebarnevogn. Ca 400 kr.

I tillegg har de pakkekalender da, som jeg synes er en del av julegaven. Den har kommet på ca 300 tilsammen. Skjønner ikke hvorfor i all verden barna skal få så dyre gaver..?

Skrevet

Mellom 500 og 1000, det spørs hva dem trenger osv. Om en av de trenger noe til 1500, så er jo det greit, men da legger vi gjerne sammen med besteforeldrene. :-)

Skrevet

Min på 5år får gaver til ca 2500-2800 av meg og kjæresten. Også får han vel for ca 1500-2000 av sin pappa. Er mye mer i år enn det pleier, har hatt litt ekstra god råd nå.

Anonymous poster hash: 4cef0...ca7

Skrevet

Det kommer an på hva de ønsker seg og trenger det året, blir sjelden det samme fra år til år og det kan også bli litt forskjellig til barna, det jevner seg ut.

I år får 7-åringen sykkel, kjøpt på halv pris og vi betalte 1000 kr.

9-åringen ønsker seg nytt snowboard, han har vokst fra både brettet og støvlene han har fra før. Følger med nå om det kommer noen kampanjer på snowboard-pakker, men regner med vi må ut med rundt 3000 kr.

12-åringen ønsker seg egen PC (har gjort det lenge) og får det i år, den kostet 3000 kr på kampanje, verdien var litt høyere.

Jeg synes 1000 kr er en helt greit pris å kjøpe gave for, vi har ofte ligget på det, men når de trenger eller ønsker seg noe dyrere hender det at det blir litt mer (som i år).

Anonymous poster hash: 2d565...91b
Skrevet

ca 500kr pr pode.

Anonymous poster hash: f5c4e...71d
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi har spytta i en halv ipad til de hver, så de får ingenting. Brukte 1000 på de hver. Minsten er nesten et halvt år på julaften, så han kommer jeg nok ikke til å kjøpe store greiene til.

Skrevet

1 1/2 åringen får i år gave til under 500, fordi 3hjulsykkelen vi ville gi han ikkje kosta meir :) meor opptatt av kva han får til gave enn kva den kosta..

Skrevet

I år blir det ca 3000 med nissegaver og annet småtteri. Ifjor var det ca 1500. Har ett barn og ingen fast sum. Gir utfra hva barnet ønsker seg og hva jeg har råd til.

Anonymous poster hash: 9602f...29b
Skrevet

Bruker ca 300,-  Et barn på 2 år.. Har ikke råd til mer.

Anonymous poster hash: 022dd...3e8
Skrevet

Vet ikke hva det koster, men mannen min vil gi ettter for sønnens ønske - en playstation 4.

Skrevet

Vet ikke hva det koster, men mannen min vil gi ettter for sønnens ønske - en playstation 4.

Det er ikke mulig å få tak i før jul :(

Hos oss varierer det veldig. Hadde tenkt å kjøpe Playstation i år, men får ikke tak i. Hadde vi fått tak i hadde det blitt ca 4.000 kr. (Like mye gave til oss foreldre da!) Han får noe annet han ønsker seg til under 500 kr isteden :)

Anonymous poster hash: f337e...78e

Gjest Julia1984
Skrevet

1500-2500 kr.

Regner med det blir mer når de blir eldre og ønsker seg mer utstyr.

Barna er 1,3 og 6 år...

Skrevet

Trist når det ikke ligger en liten ting fra mamma og pappa under treet fordi "du fikk jo litt penger til ipad...."

Anonymous poster hash: 471f4...62c
Skrevet

Det er ikke mulig å få tak i før jul :(

Ja, har hørt om det. Han får da bestillingsreferanse eller noe, han skjønner at det ikke finnes nok i butikkene enda. Han er 8 år.

Skrevet

Trist når det ikke ligger en liten ting fra mamma og pappa under treet fordi "du fikk jo litt penger til ipad...."

Når barna er så gamle at de får en ipad er det jammen også gamle nok å skjønne at en avtale er en avtale og at foreldrene ikke dr... penger.

Skrevet

Tenker lite pris og heller nytteverdi og hva de ønsker seg.

I år får eldste iPhone 5, mellomste alpinklær + litt småmask og yngste får sin egen stol + lekekjøkken (og sikkert litt mer småmask der og).

Skrevet

Alle får for rundt 1000kr. De får for 500kr til bursdag. Slle har bursdag rett før og rett etter jul, så har måtte sette taket der. Vi har snakket litt med de om de ønsket dyrest gave på julaften eller bursdagen, og alle sa dyrest på julaften.

Er det spesielle ønsker de har så kan de bli dyrere, men må ønske seg penger om det er dyre ting de ønsker seg har ikke råd til dyre bursdag og julegaver til fire unger på nesten samme tid. Men ungene er fornøyde. To av ungene har fått det meste av julegaven på forskudd i år, konsert i oslo. Og det var de godt fornøyde med, og de forventer ingen stor gave av oss til jul.

Anonymous poster hash: 96920...133

Skrevet

Har to barn, de får for ca 3000,- hver.

Skrevet

Alle får for rundt 1000kr. De får for 500kr til bursdag. Slle har bursdag rett før og rett etter jul, så har måtte sette taket der. Vi har snakket litt med de om de ønsket dyrest gave på julaften eller bursdagen, og alle sa dyrest på julaften.

Er det spesielle ønsker de har så kan de bli dyrere, men må ønske seg penger om det er dyre ting de ønsker seg har ikke råd til dyre bursdag og julegaver til fire unger på nesten samme tid. Men ungene er fornøyde. To av ungene har fått det meste av julegaven på forskudd i år, konsert i oslo. Og det var de godt fornøyde med, og de forventer ingen stor gave av oss til jul.

Anonymous poster hash: 96920...133

Har også barn som har bursdag i jula. En sparer gjennom året slik at en ikke straffer barna for tidspunktet når de er født.

Anonymous poster hash: 9602f...29b

Skrevet

han er ca 10 og halv mnd  da og får gave til 2000. men kun ting han trenger

Anonymous poster hash: de153...3d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...