Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 hadde problemer med førstemann og smokken, men denne gangen er jeg villig til å prøve alt Anonymous poster hash: 76435...6c1
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 alle barn er forskjellige desverre... Anonymous poster hash: 9688c...ae2
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 alle barn er forskjellige desverre... Anonymous poster hash: 9688c...ae2 noen tips og råd da? dyppe den i morsmelk? 0-6 mnd str eller 6-12 mnd str på smokk til nyfødt? Anonymous poster hash: 3c328...2fb
mamma_til_verdens_beste Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Den eneste smokken mitt barn ville ha var NUK silikon smokk. Startet med 0-6 mnd.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Den eneste smokken mitt barn ville ha var NUK silikon smokk. Startet med 0-6 mnd. Hvor får jeg kjøpt den? Anonymous poster hash: 3c328...2fb
mamma_til_verdens_beste Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har bestilt på nett (navnesmokken.no) og kjøp de på babyshop/barnas hus eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 en nyfødt skal selvsagt ha 0-6 mnd,det er jo en grunn til det... Prøv deg fram.mine har tatt hva som helst,det første ble det beste. Anonymous poster hash: 9688c...ae2
me_87 Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Min gutt ville kun ha MAM eller ha nå de heter. Nå er han to år å tar fortsatt bare det merket.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 Her har kun MAM til nyfødt fungert. Datteren til venninnen min ville kun ha denne sykehussmokken; `trøst` tror jeg den heter. Anonymous poster hash: 7a1c4...431
Gjest Anybody Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 Kun mam her. Da hun ble året som godtok hun alt. Men før det var det kun MAM gjennomsiktig. Den som fulgte med i en av pakkene hun fikk...
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Pigeon smokk fra lekmer.no tar de aller fleste babyer. De er nokså små i tutten slik at barnes kan tilvennes smokk bedre.m Anonymous poster hash: feb36...e17
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Ingen smokker her desverre Anonymous poster hash: c670f...c4c
Jippipippi Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 De to eldste tok mam uten problem... Minste ville ikke ha noe prøvde alle merker jeg kunne finne. Løsningen ble å dyppe mam smokken i sukkervann i noen dager, det fungerte supert Han var sikkert blitt fem mnd, var rimelig desperat!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #15 Skrevet 2. desember 2013 Min tok aldri smokk - uansett hvor mange jeg prøvde. Anonymous poster hash: 1b190...7cd
Bustetroll Skrevet 2. desember 2013 #16 Skrevet 2. desember 2013 hun tok flere merker, men tok kun smokker som var "runde". Ikke sånn hjerteformet, heller ikke "sløyfeformet" med åpent foran.. Var liksom kun de med sommerfuglform/rund form som satt skikkelig fast på ansiktet hennes. De andre bare falt ut.
Plutselig_gravid Skrevet 2. desember 2013 #17 Skrevet 2. desember 2013 Hvis ingen av smokkene du får kjøpt på dagligvaren og babybutikker funker, så er det verdt å prøve "trøst"smokken! Har en jente med leppe og kjevespalte. Den var redningen her. De andre smokkene falt bare ut.
alvemamma Skrevet 2. desember 2013 #19 Skrevet 2. desember 2013 NUK anatomisk smokk str 0 (og etter hvert str 1) er de eneste som ble godt mottatt her i starten; www.navnesmokken.no/Products.aspx?SalesArticleID=17420. Jeg kjøpte på Extra Leker og Babyshop.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #20 Skrevet 2. desember 2013 Kun mam. Alt annet ble spyttet ut. Anonymous poster hash: 824d0...a93
.Lillemy. Skrevet 2. desember 2013 #21 Skrevet 2. desember 2013 Eldste tok kun nuk og minste kun mam :-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #22 Skrevet 2. desember 2013 Kun puppen for to av mine. Egentlig like greit. Da slipper man å få for lite melk fordi ungen bruker opp sugebehovet på smokken. Og så slipper man alt styret med å slutte med smokken. Det er ikke slik at babyen bruker "puppen som smokk". For det er det alle babyer fra naturens side skal gjøre. Det er smokken som brukes som reservepupp. Anonymous poster hash: 37814...d75
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #23 Skrevet 2. desember 2013 Jeg vil anbefale MAM 0-2mnd i starten. Og så går det an å prøve noen små "triks". For eksempel, ikke gi smokk for første gang når barnet gråter. Da er munnen åpen og de hyler og har rett og slett ikke lyst at noe skal bli "dyttet" ned i svelget på dem. Start med å gi smokk når barnet er glad og fornøyd og våken. Start med å "dytte" litt på leppa til barnet, slik at det åpner munnen. La barnet ta smokken i munnen, og så trekk den forsiktig ut igjen. Dette trigger sugemekanismen til barnet, og det vil ofte prøve å "suge" smokken inn i gjen. Lek litt slik i starten, og for all del ikke "trykk" inn smokken. Når barnet får "ta" smokken selv, vil det ikke så lett brekke seg. De fleste barn har problemer med å holde på smokken i starten, det er vanskelig å holde styr på tunga og den har lett for å dytte smokken ut. Da hjelper man barnet forsiktig med litt "lek" igjen. Bare fordi at den "smetter" ut, betyr ikke at barnet ikke vil ha den og det kan ta lenger tid og mer øvelse for noen barn enn andre. Anonymous poster hash: 6e6ec...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå