Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #26 Skrevet 2. desember 2013 Kjenner også en med dette, men med medisiner er man heldigvis 100% arbeidsfør. Så ikke vær redd for å bli ufør, Anonymous poster hash: bad64...e8e
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #27 Skrevet 2. desember 2013 Jeg fungerer bra i jobb når jeg er på jobb, som ikke krever så mye. Men det er når jeg næremer meg slutten på dagen, at kroppen ikke følger hue eller man er utslitt i hue og ikke i kroppen. Eller kommer hjem og ikke orker noe. Blir fort lettvin mat og sofaen. Og nå er jeg alene med 2 små barn. Vil heller ha masse energi til og være der for de. Korttidshukommelsen er ofte da dårlig i stressa situasjoner. Noen kaller det brain fog. Jeg kan til og med har talevansker. Tunga vil bare ikke gjøre som den skal for og si de riktige ordene. Jeg la også på meg masse da jeg begynte på medisinene. Mine symptomer er veldig "hverdagslige" også som hodepine innimellom, sliten, fryser, kvalme osv. Er ikke alltid lett og vote hva som er hva. Anonymous poster hash: 88ca1...15d Jeg trodde jeg hadde ammetåke fra helvete, men det var stoffskiftetåke. Kjenner godt til det med tungen også. Så snart jeg fikk Levaxin forsvant bl.a. konstante smerter fra topp til tå (fikk fibromyaligstempel), karpaltunnelsyndromet, tarsaltunnelsyndrom og hevelse i ansikt, hender og føtter. Bihulene mine tømte seg og øynene mine er ikke lenger konstant hovne, såre, tørre og røde. Jeg hadde det verst i fødselspermisjonene. Har aldri vært sykmeldt for dette, men hadde nok vært ufør uten Levaxin. En i familien min var timer unna organsvikt og død pga udiagnostisert lavt stoffskifte over mange, mange år. Hun har mistet mange år av livet sitt, blitt feilmedisinert og til og med mistet venner pga sykdommen. Fælt. Nå lurer jeg på om mine barn kan få det slik som jeg. Jeg fikk det nok som tenåring om ikke før. Jeg vokste utrolig fort som barn. Ferdig utvokst som 12-åring. Det gjorde alle i familien min som i voksen alder har LS, og det gjør jentene mine også. Det er vel også hormoner. Noen som har vært borti en slik sammenheng? Anonymous poster hash: a0451...cdd Problemet med tungen og taleproblemene skyldes at tungerota fysisk VOKSER dersom man har dårlig medisinert stoffskifte! Anonymous poster hash: 668e2...516 Ja, det er helt vilt alt som skjer. Tror det er mer enn tungerota som har vokst på meg. Men jeg har blitt betydelig bedre på Levaxin. Klarer meg i jobb, men holder ikke fullt så lenge som jeg trenger på kvelden. Tror jeg må øke dosen litt igjen. Har jobbet i to og en halv mnd og kjenner at jeg nok burde øke med det økte aktivitetsnivået. Ellers lurer jeg på om jeg faktisk har blitt hakket dummere enn før. Hoderegning er noe herk. Håper det ikke er irreversibelt. Anonymous poster hash: a0451...cdd
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #28 Skrevet 2. desember 2013 Jeg fungerer bra i jobb når jeg er på jobb, som ikke krever så mye. Men det er når jeg næremer meg slutten på dagen, at kroppen ikke følger hue eller man er utslitt i hue og ikke i kroppen. Eller kommer hjem og ikke orker noe. Blir fort lettvin mat og sofaen. Og nå er jeg alene med 2 små barn. Vil heller ha masse energi til og være der for de. Korttidshukommelsen er ofte da dårlig i stressa situasjoner. Noen kaller det brain fog. Jeg kan til og med har talevansker. Tunga vil bare ikke gjøre som den skal for og si de riktige ordene. Jeg la også på meg masse da jeg begynte på medisinene. Mine symptomer er veldig "hverdagslige" også som hodepine innimellom, sliten, fryser, kvalme osv. Er ikke alltid lett og vote hva som er hva. Anonymous poster hash: 88ca1...15d Jeg trodde jeg hadde ammetåke fra helvete, men det var stoffskiftetåke. Kjenner godt til det med tungen også. Så snart jeg fikk Levaxin forsvant bl.a. konstante smerter fra topp til tå (fikk fibromyaligstempel), karpaltunnelsyndromet, tarsaltunnelsyndrom og hevelse i ansikt, hender og føtter. Bihulene mine tømte seg og øynene mine er ikke lenger konstant hovne, såre, tørre og røde. Jeg hadde det verst i fødselspermisjonene. Har aldri vært sykmeldt for dette, men hadde nok vært ufør uten Levaxin. En i familien min var timer unna organsvikt og død pga udiagnostisert lavt stoffskifte over mange, mange år. Hun har mistet mange år av livet sitt, blitt feilmedisinert og til og med mistet venner pga sykdommen. Fælt. Nå lurer jeg på om mine barn kan få det slik som jeg. Jeg fikk det nok som tenåring om ikke før. Jeg vokste utrolig fort som barn. Ferdig utvokst som 12-åring. Det gjorde alle i familien min som i voksen alder har LS, og det gjør jentene mine også. Det er vel også hormoner. Noen som har vært borti en slik sammenheng? Anonymous poster hash: a0451...cdd Problemet med tungen og taleproblemene skyldes at tungerota fysisk VOKSER dersom man har dårlig medisinert stoffskifte! Anonymous poster hash: 668e2...516 Ja, det er helt vilt alt som skjer. Tror det er mer enn tungerota som har vokst på meg. Men jeg har blitt betydelig bedre på Levaxin. Klarer meg i jobb, men holder ikke fullt så lenge som jeg trenger på kvelden. Tror jeg må øke dosen litt igjen. Har jobbet i to og en halv mnd og kjenner at jeg nok burde øke med det økte aktivitetsnivået. Ellers lurer jeg på om jeg faktisk har blitt hakket dummere enn før. Hoderegning er noe herk. Håper det ikke er irreversibelt. Anonymous poster hash: a0451...cdd
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #29 Skrevet 2. desember 2013 Tja, hvor syk du er er en ting. At det er slitsomt å være alene med barn og i jobb en annen ting. Så spørs det jo hvor stor årsak de 2 tingene er. Man blir jo ikke ufør av at man er sliten pga. at man er alene med barn. Det er jo noe som er slitsomt for alle, uansett helse liksom.... Anonymous poster hash: 31128...a59
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #30 Skrevet 2. desember 2013 http://thyroidea.no/ Anbefales. Anonymous poster hash: ffcf3...321
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #31 Skrevet 2. desember 2013 Nei dette høres ut som tull. Bør ihvertfall ikke bli ufør av det! Anonymous poster hash: bad64...e8e Jeg som skrev svar # 16. Les dette en gang til, er du snill. Dette er IKKE tull. Alt er påvisbart via blodprøver, og kan forklares via kjente prosesser i kroppen. Og leger som er eksperter på hypotyreose er klare på at medisinering med levaxin dessverre bare er en nødløsning, som ikke erstatter naturlig stoffskifte-regulering fullt ut. Dessverre er det også den eneste løsningen man har. Det kan best sammenlignes med å regulere blodsukkeret med insulin, bare at man har null kontroll på "kostholdet" (dvs energibehovet), som i sin tur bestemmer insulin-behovet (dvs tyroksin-behovet). Alle skjønner vel at man ville fått problemer med å medisinere seg 100% frisk fra sukkersyke da? Har man i tillegg en kronisk betennelsestilstand i kroppen, og kanskje flere latente sykdommer som følge av det, så vil man kunne føle seg så utmattet at det grenser mot ME. Du ville ikke maktet å jobbe hver dag med influensa heller, ville du vel? Anonymous poster hash: 668e2...516 Denne betennelsen gjør også at man har dårligere immunforsvar. Jeg er ofte forkjøla. Og er sykdommen i aktivitet, kan man få struma. Jeg har ofte følt at noe presser på halsen og gjøre at det blir bittelitt vanskeligere og puste. som om noen drar t-skjorta bakover og den strammer på halsen. Det er utrolig mange symptomer på dette. Jeg har hatt alle som går på lavt og høyt. mange som har for høyt og blir frisk av det, får lavt etterhvert. og det blir man aldri frisk fra Anonymous poster hash: 88ca1...15d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #32 Skrevet 2. desember 2013 Jeg fungerer bra i jobb når jeg er på jobb, som ikke krever så mye. Men det er når jeg næremer meg slutten på dagen, at kroppen ikke følger hue eller man er utslitt i hue og ikke i kroppen. Eller kommer hjem og ikke orker noe. Blir fort lettvin mat og sofaen. Og nå er jeg alene med 2 små barn. Vil heller ha masse energi til og være der for de. Korttidshukommelsen er ofte da dårlig i stressa situasjoner. Noen kaller det brain fog. Jeg kan til og med har talevansker. Tunga vil bare ikke gjøre som den skal for og si de riktige ordene. Jeg la også på meg masse da jeg begynte på medisinene. Mine symptomer er veldig "hverdagslige" også som hodepine innimellom, sliten, fryser, kvalme osv. Er ikke alltid lett og vote hva som er hva. Anonymous poster hash: 88ca1...15d Jeg trodde jeg hadde ammetåke fra helvete, men det var stoffskiftetåke. Kjenner godt til det med tungen også. Så snart jeg fikk Levaxin forsvant bl.a. konstante smerter fra topp til tå (fikk fibromyaligstempel), karpaltunnelsyndromet, tarsaltunnelsyndrom og hevelse i ansikt, hender og føtter. Bihulene mine tømte seg og øynene mine er ikke lenger konstant hovne, såre, tørre og røde. Jeg hadde det verst i fødselspermisjonene. Har aldri vært sykmeldt for dette, men hadde nok vært ufør uten Levaxin. En i familien min var timer unna organsvikt og død pga udiagnostisert lavt stoffskifte over mange, mange år. Hun har mistet mange år av livet sitt, blitt feilmedisinert og til og med mistet venner pga sykdommen. Fælt. Nå lurer jeg på om mine barn kan få det slik som jeg. Jeg fikk det nok som tenåring om ikke før. Jeg vokste utrolig fort som barn. Ferdig utvokst som 12-åring. Det gjorde alle i familien min som i voksen alder har LS, og det gjør jentene mine også. Det er vel også hormoner. Noen som har vært borti en slik sammenheng? Anonymous poster hash: a0451...cdd Problemet med tungen og taleproblemene skyldes at tungerota fysisk VOKSER dersom man har dårlig medisinert stoffskifte! Anonymous poster hash: 668e2...516 Såpass det visste jeg ikke. Det er sååå mye man ikke vet om lavt stoffskiftet også. Ekspertene har ikke alle svar. Det er for lite forsket på. Anonymous poster hash: 88ca1...15d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #33 Skrevet 2. desember 2013 Syns dette høyres merkelig ut. Lavt stoffskifte skal kunne behandles, og derfor vil eg ikkje tru at det skal kunne gå så langt som det? Anonymous poster hash: 368f2...276 Jeg gikk ubehandlet i 12 år og er fremdeles skamdårlig og ja, ufør. Det er en myte at det er så himla lett å behandle og iallefall en myte at det er en lite farlig sykdom. Jeg har fått mange tilleggssykdommer og vil mest sannsynlig dø av sykdommen, for den lar seg ikke behandle. Har fått forstørret hjerte nå, og problemer med å puste. Nei dette høres ut som tull. Bør ihvertfall ikke bli ufør av det! Anonymous poster hash: bad64...e8e Tull? Du bare beviser hvor uvitende du er! Anonymous poster hash: 29d64...567
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #34 Skrevet 2. desember 2013 Nei dette høres ut som tull. Bør ihvertfall ikke bli ufør av det! Anonymous poster hash: bad64...e8e Jeg som skrev svar # 16. Les dette en gang til, er du snill. Dette er IKKE tull. Alt er påvisbart via blodprøver, og kan forklares via kjente prosesser i kroppen. Og leger som er eksperter på hypotyreose er klare på at medisinering med levaxin dessverre bare er en nødløsning, som ikke erstatter naturlig stoffskifte-regulering fullt ut. Dessverre er det også den eneste løsningen man har. Det kan best sammenlignes med å regulere blodsukkeret med insulin, bare at man har null kontroll på "kostholdet" (dvs energibehovet), som i sin tur bestemmer insulin-behovet (dvs tyroksin-behovet). Alle skjønner vel at man ville fått problemer med å medisinere seg 100% frisk fra sukkersyke da? Har man i tillegg en kronisk betennelsestilstand i kroppen, og kanskje flere latente sykdommer som følge av det, så vil man kunne føle seg så utmattet at det grenser mot ME. Du ville ikke maktet å jobbe hver dag med influensa heller, ville du vel? Anonymous poster hash: 668e2...516 Denne betennelsen gjør også at man har dårligere immunforsvar. Jeg er ofte forkjøla. Og er sykdommen i aktivitet, kan man få struma. Jeg har ofte følt at noe presser på halsen og gjøre at det blir bittelitt vanskeligere og puste. som om noen drar t-skjorta bakover og den strammer på halsen. Det er utrolig mange symptomer på dette. Jeg har hatt alle som går på lavt og høyt. mange som har for høyt og blir frisk av det, får lavt etterhvert. og det blir man aldri frisk fra Anonymous poster hash: 88ca1...15d Jeg har også knutestruma. Oppdaget pga stor, synlig cyste. Hadde også innvendig. Anonymous poster hash: a0451...cdd
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #35 Skrevet 2. desember 2013 Syns dette høyres merkelig ut. Lavt stoffskifte skal kunne behandles, og derfor vil eg ikkje tru at det skal kunne gå så langt som det? Anonymous poster hash: 368f2...276 Jeg gikk ubehandlet i 12 år og er fremdeles skamdårlig og ja, ufør. Det er en myte at det er så himla lett å behandle og iallefall en myte at det er en lite farlig sykdom. Jeg har fått mange tilleggssykdommer og vil mest sannsynlig dø av sykdommen, for den lar seg ikke behandle. Har fått forstørret hjerte nå, og problemer med å puste. Nei dette høres ut som tull. Bør ihvertfall ikke bli ufør av det! Anonymous poster hash: bad64...e8e Tull? Du bare beviser hvor uvitende du er! Anonymous poster hash: 29d64...567 Uff. Jeg må si jeg er heldig da, til tross. Håper du får levd et godt og innholdsrikt liv allikevel. Uten for store plager. Anonymous poster hash: 88ca1...15d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #36 Skrevet 2. desember 2013 Kjenner også en med dette, men med medisiner er man heldigvis 100% arbeidsfør. Så ikke vær redd for å bli ufør, Anonymous poster hash: bad64...e8e Du kjenner en ja... Du er klar over at dette er en veldig individuell sykdom? Hvor en kan være nesten frisk, mens en annen dør av deg? Den uvitenheten din er skremmende, spesielt når du sprer slike løgner og feiloppfatninger som gjør livene til dem som er hardt angrepet enda verre. Håper du er stolt av deg selv! Anonymous poster hash: 29d64...567
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #37 Skrevet 2. desember 2013 Syns dette høyres merkelig ut. Lavt stoffskifte skal kunne behandles, og derfor vil eg ikkje tru at det skal kunne gå så langt som det? Anonymous poster hash: 368f2...276 Jeg gikk ubehandlet i 12 år og er fremdeles skamdårlig og ja, ufør. Det er en myte at det er så himla lett å behandle og iallefall en myte at det er en lite farlig sykdom. Jeg har fått mange tilleggssykdommer og vil mest sannsynlig dø av sykdommen, for den lar seg ikke behandle. Har fått forstørret hjerte nå, og problemer med å puste. Nei dette høres ut som tull. Bør ihvertfall ikke bli ufør av det! Anonymous poster hash: bad64...e8e Tull? Du bare beviser hvor uvitende du er! Anonymous poster hash: 29d64...567 Uff. Jeg må si jeg er heldig da, til tross. Håper du får levd et godt og innholdsrikt liv allikevel. Uten for store plager. Anonymous poster hash: 88ca1...15d Takk for det Og ja, håper det selv. Men kjenner det er surt å være så dårlig pga et elendig helsevesen og å måtte leve på nesten ingenting for de nekter å ta ansvar. Enda verre blir det når nek som dette skal uttale seg om noe de absolutt ikke aner noe om. Håper du blir frisk og at du blir tatt på alvor. Ikke vær redd for å bli ufør, det trenger ikke være for alltid! Anonymous poster hash: 29d64...567
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #38 Skrevet 2. desember 2013 Syns dette høyres merkelig ut. Lavt stoffskifte skal kunne behandles, og derfor vil eg ikkje tru at det skal kunne gå så langt som det? Anonymous poster hash: 368f2...276 Jeg gikk ubehandlet i 12 år og er fremdeles skamdårlig og ja, ufør. Det er en myte at det er så himla lett å behandle og iallefall en myte at det er en lite farlig sykdom. Jeg har fått mange tilleggssykdommer og vil mest sannsynlig dø av sykdommen, for den lar seg ikke behandle. Har fått forstørret hjerte nå, og problemer med å puste. Nei dette høres ut som tull. Bør ihvertfall ikke bli ufør av det! Anonymous poster hash: bad64...e8e Tull? Du bare beviser hvor uvitende du er! Anonymous poster hash: 29d64...567 Uff. Jeg må si jeg er heldig da, til tross. Håper du får levd et godt og innholdsrikt liv allikevel. Uten for store plager. Anonymous poster hash: 88ca1...15d Takk for det Og ja, håper det selv. Men kjenner det er surt å være så dårlig pga et elendig helsevesen og å måtte leve på nesten ingenting for de nekter å ta ansvar. Enda verre blir det når nek som dette skal uttale seg om noe de absolutt ikke aner noe om. Håper du blir frisk og at du blir tatt på alvor. Ikke vær redd for å bli ufør, det trenger ikke være for alltid! Anonymous poster hash: 29d64...567 Uff. Skjønner man blir frustrert og føler seg hjelpesløs. Maktesløs. Håper du har mange rundt deg som gjør livet lettere og leve. Det fortjener du. Selv om jeg har samme sykdom som deg, kan jeg ikke forestille meg hvordan du har det. Helt uvirkelig for meg. Ta godt var på deg selv... <3 Anonymous poster hash: 88ca1...15d
BabyBoom-84 Skrevet 2. desember 2013 #39 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har også lavt stoffskifte og føler egentlig at medisinering funker ganske bra. Men jeg har skjønt hvor avhengig jeg er av riktig dose - hadde en liten periode i sommer der pillene mine var i bilen i timesvis når det var over 45 grader utenfor (var på ferie) og effekten av pillene ble ødelagt av varmen. Jeg følte meg helt elendig og så trøtt som jeg aldri har vært før i en ukes tid før jeg skjønte hva som hadde skjedd.. og ble raskt bedre med nye piller. Ble heller ikke gravid da medisinering ikke var topp, men nå er jeg snart halvveis i graviditeten og det ser ut til å gå bra litt nervøs for om det påvirker babyen men tar jevnlig blodprøver så de følger jo med..!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #40 Skrevet 3. desember 2013 Jeg har også lavt stoffskifte og føler egentlig at medisinering funker ganske bra. Men jeg har skjønt hvor avhengig jeg er av riktig dose - hadde en liten periode i sommer der pillene mine var i bilen i timesvis når det var over 45 grader utenfor (var på ferie) og effekten av pillene ble ødelagt av varmen. Jeg følte meg helt elendig og så trøtt som jeg aldri har vært før i en ukes tid før jeg skjønte hva som hadde skjedd.. og ble raskt bedre med nye piller. Ble heller ikke gravid da medisinering ikke var topp, men nå er jeg snart halvveis i graviditeten og det ser ut til å gå bra litt nervøs for om det påvirker babyen men tar jevnlig blodprøver så de følger jo med..! Ja, eller at man ikke får sove om det er for stor dose. Jeg gikk hver 4uke da jeg var gravid til blodprøver. Ellers går jeg jevnlig hver 3 mnd. Jeg har prøvd meg på hver 6 mnd, men siden det ikke er ordentlig stabilt blir det noen ganger for lenge og vente 6mnd. Da jeg var gravid med 1. fikk jeg tilbud om UL i uke 28, men da var det også jordmor samtale, indremedisiner samtale og blodprøver på sykehuset. Jeg hadde jo hørt at dette ikke påvirket fosteret, og spurte da hvorfor de tilbø dette. Det fikk jeg ikke noe ordentlig svar på. Så jeg tror helt ærlig at de ikke vet nok om noen ting i forhold til lavt stoffskiftet. Men jeg har fått 2 HELT friske og perfekte barn. Anonymous poster hash: 88ca1...15d
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #41 Skrevet 3. desember 2013 Jeg har også lavt stoffskifte og føler egentlig at medisinering funker ganske bra. Men jeg har skjønt hvor avhengig jeg er av riktig dose - hadde en liten periode i sommer der pillene mine var i bilen i timesvis når det var over 45 grader utenfor (var på ferie) og effekten av pillene ble ødelagt av varmen. Jeg følte meg helt elendig og så trøtt som jeg aldri har vært før i en ukes tid før jeg skjønte hva som hadde skjedd.. og ble raskt bedre med nye piller. Ble heller ikke gravid da medisinering ikke var topp, men nå er jeg snart halvveis i graviditeten og det ser ut til å gå bra litt nervøs for om det påvirker babyen men tar jevnlig blodprøver så de følger jo med..! Må føye til at jeg går jevnlig, men jeg har også gått på med. i 9år. Fortsatt ikke helt stabilt. Anonymous poster hash: 88ca1...15d
super* Skrevet 3. desember 2013 #42 Skrevet 3. desember 2013 For lite D vitamin kan og gjør du er extra trøtt. Jeg går på levaxin og D vitamin kver dag
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2013 #43 Skrevet 3. desember 2013 For lite D vitamin kan og gjør du er extra trøtt. Jeg går på levaxin og D vitamin kver dag Takk for at du sa det. Jeg har tenkt lenge på og kjøpe vitaminer, spesielt D. takk for påminnelsen. Anonymous poster hash: 88ca1...15d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå