Gå til innhold

Hva syns dere er lav vekt på nyfødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som ikke er premature?

Anonymous poster hash: eeb3a...370
Videoannonse
Annonse
Skrevet

undre 3000 g synes jeg er lavt.

Anonymous poster hash: 4fda7...aa2
Skrevet

Det er vel definert at ned til 2500 gram er innefor normalen for barn født til termin.

Anonymous poster hash: 21772...5b1
Skrevet

Under 3000.

Anonymous poster hash: f5a68...be4
Skrevet

Under 3000 har jeg tenkt at var små babyer.

Skrevet

Under 3000 gr.

Anonymous poster hash: 6e963...fae

Skrevet

Normal fødselsvekt for barn født til termin er vel 2500 til 4500 gram. Men er jo klart at babyer under 3 kg er veldig små, og har større behov for å komme raskt opp i vekt enn en baby på f eks 4 kilo.

Anonymous poster hash: 26169...9d3
Skrevet

Under 3000.. Siden de fleste er over 3000gram når de er født.

Min kom til termin og var 2,5kg.. og han var for liten.

Anonymous poster hash: 1bfaa...d2b
Skrevet

Under 3000g synes jeg er lavt, men er jo innenfor normalen også :-)

Fikk selv en baby på 2970g og 49cm og synes han var veldig liten. Klær i str 50 måtte brettes opp! Så stor forskjell på h n og de aller fleste andre babyer på barsel :-)

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Alle barn som er under 2500 gram blir behandlet annerledes enn dem over 2500 gram, som blir sett på som normalvektige, uansett hva jeg synes, mener eller tror. 

Skrevet

Vekt alene er litt upresist. Proposjonene er faktisk av betydning. I min familie er babyer 46-47cm og 2500-2900g. Ingenting unormalt med det. Akkurat som at en venninne av meg får barn på 53-55cm og over 4kg.

Anonymous poster hash: 595eb...f32

Skrevet

under 2700. er jo vanlig mellom 2700 og 3600

Skrevet

Min var 2730 g, skikkelig tynn og spinkel. Så rett og slett ikke helt frisk ut (og det var hun vel kanskje egentlig ikke heller, livmora mi fungerte visst ganske dårlig mot slutten). 

Skrevet

Min var i følge de på barselavd rett over grensen til å behøve ekstra tester på blodsukker osv. Da var han 2930 gram. Vil jo si at om de behøver ekstra oppfølging pga fødselsvekten så er de små babyer. Men det betyr ikke nødvendigvis at de er FOR små.

Anonymous poster hash: a1303...c1c

Skrevet

Gutten var 3200 og 51 lang. Han var bare "skinn og ben"...JEG følte det sånn akkurat der og da iallefall... Søstera var 52 cm og 3720. Kunne ikke erindre at hun var så "mager".....Små er du uansett. En nyføt på 5 kilo er også bitteliten, om det er lenge siden man har holdt/sett en nyfødt :)

Men altså, en baby på 50 cm bør vel ligge på minimum 3000gram..Ut fra hva jeg erfarte med min sønn............Rumpa var bare et hull i ryggen....

Anonymous poster hash: 60001...d70
Skrevet

Vi måtte forresten også styre med blodsukker-tester og sånn. Det var stress, for fikk ikke amme den siste timen før prøven skulle tas og det var min baby ikke helt enig i! 

Skrevet

Kommer jo an på lengden også. Jenta mi veide 2820 da hun ble født og var 47 cm lang, og vekta var normal i forhold til størrelsen. Men vet om ei som fikk en gutt på 51 cm og veide 2,1. Det synes jeg var fryktelig lite

Skrevet

Alt under 3000 ER lavt.

Anonymous poster hash: e8ffb...ccb
Skrevet

alt mellom 2500 og 4500 er jo regnet som "normalt", men personlig synes jeg babyer under 3000 har lav vekt. 

Anonymous poster hash: 97cab...781
Skrevet

Jeg synes at alt under 3000g er lite, men kan være fordi mine unger har vært ganske store :)

Anonymous poster hash: 48a75...cf0

Skrevet

Det kommer vel an på lengden også.

men under 2700 syns jeg er lavt.

min ble målt til 2500 på ultralyd rett før termin, og det førte til ekstra oppfølging og ingen sjanser under fødselen (det ble hastesnitt)

Anonymous poster hash: fbebc...92c

Skrevet

Det kommer vel an på lengden også.

men under 2700 syns jeg er lavt.

min ble målt til 2500 på ultralyd rett før termin, og det førte til ekstra oppfølging og ingen sjanser under fødselen (det ble hastesnitt)

Anonymous poster hash: fbebc...92c

Fikk du hastekeisersnitt pga vekten. Min ble estimert til 1900 tre uker gør termin. Keisersnitt kom ikke på tale men ble satt igang og lå og vrei meg i tre døgn med rier. Var fra meg av beskymring for babyen!

Ellers synes jeg under 2900 er lav fødselsvekt.

Anonymous poster hash: 32610...61d

Skrevet

Min datter var 2400 gr. da hun ble født til termin. Fy søren hun var liten! :)

Anonymous poster hash: 3526b...47c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...