Gå til innhold

Flere som er hardbankede B-mennesker her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for vane å forsove meg i hytt og pine. Våkner om morgenen, og kan ikke huske å ha hørt noen som helst vekkerklokke. Og her har ca 10 alarmer på 2 forskjellige mobiler.

Syns det er forferdelig flaut, pinlig og dumt :(

Har også veldig vanskelig for å sovne, og hvis jeg først sovner veldig tidlig, så har det ingenting å si for oppvåkningen, den er like vanskelig.

Flere som har/har hatt det sånn?

Og har du noen gode tips??

 

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tips:

Ikke ha så mange alarmer. Ha en, men den må være skikklig bråkete og stå så langt unna senga at du må stå opp for å slå den av. Alternativt er det lurt å aliere seg med kjæreste eller barn. Har ikke mor stått opp når klokka ringer er det fritt frem med dyneavdraging, trpmpetspill og vannpistoler ( i den rekkefølgen)

 

Ellers råder jeg deg til å skru av alle skjermer minst en time før du skal legge deg, komme deg i seng før 23 hver eneste dag og aldri sove ut i helgene. Det skaper bare kaos i døgnrytmen.

Dropp foresten alt av kaffe og cola etter kl. 17.



Anonymous poster hash: 4655d...775
Skrevet

Jeg er B menneske! Så B at jeg forlengs har bikket over til C muligens også D.. :P

 

Natten er og blir den beste tiden for meg, prøver og prøver å forandre døgnrytme men det fungerer ikke.

Forsover meg flere ganger i uken, blir bare mas og kjas for ungene :(

Uansett hvor trøtt jrg er på kvelden så får jeg bare ikke sove!

Prøvd alle tips.

Prøvd medisiner også for å hjelpe å få døgnrytmen på plass.

Nytter ikke..

 

Født B - kommer til å dø B (eller D kanskje :P )

 

Anonymous poster hash: 6ef2b...1a1

Skrevet

Jeg er B menneske! Så B at jeg forlengs har bikket over til C muligens også D.. :P

 

Natten er og blir den beste tiden for meg, prøver og prøver å forandre døgnrytme men det fungerer ikke.

Forsover meg flere ganger i uken, blir bare mas og kjas for ungene :(

Uansett hvor trøtt jrg er på kvelden så får jeg bare ikke sove!

Prøvd alle tips.

Prøvd medisiner også for å hjelpe å få døgnrytmen på plass.

Nytter ikke..

 

Født B - kommer til å dø B (eller D kanskje :P )

 

Anonymous poster hash: 6ef2b...1a1

Du sa det!

 

Barna, går de på skole?

Jeg merker at denne døgnrytmen er mer plagsom nå når de går på skolen. Dette har vært ett tema på foreldresamtale, og hver gang griner jeg inni meg. Føler jeg blir sett litt på som at jeg ikke gidder å gjøre noe med det. Hver morgen er en kamp!

Bedre blir det jo ikke av at barna har fått det genet etter meg.

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

Skrevet

Jeg kjenner en gutt/mann som var ekstremt B-menneske. Det som løste problemet for ham var helgejobb. Da måtte han opp i fornuftig tid uansett og fikk ikke muligheten til å sove ut i helgene. Han mått opp.

Han liker fortsatt ikke å stå opp, men det går mye greiere og han sovner lettere om kvelden enn da han bare gikk på skolen.



Anonymous poster hash: 4655d...775
Skrevet

Eldste går på skole. Han er også født B

Minste går fortsatt i barnehagen og hun er A menneske , stakkars i ett hus fullt av B mennesker...

Har ganske mange ganger sovnet på sofaen mens hun sitter og ser tv, jeg har ikke sjanse å stå opp kl 5.30 på morran. :P

 

Mannen er mye borte i uka, men han er "lett B" han også, dvs han forsover seg ikke så mye som meg. Men han spretter ikke opp av senga han heller..

 

Skjønner ikke hvor minsta har A genet fra altså

 

 

Anonymous poster hash: 6ef2b...1a1

Skrevet

Jeg er skikkelig B menneske men forsover meg omtrent aldri.

Hver morgen når vekkerklokken ringer så prøver jeg finne på en god unnskyldning for å bli hjemme å sove likevel :P

Men finner som regel ut at jeg må jo bare opp uansett.



Anonymous poster hash: cc0c2...b34
Skrevet

 

Jeg er skikkelig B menneske men forsover meg omtrent aldri.

Hver morgen når vekkerklokken ringer så prøver jeg finne på en god unnskyldning for å bli hjemme å sove likevel :P

Men finner som regel ut at jeg må jo bare opp uansett.

 

Anonymous poster hash: cc0c2...b34

Så lenge man får med seg at klokka ringer går det jo greit.

Det er alle de gangene jeg rett og slett ikke hører klokka som er problemet ;)

Har brukt utrolig mye penger på ulike alarmer. Jeg har flere nå og bytter på de for å ikke bli vant med lyden.

Den som må på hver dag er den som slår på lyset slik at jeg slipper å våkne i mørke, den er veldig grei :)

 

Men har en dårlig egenskap der jeg klarer fint å flette alarmen inn i drømmen og sover akkorat like godt mens det durer og ringer..

 

 

Anonymous poster hash: 6ef2b...1a1

Skrevet

Blir så fortvilet når jeg ikke engang klarer å få barna på skolen i tide. Spesielt ille har det vært etter vi stilte klokken til vinter. Føler meg som verdens dårligste mamma!

Når jeg attpåtil fikk "kjefte-sms" fra læreren i dag (syns jo selv det var fortjent da), blir jeg utrolig stresset, og kommer aldri til å få sove i kveld pga det!

Får dere hørt noe fra skolen, eller rekker dere som regel det?

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

Skrevet

Men jobber du ikke? Siden du tydeligvis ikke kommer deg opp?



Anonymous poster hash: f7b27...437
Skrevet

Jeg er det og skulle virkelig ønske at jeg ikke var det. Både jeg og sønnen min sover gjennom alt av vekkerklokker. Selv har jeg flexitid, så jeg har ingen tid jeg må være på jobb. Men det er flaut at sønnen min så ofte kommer for sent på skolen. Det MÅ skjerpings til for vår del altså. Det blir verre på vinteren, for da er det så mørkt ute. Kanskje wakeup light hadde hjulpet...



Anonymous poster hash: cfa62...fc2
Skrevet

Jeg jobber på resturant fra kl 12..... Og det hender jeg tar kveldsskiftet til kl 23.

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

Skrevet

Abefaler philips wake up light, etter jeg fikk meg en slik en har det blitt mye enklere å komme seg opp om morgenen :)



Anonymous poster hash: 9988c...2a5
Skrevet

 

Abefaler philips wake up light, etter jeg fikk meg en slik en har det blitt mye enklere å komme seg opp om morgenen :)

 

Anonymous poster hash: 9988c...2a5

Må man ha den på et nattverd ved siden av seg? For vi har ikke nattbord pga plassmangel.

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

Skrevet

Vi er B hele gjengen- inkludert minstemann på 5 mnd. Har aldri vært problemer med barn som våkner(frivillig) 0530. Jobber til vanlig skift. Står opp på trass når jeg må opp på jobb kl 0600. Glad det ikke er hver dag! Får dårlig samvittighet når jeg leser om mødre som står opp tidlig og baker rundstykker ol. Glad hvis jeg klarer å få opp den trøtte gjengen min slik at de kommer seg på skolen i tide, det går som regel bra. Så du er ikke alene, hi.

Forslag: finnes det ikke vekkerklokker du må fange for å slå av? Enklere liv har tror jeg.

Skrevet

Jeg har for vane å forsove meg i hytt og pine. Våkner om morgenen, og kan ikke huske å ha hørt noen som helst vekkerklokke. Og her har ca 10 alarmer på 2 forskjellige mobiler.

Syns det er forferdelig flaut, pinlig og dumt :(

Har også veldig vanskelig for å sovne, og hvis jeg først sovner veldig tidlig, så har det ingenting å si for oppvåkningen, den er like vanskelig.

Flere som har/har hatt det sånn?

Og har du noen gode tips??

 

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

 

Har det helt likt som deg i perioder HI!

 

Har lest litt om det medisinsk, og det ser ut til å betegnes som hypersomni.

 

Det inkluderer da automatisk, ubevisst atferd slik som å våkne og ikke huske å ha skrudd av alle de 5 vekkerklokkene man stilte da man la seg kvelden før... Har sovet meg gjennom en brannalarm og til og med uten å huske det vært langt under senga og koblet stereoanlegget fra høytalerne som jeg hadde koblet vekkerklokken til.... Skrekkelig følelse å våkne da ja.

 

Har dessverre ingen gode råd, og det har ikke legen min heller, men trening og lyse morgener hjelper noe. Det eneste som hjelper veldig som jeg selv vet om, er å få opp mitt indre adrenalinnivå, men det kommer av seg selv hvis det er noe spesielt jeg gleder/ gruer meg til, hvis jeg skal reise, hvis jeg har et viktig møte om morgenen, hvis jeg har mye å se frem til på jobb osv. - og er ikke noe jeg på noe vis kan styre. Da jeg var forelsket i en jeg jobbet med en sommer, våknet jeg helt av meg selv 05.30 mange dager, og hadde lyst til å komme meg fortest mulig på jobb ;)

 

Anonymous poster hash: a5c54...eed

Skrevet

Blir så fortvilet når jeg ikke engang klarer å få barna på skolen i tide. Spesielt ille har det vært etter vi stilte klokken til vinter. Føler meg som verdens dårligste mamma!

Når jeg attpåtil fikk "kjefte-sms" fra læreren i dag (syns jo selv det var fortjent da), blir jeg utrolig stresset, og kommer aldri til å få sove i kveld pga det!

Får dere hørt noe fra skolen, eller rekker dere som regel det?

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

 

Forstår dessverre så alt for godt hva du mener :(.

 

Anonymous poster hash: a5c54...eed

Skrevet

 

Jeg er skikkelig B menneske men forsover meg omtrent aldri.

Hver morgen når vekkerklokken ringer så prøver jeg finne på en god unnskyldning for å bli hjemme å sove likevel :P

Men finner som regel ut at jeg må jo bare opp uansett.

 

Anonymous poster hash: cc0c2...b34

Så lenge man får med seg at klokka ringer går det jo greit.

Det er alle de gangene jeg rett og slett ikke hører klokka som er problemet ;)

Har brukt utrolig mye penger på ulike alarmer. Jeg har flere nå og bytter på de for å ikke bli vant med lyden.

Den som må på hver dag er den som slår på lyset slik at jeg slipper å våkne i mørke, den er veldig grei :)

 

Men har en dårlig egenskap der jeg klarer fint å flette alarmen inn i drømmen og sover akkorat like godt mens det durer og ringer..

 

 

Anonymous poster hash: 6ef2b...1a1

 

 

Det med å bytte dem ut for å ikke venen seg til lyden var en god ide...

 

Vi kjøper i blant nye selv, og har alltid minimum tre, men barnet mitt har per dags dato enda ikke våknet av en eneste av dem selv etter 11 timer søvn og ti minutters ringing. Jeg er helt overbevist om at døgnrytme og tung søvn er genetisk.

 

Anonymous poster hash: a5c54...eed

Skrevet

Men jeg har heldigvis ikke noen av de andre symptomene listet opp i wikipedia, med unntak av noe vinterdepresjon enkelte år og litt distrehet som gjør at jeg kan legge nøkler og mobil i kjøleskapet hvis jeg ikke er helt med en dag.



Anonymous poster hash: a5c54...eed
Skrevet

Jeg har en mann som våkner av bare vibrering av tlf når han får sms f.eks. Og jeg våkner ikke av noe (omtrent). Og han driver å slår av alarmene mine, før jeg har rukket og hørt de.. Ganske irriterende egentlig. 

 

Også vill han ikke vekke meg. For han tenker at jeg trenger go sove mere om jeg ikke våkner osv.. (Det er jo forsovidt snilt det.. Men, det hjelper ikke meg så mye.. ) 



Anonymous poster hash: 1b5d7...ff8
Skrevet

 

 

Jeg har for vane å forsove meg i hytt og pine. Våkner om morgenen, og kan ikke huske å ha hørt noen som helst vekkerklokke. Og her har ca 10 alarmer på 2 forskjellige mobiler.

Syns det er forferdelig flaut, pinlig og dumt :(

Har også veldig vanskelig for å sovne, og hvis jeg først sovner veldig tidlig, så har det ingenting å si for oppvåkningen, den er like vanskelig.

Flere som har/har hatt det sånn?

Og har du noen gode tips??

 

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

Har det helt likt som deg i perioder HI!

 

Har lest litt om det medisinsk, og det ser ut til å betegnes som hypersomni.

 

Det inkluderer da automatisk, ubevisst atferd slik som å våkne og ikke huske å ha skrudd av alle de 5 vekkerklokkene man stilte da man la seg kvelden før... Har sovet meg gjennom en brannalarm og til og med uten å huske det vært langt under senga og koblet stereoanlegget fra høytalerne som jeg hadde koblet vekkerklokken til.... Skrekkelig følelse å våkne da ja.

 

Har dessverre ingen gode råd, og det har ikke legen min heller, men trening og lyse morgener hjelper noe. Det eneste som hjelper veldig som jeg selv vet om, er å få opp mitt indre adrenalinnivå, men det kommer av seg selv hvis det er noe spesielt jeg gleder/ gruer meg til, hvis jeg skal reise, hvis jeg har et viktig møte om morgenen, hvis jeg har mye å se frem til på jobb osv. - og er ikke noe jeg på noe vis kan styre. Da jeg var forelsket i en jeg jobbet med en sommer, våknet jeg helt av meg selv 05.30 mange dager, og hadde lyst til å komme meg fortest mulig på jobb ;)

 

Anonymous poster hash: a5c54...eed

Googlet det, og følte meg veldig truffet. Har til nå hatt en finger på forstyrret døgneytmesyndrom, men følte at dette traff bedre.

 

Men det spiller vel ikke noen rolle når det ikke er så mye jeg kan gjøre ned det, og blir møtt ned null forståelse fra det "normale" samfunn. Så utrolig frustrerende!

Jeg ble testet med brannalarm en gang, våknet, men trodde det var vekkerklokka. Trykket som en galning for å få den til å gå av. Det gikk ikke, så jeg la meg godt under dyna igjen og sov videre.

Ofte når jeg blir våknet, er jeg helt søvndrukken. Snakker og svarer helt feil på ting, husker det som regel etterpå, men husker også å ha følt meg helt dopet (selv om jeg aldri har vært dopet ;) )

 

Nei, jeg vet ikke mine arme råd her. :(

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

Skrevet

HI forresten! :) ⬆️

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

Skrevet

HI forresten! :) ⬆️

 

Anonymous poster hash: 92ef3...85e

 

Skjønte det :). Det merkelige er at jeg alltid har våknet umiddelbart av enhver lyd fra barnet mitt, der er det akkurat som om jeg har en indre alarmklokke på området :o.

 

Så hadde jeg bare hatt et barn som selv var A- menneske hadde det nok hjulpet ;).

 

Anonymous poster hash: a5c54...eed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...