Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #1 Skrevet 2. desember 2013 Jeg og barnefar skal dele regningene på SFO pga at hun er mer på SFO de gangene hun er hos han. Nå har det gått 4 mnd og han har enda ikke betalt. Vi skylder nå 7000kr og han har ikke penger til å gi meg halvparten. Fikk brev om at barnet har mistet plassen sin. Hva gjør jeg når det står i mitt navn og han nekter å bet? Anonymous poster hash: d18bf...5b3
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Du betaler.. Har du ikke råd, spør du om du kan lånepenger av foreldrene dine/venner etc. Anonymous poster hash: c8890...2a3
mamma_til_verdens_beste Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 oiii, jeg ville spurt om NAV kunne hjelpe på noe vis. Eventuelt om de trekker han direkte det han skylder.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #4 Skrevet 2. desember 2013 Så lenge det står i ditt navn må selvfølgelig DU sørge for at det blir betalt. De bryr seg ikke om uenigheter mellom dere, de er jo bare interessert i at plassen blir betalt. Anonymous poster hash: 1ee29...c80
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #5 Skrevet 2. desember 2013 Får du ikke bidrag? Hvis dette er regnet ut av NAV, er denne utgiften regnet inn i bidraget. Anonymous poster hash: 7b699...017
Elskerhøsten2014 Skrevet 2. desember 2013 #6 Skrevet 2. desember 2013 Da må jo du bare miste plassen eller betale,siden faren nekter,dessverre går det ikke an og tvinge han selv om det hadde vert mest rettferdig her
DramaMama Skrevet 2. desember 2013 #7 Skrevet 2. desember 2013 NAV har da ikke noe med hva foreldre avtaler seg imellom av utgifter, sett bort fra barnebidrag. Så lenge plassen står i ditt navn er det lite annet du kan gjøre enn å betale. Evt miste plassen, og la far søke ny plass i sitt navn, siden plassen brukes mest når hun er hos han.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #8 Skrevet 2. desember 2013 Jeg får 1000kr i bidrag sånn forskudd så han betaler ikke det heller!spurte foreldra hans men de gadd heller ikke! Anonymous poster hash: d18bf...5b3
skjotta Skrevet 2. desember 2013 #9 Skrevet 2. desember 2013 For at det ikke skal gå ut over barnet er der ikke noe annet å gjøre enn å betale, desverre. Fristende å si opp plassen de dagene hun er hos faren og dermed la ham ordne opp selv... men, dersom han ikke ordner opp er det jo jenta det går utover..
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #10 Skrevet 2. desember 2013 Når du søker om sfo plass kan dere krysse av for at regningen skal deles i to mellom foreldrene. Kanskje far tar dette mer seriøst når han får regningen i sitt navn? Derfor ville jeg betalt det far skylder slik at barnet beholder plassen for så å endre betalingen. Anonymous poster hash: 5034e...9c5
Plutselig_gravid Skrevet 2. desember 2013 #11 Skrevet 2. desember 2013 Du må nok pent betale. Dette er en avtale mellom deg og far som NAV ikke har noen ting med. Hvis du har lav inntekt kan du sikkert be sosialen om et lån til det utestående og betale tilbake litt hver mnd. Har selv gått på den smellen. Jeg og eks hadde avtale om å betale annenhver barnehageregning. Jeg betalte "mine" regninger, han gjorde ikke. Fikk etter hvert varsel om oppsigelse av plass. Måtte selvfølgelig betale det resterende selv.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. desember 2013 #12 Skrevet 2. desember 2013 Dessverre er du nødt til å betale så lenge det står i ditt navn.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #13 Skrevet 2. desember 2013 Ja du må bok betale selv. Syns det er dårlig gjort av far. Hadde søkt ny plass, kun for de dagene du trenger sfo, så får far ordne med sitt. Anonymous poster hash: 5a9f1...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #14 Skrevet 2. desember 2013 Takk for svar plassen er sagt opp og hun får visst ikke bruke plassen lenger. Har bedt faren ordne plass om han selv trenger det. Anonymous poster hash: d18bf...5b3
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #15 Skrevet 2. desember 2013 Hans tap! Anonymous poster hash: 5a9f1...4d7
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #16 Skrevet 2. desember 2013 Står det i ditt navn er detDU som må betale. Slike avtaler klarer far og snikke seg unna. Anonymous poster hash: 943e2...f07
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #17 Skrevet 2. desember 2013 Vist sfo vil ha dei resterande pengane er det du som må betale det. Anonymous poster hash: 943e2...f07
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #18 Skrevet 2. desember 2013 Når plassen står i ditt navn, må du betale. Det er jo også du som får regningene, du som får purringene, du som får inkassovarslene og du som mottar oppsigelsen av plassen. Alstå har du hatt all mulighet til å ordne opp i dette før hun mistet plassen. Anonymous poster hash: 253d6...98d
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #19 Skrevet 2. desember 2013 For å si det slik, etter mnd nr 2 uten at han betaler sin del, så burde du, for din datter sin skyld, betalt fulle beløpet selv. Dette vil kun gå utover deg, siden du står som betaler, så gir både SFO og NAV blaffen i de problemer du har med faren, du står som betalings ansvarlig, da er det opp til deg å sørge for at det fulle beløpet blir betalt. Anonymous poster hash: b27c9...79b
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #20 Skrevet 2. desember 2013 Hvis far har behov for sfo får han ordne det selv. Hadde forsøkt å ordne privat barnevakt om det bare er innimellom du trenger det. I fremtiden: ingen felles avtaler i ditt navn. Far høres ut som en slabbedask. Anonymous poster hash: d9111...b6c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #21 Skrevet 2. desember 2013 Hvis far var enig i å betale så skulle du ha satt det på delt betaling slik at far fikk annen hver regning og sto ansvarlig for den delen som han skulle betale men sent å gjøre noe med nå. Nå må du finne annen pass til barnet når du trenger og betale det utestående slik at du ikke ender med betalingsanmerkninger. Ellers så tenker jeg at oppsigelsen ikke kan ha vært en overraskelse. Når jeg fikk noe rot i nettbanken og regninga ikke ble betalt uten at jeg oppdaget det, fikk jeg jo dobbel regning neste mnd. Og hvis det er slik at han ikke har betalt 4 mnd så skulle jo du ha betalt innimellom og da er det jo isåfall lite smart av deg å ikke ha hivd inn betalingen og prøvd å kreve pengene i ettertid fra han, istedenfor å la være å betale til han eventuelt skulle komme med pengene. Hvis han ikke betaler barnebidraget engang, eller ikke har inntekt nok på papiret til at nav mener han skal betale bidrag så skjønner jeg ihvertfall ikke hvorfor du har forventet at han skal holde en slik avtale. Så må jeg bare spørre hvorfor i all verden har du spurt hans foreldre om bidrag? selvsagt gidder ikke de å betale det er da ikke deres ansvar. Exen min betaler heller ikke bidrag, men kunne aldri funnet på å spørre foreldrene hans etter penger av den grunn, om vi så ikke hadde til mat hadde det vært siste utvei før jeg hadde spurt om penger fra de og da hadde jeg spurt om å låne. Og mine ex svigers er rike. Anonymous poster hash: 0249b...126
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #22 Skrevet 2. desember 2013 Jeg har også vært alenemor med barn i barnehage og sfo. Jeg fikk bidrag, thats it. Ingen annen støtte fra han til å betale disse tingene. Det må du nok dessverre ordne selv.Men du får kanskje tilskudd til barnetilsyn? Anonymous poster hash: b26d1...81e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå