Gå til innhold

Hyttetur, 4t kjøring og 12km på ski?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere dratt på hyttetur med en på 9 år for en helg, hvor dere først må kjøre 4 timer og så gå på ski 12 km frem til hytta? Må i tilfelle dra kl 11 på fredagen for å komme dit i tide.

Er jeg rar som synes dette blir for langt både i bil og på ski?

Anonymous poster hash: 26d9c...bd1

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Det kommer jo helt an på om 9-åringen er vant til å gå på ski eller ikke!

For min 6-åring  som fort kan gå 7-8 km på søndagstur er det for langt, men innen han er 9 år er det ikke for langt.

Du kjenner jo gutten best. Noen unger syter og klager jo etter 3 meter på ski...

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Hadde ikke gjort det uten barn heller.

Anonymous poster hash: fc06c...a95

Skrevet

Hadde ikke orket.

Jeg liker å parkere utenfor hytta og heller gå da en skitur på 12 km når jeg har "bodd meg inn" på hytta.

Anonymous poster hash: 2c97b...7a7
Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Nei, men det er nok mer for min del enn for 9 åringen sin skyld.  Niåringen(e) her i huset hadde nok klart det og kanskje til og med synes at det var gøy.  

Skrevet

Det kunne jeg godt ha gjort med mine barn, men det hadde jo forutsatt at de hadde fri fra skolen den fredagen. Å ta barna fri fra skolen for å dra på hyttetur er uaktuelt.

Anonymous poster hash: 2f808...62e
Skrevet

Synes det er stor forskjell på å gå 12 km på søndagstur, og det å måtte gå 12 km for å komme til hytta etter en 4 timers biltur. Jeg synes det er for langt.

Flere med synspunkter?

Skrevet

Jeg synes det er for langt for en helg. Bare å kjøre 4 timer hver vei er for mye på en helgetur. Jeg har en grense på 1,5 timers kjøring med barn på helgetur. I tillegg kommer en lang skitur! En sånn skitur en fredag ettermiddag er slitsomt for både store og små. Man må vel ha med seg tung ryggsekk også skal man ha mat og utstyr for en helg. Ikke akkurat noen søndagstur nei. Men er det ikke mørkt også hvis dere skal begynne å gå si ca kl 15? Det tar vel minst et par -tre timer (avhengig av formen) å gå også?

Anonymous poster hash: 1b278...cd5
Skrevet

Jeg syns det er for mye med til sammen 8 timer i bil for halvannet døgn på ei hytte... Skitur eller ikke. Og hadde aldri tatt barna ut av skolen for å dra på hytta, hva lærer det ungene?

Anonymous poster hash: d0018...cee
Skrevet

Jeg hadde aldri orket å kjøre 4timer og så godt 12km på ski bare for å komme på hytta.. Da skulle den hytta hatt 3 boblebad, eget spa og vært oppvarmet med døgnservice...

Jeg syns det er dritt å dra på hytta her, og da må man bare gå 1km.. Haha..

Anonymous poster hash: 5ea2f...92a
Skrevet

Haha nei aldri!!! Og ikke pga et barn bare men dette hadde jeg ikke giddi selv. .

Skrevet

Jeg syns det er for mye styr bare for en helg. Hadde det vært snakk om ei uke, hadde saken vært en annen.

Anonymous poster hash: 05729...253
Skrevet

Det er jo ikke noe jeg ville gjort ofte, men som en engangshendelse og "ekspedisjon" kunne det være morsomt en gang. Vi har gjort noe liknende en gang. Tatt toget fra Oslo til Finse, gått opp på fjellet, gravd snøhule overnattet der to netter og gått tilbake til Finse på søndag med hjemreise. Snøhulen var riktignok påbegynt av noen andre da vi kom og det var ikke mer enn ca 4 km å gå fra stasjonen men det tok jo lang tid fra vi dro hjemmefra til vi kunne krype i soveposen.

Vi hadde en veldig fin tur, men det krevde jo forberedelser og at ungene også hadde lyst. For en vanlig hyttetur uten at det skjer noe spessielt ville jeg ikke gjort det.

Anonymous poster hash: 2f808...62e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...