Gå til innhold

Blir provosert over dårlig tilbud fra norges side!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De får mat. Og de får legetilsyn. Obligatorisk helseundersøkelse er blandt annet noe av det som møter de på transittmottak.

De får nok ikke noe dårligere mat, eller mindre mat enn sykehus, aldershjem eller andre offentlige storkjøkken. Syns de er utakknemlige, jeg. De flyktet fra krig. Ville tro de skulle være utrolig fornøyd med tak over hodet, trygghet og mat i magen til faste måltider hver dag. Hvis de er så misfornøyd, så får de dra et annet sted.

Skrevet

De lider da ingen nød, er bare veldig utakknemlige og kravstore. Klage på at de må vente 3 dager på lege? Veldig mange må vente 2 - 3 uker for å komme inn til sin fastlege, så de har vel ingen grunn til å klage

Anonymous poster hash: 757bb...40f
Skrevet

Hvis det stemmer at de må vente 3 dager på legehjelp også om de er akutt syke forstår jeg godt at de protesterer. En ting er å vente lenge på ting som ikke er så akutte, men om de ikke får legehjelp uansett hvor syke de er er det hårreisende. Dette tror jeg imudlertid mest skyldes at asylsøkerene befinner seg i et land deer de ikke kjenner systemet og at det i mange andre land fungerer annerledes med legehjelp. Det er ikke alle steder som har systemet med timebestilling på samme måte som her.

I forhold til maten forstår jeg også at det kan være et sjokk å gå over til norsk mat hvis du er vant til noe helt annet. En del føler nok for eksempel ikke at de har fått skikklig mat om de ikke har fått varm lunch. Generelt synes jeg det høres ut som om kommunikasjonen beboerene og de som driver mottaket er ganske dårlig. Det burde da være mulig å løse slike problemer ganske enkelt.

Anonymous poster hash: db2bb...f6d
Skrevet

Det handler vel som det sies i artikkelen mer om matkultur enn dårlig mat. Tror dere jeg får melkesjokolade og brunost om jeg søker asyl i Somalia? Forventningene disse asylsøkerne har til Norge er tydeligvis totalt feil. Flere tror at man kan komme til Norge å få penger å leve av. At det er Norges ansvar å hjelpe de. På sett og vis er det jo også det. Men man må også jobbe for det selv.

Anonymous poster hash: 442d8...a3b

Skrevet

Ser dokke skriver vedr mat. At dei ikkje får den rette maten. Skal vi diske opp med deiras mat ? Vil du få det i deiras land ?

Er det hjelp dei er ute etter får dei f.... Takke for det dei får. Storforlangande men hjelp stiller jeg eit stort spørmål til.

Anonymous poster hash: d40a8...a61

Skrevet

Ser dokke skriver vedr mat. At dei ikkje får den rette maten. Skal vi diske opp med deiras mat ? Vil du få det i deiras land ?

Er det hjelp dei er ute etter får dei f.... Takke for det dei får. Storforlangande men hjelp stiller jeg eit stort spørmål til.

Anonymous poster hash: d40a8...a61

Jeg ser ikke noe problem med å forsøke å gjøre tilpassninger i forhold til kosten slik at den passer beboerene bedre. Det er ikke bestandig det skal så mye til. Hvis beborerene opplever det som at de ikke får nok mat, og det høres jo ut som om de faktisk driver med en form for rasjonering for at det ikke skal være nok til at beborerene kan ta med seg noe på rommet, er det negativt. De skriver at de beregner like store porsjoner som da de drev militærleir. Det er muligens snøtt da de i det militære ofte handler litt utenom som kommer i tillegg til det som spises fra kjøkkenet.

Uansett tror jeg dette mer dreier seg om en frustrasjon over ikke å bli hørt enn et spørsmål om legetimer og for lite/gal mat.

Anonymous poster hash: db2bb...f6d

Skrevet

Men tre dager??

Anonymous poster hash: c2190...de4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...