Gå til innhold

Gravid før mensen kom tilbake, etter MA


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Lurer på om det er noen som har blitt gravide uten å vente på første mensen, etter en MA/SA? Og hvordan dette har gått? Fikk konstantert missed abortion i uke 13, men fosteret døde i uke 8. Valgte medisinsk abort, men alt kom ikke ut så jeg måtte ha utskrapning to uker senere. Det er 8 uker siden utskrapning, og jeg er nå gravid igjen. Livredd for at det samme skal skje igjen. Noen erfaringer?? Takk!!

 

Anonymous poster hash: 26491...782

 

Anonymous poster hash: 51d88...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde MA forrige uke og endte opp med utskrapning. Det jeg lurer på er når begyndte dere med ubeskyttet samleie igjen? Har kontroll på Gyn.pol. om et par uker. Tenkte jeg skulle forhøre meg om ny graviditet da. Finner lite informasjon om dette på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde MA forrige uke og endte opp med utskrapning. Det jeg lurer på er når begyndte dere med ubeskyttet samleie igjen? Har kontroll på Gyn.pol. om et par uker. Tenkte jeg skulle forhøre meg om ny graviditet da. Finner lite informasjon om dette på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde MA forrige uke og endte opp med utskrapning. Det jeg lurer på er når begyndte dere med ubeskyttet samleie igjen? Har kontroll på Gyn.pol. om et par uker. Tenkte jeg skulle forhøre meg om ny graviditet da. Finner lite informasjon om dette på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei benisaacluca Gjorde noe feil, beklager spam.

Vi fikk beskjed om å vente to uker med å ha samleie etter utskrapningen. Tre uker etter utskrapning hadde vi sex uten prevansjon, siden min fast-lege mente at kroppen ikke ville bli gravid hvis den ikke var "klar for det". Har i ettertid snakket med flere som mener man skal vente tre månder for sikkerhets skyld.

Angrer på at vi startet med engang, siden jeg ikke tror jeg kan takkle at det går galt engang til, så fort. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei. Jeg ble gravid før mens etter min SA (uke8). Ser helt fint ut på UL.

Kroppen er ganske fantastisk så du trenger ikke bekymre deg. Forskning viser at det er mindre sjans for ny SA dersom man blir gravid innen 6mnd etter en SA. Leger anbefaler å vente med ubeskyttet sex etter en til tre mens. Det er pga av infeksjonsfare slik jeg har forstått det. Så lenge du ikke har unormale smerter eller lukt i underlivet tror jeg du kan slappe av og bekymre deg for livet etter svangerskapet i stedet.. Der er det nok å ta av 😳 Lykke til! ❤️

 

Anonymous poster hash: 1943d...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...