Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #1 Skrevet 1. desember 2013 Det er nå 2 uker siden fødsel (om det skulle ha noe og si) og Istad når jeg var på do (var ikke hard i magen) gjorde det veldig vondt å bæsje! Det gjorde også vondt i noen minutter etterpå.. Er det dette som er hemoroider?? Har googlet litt men har ikke funnet noe eksakt.. Anonymous poster hash: 49afd...74f
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #2 Skrevet 2. desember 2013 Kjære deg. Spør legen. Men kjøp hemoroidekrem på apoteket. De er reseptfrie og virker raskt. Om det er innvendig (siden du har smerte ved dobesøk er de nok det) så må du huske å smøre innvendig også. Anonymous poster hash: 9ec15...39c
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2013 #3 Skrevet 2. desember 2013 Det gir smerter rundt endetarmsåpning akkurat når du bæsjer. Ikke uvanlig etter fødsel. Kommer det friskt blod på papiret eller at det kjennes ut som en utposning, liten rosin/drue rundt endetarmsåpningen så er det en utvendig hemororide. Svir og klør litt ellers. Finnes kremer på apotek. Noen er reseptfrie,andre ikke. Jeg brukte mesoft vaskekluter (sånne som de har å apotek) tok iskaldt eller glovarmt vann og tørket baken med når det var på det verste. Det lindret, samtidig som det ikke går i oppløsning slik vanlig dopapir gjør når det får noe vått på seg. Jeg var skikkelig plaget med hemoroider. Sørg for å få i deg masse fiber fra f.eks frukt og drikk rikeslig med vann. Ikke alltid det hjelper, men skader ikke å prøve! Anonymous poster hash: 78ca3...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå