Cat.68 Skrevet 1. desember 2013 #26 Skrevet 1. desember 2013 Jeg elsker min CG. Jeg har ikke fryset en eneste gang etter at jeg fikk den ifjor høst. Men så er jeg blitt klassifisert som Harry her inne tusen ganger før å da. Har ingen ambisjon om å være inn, jeg vil bare være varm. Og når ikke engang Bergans dunjakke klarte å holde kulda ute så ble det CG som er brukt av polfarere i Arktis. Harry, ignorant og lite medmenneskelig mao. Kos deg med jakka!Anonymous poster hash: eda31...2da What ? For det svaret var jo veeeeldig medmennesklig! JeeezDet var vel med tanke på hva dyrene gjennomgår for den jakken..For det er betydelig mye bedre å drepe dyret og bare kaste vekk skrotten? Man MÅ jakte Coyotes i Canada da det blitt for stor bestand. Er det da ikke greit å nyttiggjøre seg av dyret i det minste. http://files-cdn.formspring.me/photos/20121101/n5092dce55aa0c.jpghttp://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/canada_goose_pels_dyremishandlingPersonlig syns jeg det der er et dårlig argument. Om de _må_ drepe dem finnes det bedre måter. Og om de måtene hadde vært reelle og effektive, du trur ikke jegerne hadde tatt dem ibruk da? Det er mulig du synes jeg har dårlige argument og det har du lov til. Det er en lovlig jaktmetode i Canada og dem har ingen bedre måte å jakte dem på. Og det er det jeg har forholdt meg til. Du får gjerne synes det er galt av meg det kan jeg leve med. Jeg fryser ihvertfall ikke og har med det mindre sykemeldingsdager Pga av revmatismen min. Det er godt nok argument for meg å bruke jakken. Så får du la være, og kjempe videre for din overbevisning. Jeg har tatt mitt standpunkt i denne saken. Linkene du viser meg har jeg sett før.For alle del, bare du er varm! Da kan man godt mishandle dyr for å oppnå det, og det kan du leve med..jeg blir både sint og lei meg av slike holdninger! Du kan ikke en gang skylde på at du ikke visste bedre, for du sier du har sett lenkene før..Ta det opp med regjeringen i Canada du. Det er dem som godkjent denne jaktmetoden. Det er dem du bør rette sinnet ditt til. Hva du måtte mene om meg er jeg faktisk revnende likegyldig til. Jeg kjenner ikke deg, og trenger ikke din aksept for mine handlinger. Da er det vel greit å bruke pels flådd av levende kaniner også da, sånn siden det er en godkjent metode i asia? Nei på ingen måte. Dette blir gjort på oppavlede dyr i fangenskap. Kreves betydlig mye mindre innsats å ta livet av en kanin en ville Coyotes i Canadas villmark. Så pass skjønner du også.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #27 Skrevet 1. desember 2013 Det er dun i de jakkene også. Anonymous poster hash: fec7f...d8d
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #28 Skrevet 1. desember 2013 Cat, og alle dere andre som er for dette. De coyotene JAKTES ikke på. Jakt foregår på en langt mer human måte (skudd som fører til umiddelbar død - om ikke man fyrer løs en haug av bom- og skadeskudd) Dessuten spiser man f.eks elg. Coyotene fanges i BJØRNESAKSER, i FELLER. Hvor de ligger og blør ihjel.Dette er strengt ULOVLIG i Norge, mens i Canada praktiserer de dette. Pelsen brukes, mens resten av kroppen ''kastes''. De spiser ikke dyret heller. Derfor er disse jakkene synonymt med dyremishandling. Canada har svært dårlig dyrepolitikk, hvis man kan kalle det det (se hvalfangst). Grunnen til at vi sier at jakkene er harry er fordi dyremishandling er harry. Jeg ville aldri, ALDRI, fanget eller drept et dyr, i hvertfall ikke på denne grusomme måten, for å få en pelskant på jakken min. Og jeg ville heller ikke latt en kanadier gjøre den jobben for meg, jeg er jo ikke noe bedre da. Anonymous poster hash: 477b5...f8b
mamma_bergen Skrevet 1. desember 2013 #29 Skrevet 1. desember 2013 Jeg elsker min CG. Jeg har ikke fryset en eneste gang etter at jeg fikk den ifjor høst. Men så er jeg blitt klassifisert som Harry her inne tusen ganger før å da. Har ingen ambisjon om å være inn, jeg vil bare være varm. Og når ikke engang Bergans dunjakke klarte å holde kulda ute så ble det CG som er brukt av polfarere i Arktis.Harry, ignorant og lite medmenneskelig mao. Kos deg med jakka!Anonymous poster hash: eda31...2da What ? For det svaret var jo veeeeldig medmennesklig! JeeezDet var vel med tanke på hva dyrene gjennomgår for den jakken..For det er betydelig mye bedre å drepe dyret og bare kaste vekk skrotten? Man MÅ jakte Coyotes i Canada da det blitt for stor bestand. Er det da ikke greit å nyttiggjøre seg av dyret i det minste. http://files-cdn.formspring.me/photos/20121101/n5092dce55aa0c.jpghttp://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/canada_goose_pels_dyremishandlingPersonlig syns jeg det der er et dårlig argument. Om de _må_ drepe dem finnes det bedre måter. Og om de måtene hadde vært reelle og effektive, du trur ikke jegerne hadde tatt dem ibruk da? Det er mulig du synes jeg har dårlige argument og det har du lov til. Det er en lovlig jaktmetode i Canada og dem har ingen bedre måte å jakte dem på. Og det er det jeg har forholdt meg til. Du får gjerne synes det er galt av meg det kan jeg leve med. Jeg fryser ihvertfall ikke og har med det mindre sykemeldingsdager Pga av revmatismen min. Det er godt nok argument for meg å bruke jakken. Så får du la være, og kjempe videre for din overbevisning. Jeg har tatt mitt standpunkt i denne saken. Linkene du viser meg har jeg sett før.For alle del, bare du er varm! Da kan man godt mishandle dyr for å oppnå det, og det kan du leve med..jeg blir både sint og lei meg av slike holdninger! Du kan ikke en gang skylde på at du ikke visste bedre, for du sier du har sett lenkene før..Ta det opp med regjeringen i Canada du. Det er dem som godkjent denne jaktmetoden. Det er dem du bør rette sinnet ditt til. Hva du måtte mene om meg er jeg faktisk revnende likegyldig til. Jeg kjenner ikke deg, og trenger ikke din aksept for mine handlinger.Da er det vel greit å bruke pels flådd av levende kaniner også da, sånn siden det er en godkjent metode i asia?Nei på ingen måte. Dette blir gjort på oppavlede dyr i fangenskap. Kreves betydlig mye mindre innsats å ta livet av en kanin en ville Coyotes i Canadas villmark. Så pass skjønner du også. Hva mener du? Er det ok fordi coyote fanges med feller?
♥Madam Mim♥ Skrevet 1. desember 2013 #30 Skrevet 1. desember 2013 Jeg ville ikke hatt noen av dem. Ville ikke kjøpt en jakke hvor jeg visste at dyrene hadde lidd. Stakkars rever som blir sittende fast i sakser og gjess som blir plukket levende. Nei fy!!!! Holder meg til merker som jeg vet bruker dun som ikke blir plukket fra levende fugler. Pels er jeg ingen fan av uansett. Greit nok med skinn som kommer fra dyr vi faktisk spiser, men slakt pga kun pels er jeg ikke for. Jakkene mine kommer stort sett fra stormberg, de stoler jeg på :-)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #31 Skrevet 1. desember 2013 Cat.68 det heter frosset ikke fryset. Beklager, jeg måtte bare men jeg har ikke noe mot at du bruker CG jakke altså, bra du ikke fryser:)) Anonymous poster hash: d97a8...b62
Cat.68 Skrevet 1. desember 2013 #32 Skrevet 1. desember 2013 Cat, og alle dere andre som er for dette. De coyotene JAKTES ikke på. Jakt foregår på en langt mer human måte (skudd som fører til umiddelbar død - om ikke man fyrer løs en haug av bom- og skadeskudd) Dessuten spiser man f.eks elg.Coyotene fanges i BJØRNESAKSER, i FELLER. Hvor de ligger og blør ihjel.Dette er strengt ULOVLIG i Norge, mens i Canada praktiserer de dette.Pelsen brukes, mens resten av kroppen ''kastes''. De spiser ikke dyret heller. Derfor er disse jakkene synonymt med dyremishandling.Canada har svært dårlig dyrepolitikk, hvis man kan kalle det det (se hvalfangst). Grunnen til at vi sier at jakkene er harry er fordi dyremishandling er harry. Jeg ville aldri, ALDRI, fanget eller drept et dyr, i hvertfall ikke på denne grusomme måten, for å få en pelskant på jakken min. Og jeg ville heller ikke latt en kanadier gjøre den jobben for meg, jeg er jo ikke noe bedre da. Anonymous poster hash: 477b5...f8b Trur du virkelig det var pga pelskanten jeg kjøpte jakken ?
Cat.68 Skrevet 1. desember 2013 #33 Skrevet 1. desember 2013 Jeg elsker min CG. Jeg har ikke fryset en eneste gang etter at jeg fikk den ifjor høst. Men så er jeg blitt klassifisert som Harry her inne tusen ganger før å da. Har ingen ambisjon om å være inn, jeg vil bare være varm. Og når ikke engang Bergans dunjakke klarte å holde kulda ute så ble det CG som er brukt av polfarere i Arktis. Harry, ignorant og lite medmenneskelig mao. Kos deg med jakka!Anonymous poster hash: eda31...2da What ? For det svaret var jo veeeeldig medmennesklig! JeeezDet var vel med tanke på hva dyrene gjennomgår for den jakken..For det er betydelig mye bedre å drepe dyret og bare kaste vekk skrotten? Man MÅ jakte Coyotes i Canada da det blitt for stor bestand. Er det da ikke greit å nyttiggjøre seg av dyret i det minste. http://files-cdn.formspring.me/photos/20121101/n5092dce55aa0c.jpghttp://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/canada_goose_pels_dyremishandlingPersonlig syns jeg det der er et dårlig argument. Om de _må_ drepe dem finnes det bedre måter. Og om de måtene hadde vært reelle og effektive, du trur ikke jegerne hadde tatt dem ibruk da? Det er mulig du synes jeg har dårlige argument og det har du lov til. Det er en lovlig jaktmetode i Canada og dem har ingen bedre måte å jakte dem på. Og det er det jeg har forholdt meg til. Du får gjerne synes det er galt av meg det kan jeg leve med. Jeg fryser ihvertfall ikke og har med det mindre sykemeldingsdager Pga av revmatismen min. Det er godt nok argument for meg å bruke jakken. Så får du la være, og kjempe videre for din overbevisning. Jeg har tatt mitt standpunkt i denne saken. Linkene du viser meg har jeg sett før.For alle del, bare du er varm! Da kan man godt mishandle dyr for å oppnå det, og det kan du leve med..jeg blir både sint og lei meg av slike holdninger! Du kan ikke en gang skylde på at du ikke visste bedre, for du sier du har sett lenkene før..Ta det opp med regjeringen i Canada du. Det er dem som godkjent denne jaktmetoden. Det er dem du bør rette sinnet ditt til. Hva du måtte mene om meg er jeg faktisk revnende likegyldig til. Jeg kjenner ikke deg, og trenger ikke din aksept for mine handlinger.Da er det vel greit å bruke pels flådd av levende kaniner også da, sånn siden det er en godkjent metode i asia?Nei på ingen måte. Dette blir gjort på oppavlede dyr i fangenskap. Kreves betydlig mye mindre innsats å ta livet av en kanin en ville Coyotes i Canadas villmark. Så pass skjønner du også. Hva mener du? Er det ok fordi coyote fanges med feller? Jeg mener at jeg er imot pels hvor man avler opp dyret kun for pelsen. Og at det vil være enklere å ta livet av en kanin på en human måte en hva det er å ta livet av et vilt dyr i flokk.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #35 Skrevet 1. desember 2013 Cat, og alle dere andre som er for dette. De coyotene JAKTES ikke på. Jakt foregår på en langt mer human måte (skudd som fører til umiddelbar død - om ikke man fyrer løs en haug av bom- og skadeskudd) Dessuten spiser man f.eks elg.Coyotene fanges i BJØRNESAKSER, i FELLER. Hvor de ligger og blør ihjel.Dette er strengt ULOVLIG i Norge, mens i Canada praktiserer de dette.Pelsen brukes, mens resten av kroppen ''kastes''. De spiser ikke dyret heller. Derfor er disse jakkene synonymt med dyremishandling.Canada har svært dårlig dyrepolitikk, hvis man kan kalle det det (se hvalfangst). Grunnen til at vi sier at jakkene er harry er fordi dyremishandling er harry. Jeg ville aldri, ALDRI, fanget eller drept et dyr, i hvertfall ikke på denne grusomme måten, for å få en pelskant på jakken min. Og jeg ville heller ikke latt en kanadier gjøre den jobben for meg, jeg er jo ikke noe bedre da. Anonymous poster hash: 477b5...f8b Trur du virkelig det var pga pelskanten jeg kjøpte jakken ? Likevel så kan du ikke unngå at den følger med. Og du vet med det hva du støtter - dyremishandling. Anonymous poster hash: 477b5...f8b
Cat.68 Skrevet 1. desember 2013 #36 Skrevet 1. desember 2013 Jeg ville ikke hatt noen av dem. Ville ikke kjøpt en jakke hvor jeg visste at dyrene hadde lidd. Stakkars rever som blir sittende fast i sakser og gjess som blir plukket levende. Nei fy!!!! Holder meg til merker som jeg vet bruker dun som ikke blir plukket fra levende fugler. Pels er jeg ingen fan av uansett. Greit nok med skinn som kommer fra dyr vi faktisk spiser, men slakt pga kun pels er jeg ikke for. Jakkene mine kommer stort sett fra stormberg, de stoler jeg på :-) For det første blir ikke gjessene plukket levende til CG , det er dokumentert. Coyote er ikke rever det er en blanding av villhunder og ulv. Man jakter Coyote Pga overbestand og trussel av faunaen , ikke Pga pelsen. Man tar derimot vare på pelsen isteden for å ikke bruke noe av dyret. Fangstmetoden kan diskuteres til man blir grønn, jeg liker det ikke jeg heller. Men hvis man gidder å sette seg like godt inn i problematikken rundt det å felle Coyote og hvorfor man valgt å jakte på den måten så skjønner man at det er snakk om to onder som veies opp mot hverandre. CG ble først produsert for polfarere, forskere i Arktis og og andre som måtte jobbe i ekstreme værforhold. De holdt varmen i disse. Lars Monsen bla brukte/ bruker også CG og han er ekstremt opptatt av villmark og hvor viktig fet er med en sunn balanse i villmark og fauna. Hvis du ser på Animal planet og dyreprogrammer fra Arktis osv vil du se at mange har disse jakkene. Det er mennesker med et stort fokus på dyrs velferd og hvor man jobber aktivt for miljøet og balansen i miljøet. Dere må skjønne at alt ikke sort hvitt og kun består av enkelt bilder tatt av dyreaktivister.
Cat.68 Skrevet 1. desember 2013 #37 Skrevet 1. desember 2013 Cat, og alle dere andre som er for dette. De coyotene JAKTES ikke på. Jakt foregår på en langt mer human måte (skudd som fører til umiddelbar død - om ikke man fyrer løs en haug av bom- og skadeskudd) Dessuten spiser man f.eks elg.Coyotene fanges i BJØRNESAKSER, i FELLER. Hvor de ligger og blør ihjel.Dette er strengt ULOVLIG i Norge, mens i Canada praktiserer de dette.Pelsen brukes, mens resten av kroppen ''kastes''. De spiser ikke dyret heller. Derfor er disse jakkene synonymt med dyremishandling.Canada har svært dårlig dyrepolitikk, hvis man kan kalle det det (se hvalfangst). Grunnen til at vi sier at jakkene er harry er fordi dyremishandling er harry. Jeg ville aldri, ALDRI, fanget eller drept et dyr, i hvertfall ikke på denne grusomme måten, for å få en pelskant på jakken min. Og jeg ville heller ikke latt en kanadier gjøre den jobben for meg, jeg er jo ikke noe bedre da. Anonymous poster hash: 477b5...f8b Trur du virkelig det var pga pelskanten jeg kjøpte jakken ? Likevel så kan du ikke unngå at den følger med. Og du vet med det hva du støtter - dyremishandling. Anonymous poster hash: 477b5...f8b Nei jeg støtter ikke dyremishandling, jeg støtter kampen mot overbestanden av Coyote som truer balansen i Canadas villmark.
anonymsuperbruker Skrevet 1. desember 2013 #38 Skrevet 1. desember 2013 Jeg elsker min CG. Jeg har ikke fryset en eneste gang etter at jeg fikk den ifjor høst. Men så er jeg blitt klassifisert som Harry her inne tusen ganger før å da. Har ingen ambisjon om å være inn, jeg vil bare være varm. Og når ikke engang Bergans dunjakke klarte å holde kulda ute så ble det CG som er brukt av polfarere i Arktis. Jeg synes ikke den jakka er harry...?? For meg er harrybegrepet litt mer camping og grilldress, men jeg er kanskje utdatert selv Det viktigste er å holde seg varm! Jeg holder på med hunder og dressur hele året, så gode, praktiske klær er mer viktig enn å være kul! Det hjelper lite å være ikke-harry når gradestokken viser -20 og man skal være ute i 2-3 timer! Jeg hadde tenkt å kjøpe meg Bergans nå, for jeg trodde den var varm og god. Du er ikke fornøyd med den...?
anonymsuperbruker Skrevet 1. desember 2013 #39 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har også GC og er kjempe fornøyd! Sliter med å holde meg varm på vinteren,men denne gjør heldigvis nytten Jeg syns faktisk det er forskjell på GC med ulv på hetten for å holde snøen unna, og på et skjerf laget av kanin! Dette er noe alle har forskjellige meninger om! Jeg personlig syns det er altfor lite fokus på hvordan barn og voksne blir utnyttet på fabrikkene i asia for å produsere klær til billigkjedene! Syns det er synd at det er pelsforkjemperne som har overtatt hele mediabildet. Litt balanse hadde vært fint. Absolutt enig med deg!! Jeg handler ikke på HM for å si det sånn!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #40 Skrevet 1. desember 2013 Cat, og alle dere andre som er for dette. De coyotene JAKTES ikke på. Jakt foregår på en langt mer human måte (skudd som fører til umiddelbar død - om ikke man fyrer løs en haug av bom- og skadeskudd) Dessuten spiser man f.eks elg.Coyotene fanges i BJØRNESAKSER, i FELLER. Hvor de ligger og blør ihjel.Dette er strengt ULOVLIG i Norge, mens i Canada praktiserer de dette.Pelsen brukes, mens resten av kroppen ''kastes''. De spiser ikke dyret heller. Derfor er disse jakkene synonymt med dyremishandling.Canada har svært dårlig dyrepolitikk, hvis man kan kalle det det (se hvalfangst). Grunnen til at vi sier at jakkene er harry er fordi dyremishandling er harry. Jeg ville aldri, ALDRI, fanget eller drept et dyr, i hvertfall ikke på denne grusomme måten, for å få en pelskant på jakken min. Og jeg ville heller ikke latt en kanadier gjøre den jobben for meg, jeg er jo ikke noe bedre da. Anonymous poster hash: 477b5...f8b Trur du virkelig det var pga pelskanten jeg kjøpte jakken ? Likevel så kan du ikke unngå at den følger med. Og du vet med det hva du støtter - dyremishandling. Anonymous poster hash: 477b5...f8b Nei jeg støtter ikke dyremishandling, jeg støtter kampen mot overbestanden av Coyote som truer balansen i Canadas villmark. Ehm. Det ser ut til at det husdyr og ikke villmarken de som er truet. http://icwdm.org/handbook/carnivor/coyotes.asp Anonymous poster hash: 202bb...8d4
skjotta Skrevet 1. desember 2013 #41 Skrevet 1. desember 2013 Jeg aner ikke hva noen av delene er jeg, ergo er jeg nok enda mer harry enn de som bruker de jakkene. Og det lever jeg godt med. Og når ble pels fra jakt galt? jeg har fått med meg at det er jakker, men jeg kunne ikke gjenkjent en om den hang rett forran mag, så vi er like Harry begge to ;-)
Gjest Bjørketreet Skrevet 1. desember 2013 #42 Skrevet 1. desember 2013 Jeg elsker min CG. Jeg har ikke fryset en eneste gang etter at jeg fikk den ifjor høst. Men så er jeg blitt klassifisert som Harry her inne tusen ganger før å da. Har ingen ambisjon om å være inn, jeg vil bare være varm. Og når ikke engang Bergans dunjakke klarte å holde kulda ute så ble det CG som er brukt av polfarere i Arktis.Harry, ignorant og lite medmenneskelig mao. Kos deg med jakka!Anonymous poster hash: eda31...2da What ? For det svaret var jo veeeeldig medmennesklig! JeeezDet var vel med tanke på hva dyrene gjennomgår for den jakken..For det er betydelig mye bedre å drepe dyret og bare kaste vekk skrotten? Man MÅ jakte Coyotes i Canada da det blitt for stor bestand. Er det da ikke greit å nyttiggjøre seg av dyret i det minste. http://files-cdn.formspring.me/photos/20121101/n5092dce55aa0c.jpghttp://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/canada_goose_pels_dyremishandlingPersonlig syns jeg det der er et dårlig argument. Om de _må_ drepe dem finnes det bedre måter. Og om de måtene hadde vært reelle og effektive, du trur ikke jegerne hadde tatt dem ibruk da? Det er mulig du synes jeg har dårlige argument og det har du lov til. Det er en lovlig jaktmetode i Canada og dem har ingen bedre måte å jakte dem på. Og det er det jeg har forholdt meg til. Du får gjerne synes det er galt av meg det kan jeg leve med. Jeg fryser ihvertfall ikke og har med det mindre sykemeldingsdager Pga av revmatismen min. Det er godt nok argument for meg å bruke jakken. Så får du la være, og kjempe videre for din overbevisning. Jeg har tatt mitt standpunkt i denne saken. Linkene du viser meg har jeg sett før.For alle del, bare du er varm! Da kan man godt mishandle dyr for å oppnå det, og det kan du leve med..jeg blir både sint og lei meg av slike holdninger! Du kan ikke en gang skylde på at du ikke visste bedre, for du sier du har sett lenkene før..Ta det opp med regjeringen i Canada du. Det er dem som godkjent denne jaktmetoden. Det er dem du bør rette sinnet ditt til. Hva du måtte mene om meg er jeg faktisk revnende likegyldig til. Jeg kjenner ikke deg, og trenger ikke din aksept for mine handlinger.Da er det vel greit å bruke pels flådd av levende kaniner også da, sånn siden det er en godkjent metode i asia?Nei på ingen måte. Dette blir gjort på oppavlede dyr i fangenskap. Kreves betydlig mye mindre innsats å ta livet av en kanin en ville Coyotes i Canadas villmark. Så pass skjønner du også.Hva mener du? Er det ok fordi coyote fanges med feller? Jeg mener at jeg er imot pels hvor man avler opp dyret kun for pelsen. Og at det vil være enklere å ta livet av en kanin på en human måte en hva det er å ta livet av et vilt dyr i flokk. Coyotene dreper de kun for pels, så det går på det samme. Og drapsmetoden fører meg seg grusom lidelse for dyret. Så, det går på det samme uansett hvordan du vrir og vender på det. Problemet her er for eksempel ikke om dyret har vært i bur eller ikke, eller er avlet til pelsformål, men hvilken lidelse det har gått igjennom for å komme på klesplagget. Canada Goose spiller veldig mye på at coyotene er drept på lovlig vis i Canada, og dermed er et trygt og profesjonelt merke. Men denne lovlige metoden er grusom, og ikke minst strengt ulovlig her i Norge. Du støtter dyremishandling, Cat. Du sier du ikke gjør det, men å fange dyr i bjørnesakser for å blø ihjel, det er dyremishandling. De som driver elgjakt sier at det gjøres for å kontrollere bestanden. Likevel er vi kommet såpass langt at dyret alltid skal behandles med respekt - dyret skal ikke lide. Som jeger skal du ha stor respekt for dyret. Dyr som slaktes, eller melkes, alt mulig til vårt formål, det stilles strenge krav til dette også. Dyr skal ikke lide. Noen driter så klart i dette, og lager seg unnskyldninger for hvorfor et dyr skal pines, og innbiller seg at det er nødvendig. Blant annet du.... Det ville jo vært enklere for deg å bare si det at du har jakken for å holde deg varm, og hvordan den ble til er egentlig det samme for deg, eller veier ikke opp for jakkens positive sider. Mange har den holdningen. Heldigvis tar disse holdningene mer og mer slutt, og folk kjemper mer for dyrs rettighter enn før. (dyrepoliti, forbud av pelsdyr oppdrett) Forehåpentligvis når nye holdninger ut til Canada (og Kina forsåvidt) en gang. Siterer Ghandi: ''The greatness of a nation and it's moral progress can be judged by the way it's animals are treated''
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #43 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har også GC og er kjempe fornøyd! Sliter med å holde meg varm på vinteren,men denne gjør heldigvis nytten Jeg syns faktisk det er forskjell på GC med ulv på hetten for å holde snøen unna, og på et skjerf laget av kanin! Dette er noe alle har forskjellige meninger om! Jeg personlig syns det er altfor lite fokus på hvordan barn og voksne blir utnyttet på fabrikkene i asia for å produsere klær til billigkjedene! Syns det er synd at det er pelsforkjemperne som har overtatt hele mediabildet. Litt balanse hadde vært fint. Du er klar over det at barnearbeid faktisk kan være en fordel? Utrolig mange blir tvunget ut i prostitusjon uten annet arbeid. Anonymous poster hash: 27a1e...f22
Katteskinnet Skrevet 1. desember 2013 #44 Skrevet 1. desember 2013 Begge deler er harry. Og man trenger ikke lenger dyreskrotter for å holde seg varm. Jeg har en fullstendig dyrevennlig jakke, som også er den varmeste jeg har hatt
Gjest Bjørketreet Skrevet 1. desember 2013 #45 Skrevet 1. desember 2013 Begge deler er harry. Og man trenger ikke lenger dyreskrotter for å holde seg varm. Jeg har en fullstendig dyrevennlig jakke, som også er den varmeste jeg har hatt Jeg også, har vært på Svalbard på vinterhalvåret uten hverken dun eller pels
Fullrulle86 Skrevet 1. desember 2013 #46 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har også GC og er kjempe fornøyd! Sliter med å holde meg varm på vinteren,men denne gjør heldigvis nytten Jeg syns faktisk det er forskjell på GC med ulv på hetten for å holde snøen unna, og på et skjerf laget av kanin! Dette er noe alle har forskjellige meninger om! Jeg personlig syns det er altfor lite fokus på hvordan barn og voksne blir utnyttet på fabrikkene i asia for å produsere klær til billigkjedene! Syns det er synd at det er pelsforkjemperne som har overtatt hele mediabildet. Litt balanse hadde vært fint. Du er klar over det at barnearbeid faktisk kan være en fordel? Utrolig mange blir tvunget ut i prostitusjon uten annet arbeid. Anonymous poster hash: 27a1e...f22 Fantastisk agument!!! Dagens! Så derfor er det greit med barnearbeid? Skremmende holdning..
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #47 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har også GC og er kjempe fornøyd! Sliter med å holde meg varm på vinteren,men denne gjør heldigvis nytten Jeg syns faktisk det er forskjell på GC med ulv på hetten for å holde snøen unna, og på et skjerf laget av kanin! Dette er noe alle har forskjellige meninger om! Jeg personlig syns det er altfor lite fokus på hvordan barn og voksne blir utnyttet på fabrikkene i asia for å produsere klær til billigkjedene! Syns det er synd at det er pelsforkjemperne som har overtatt hele mediabildet. Litt balanse hadde vært fint. Du er klar over det at barnearbeid faktisk kan være en fordel? Utrolig mange blir tvunget ut i prostitusjon uten annet arbeid. Anonymous poster hash: 27a1e...f22 Fantastisk agument!!! Dagens! Så derfor er det greit med barnearbeid? Skremmende holdning.. Nei, men man må se nyansene. Jeg er imot forferdelige arbeidsforhold og dårlige lønninger, men jeg er enda mer imot prostitusjon og menneskehandel, som dessverre er en kjent risiko for mennesker uten penger og arbeid. Jeg rangerer heller aldri lidelser. At man sier at barnearbeid er verre enn dyr som blir flådd levende er for meg en temmelig hårreisende ting å si. Anonymous poster hash: 27a1e...f22
Fullrulle86 Skrevet 1. desember 2013 #48 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har også GC og er kjempe fornøyd! Sliter med å holde meg varm på vinteren,men denne gjør heldigvis nytten Jeg syns faktisk det er forskjell på GC med ulv på hetten for å holde snøen unna, og på et skjerf laget av kanin! Dette er noe alle har forskjellige meninger om! Jeg personlig syns det er altfor lite fokus på hvordan barn og voksne blir utnyttet på fabrikkene i asia for å produsere klær til billigkjedene! Syns det er synd at det er pelsforkjemperne som har overtatt hele mediabildet. Litt balanse hadde vært fint. Du er klar over det at barnearbeid faktisk kan være en fordel? Utrolig mange blir tvunget ut i prostitusjon uten annet arbeid. Anonymous poster hash: 27a1e...f22 Fantastisk agument!!! Dagens! Så derfor er det greit med barnearbeid? Skremmende holdning.. Nei, men man må se nyansene.Jeg er imot forferdelige arbeidsforhold og dårlige lønninger, men jeg er enda mer imot prostitusjon og menneskehandel, som dessverre er en kjent risiko for mennesker uten penger og arbeid.Jeg rangerer heller aldri lidelser. At man sier at barnearbeid er verre enn dyr som blir flådd levende er for meg en temmelig hårreisende ting å si. Anonymous poster hash: 27a1e...f22 Jeg trodde virkelig ikke det fantes mennesker som sidestillte kaniner med barn, tydeligvis tok jeg feil.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #49 Skrevet 1. desember 2013 Jeg har også GC og er kjempe fornøyd! Sliter med å holde meg varm på vinteren,men denne gjør heldigvis nytten Jeg syns faktisk det er forskjell på GC med ulv på hetten for å holde snøen unna, og på et skjerf laget av kanin! Dette er noe alle har forskjellige meninger om! Jeg personlig syns det er altfor lite fokus på hvordan barn og voksne blir utnyttet på fabrikkene i asia for å produsere klær til billigkjedene! Syns det er synd at det er pelsforkjemperne som har overtatt hele mediabildet. Litt balanse hadde vært fint. Du er klar over det at barnearbeid faktisk kan være en fordel? Utrolig mange blir tvunget ut i prostitusjon uten annet arbeid. Anonymous poster hash: 27a1e...f22 Fantastisk agument!!! Dagens! Så derfor er det greit med barnearbeid? Skremmende holdning.. Nei, men man må se nyansene.Jeg er imot forferdelige arbeidsforhold og dårlige lønninger, men jeg er enda mer imot prostitusjon og menneskehandel, som dessverre er en kjent risiko for mennesker uten penger og arbeid.Jeg rangerer heller aldri lidelser. At man sier at barnearbeid er verre enn dyr som blir flådd levende er for meg en temmelig hårreisende ting å si. Anonymous poster hash: 27a1e...f22 Jeg trodde virkelig ikke det fantes mennesker som sidestillte kaniner med barn, tydeligvis tok jeg feil. Som sagt: Jeg rangerer aldri lidelser. Coyoter som blør ihjel i feller, katter og hunder som blir flådd levende, kaniner som får revet pelsen av... Det er grusomt. Og det er ingenting som rettferdiggjør slike handlinger. Anonymous poster hash: 27a1e...f22
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2013 #50 Skrevet 1. desember 2013 Jeg elsker min CG. Jeg har ikke fryset en eneste gang etter at jeg fikk den ifjor høst. Men så er jeg blitt klassifisert som Harry her inne tusen ganger før å da. Har ingen ambisjon om å være inn, jeg vil bare være varm. Og når ikke engang Bergans dunjakke klarte å holde kulda ute så ble det CG som er brukt av polfarere i Arktis. Harry, ignorant og lite medmenneskelig mao. Kos deg med jakka!Anonymous poster hash: eda31...2da What ? For det svaret var jo veeeeldig medmennesklig! JeeezDet var vel med tanke på hva dyrene gjennomgår for den jakken..For det er betydelig mye bedre å drepe dyret og bare kaste vekk skrotten? Man MÅ jakte Coyotes i Canada da det blitt for stor bestand. Er det da ikke greit å nyttiggjøre seg av dyret i det minste. http://files-cdn.formspring.me/photos/20121101/n5092dce55aa0c.jpg http://www.dyrevern.no/artikler/nyheter_om_pels/canada_goose_pels_dyremishandling Personlig syns jeg det der er et dårlig argument. Om de _må_ drepe dem finnes det bedre måter. Og om de måtene hadde vært reelle og effektive, du trur ikke jegerne hadde tatt dem ibruk da? Det er mulig du synes jeg har dårlige argument og det har du lov til. Det er en lovlig jaktmetode i Canada og dem har ingen bedre måte å jakte dem på. Og det er det jeg har forholdt meg til. Du får gjerne synes det er galt av meg det kan jeg leve med. Jeg fryser ihvertfall ikke og har med det mindre sykemeldingsdager Pga av revmatismen min. Det er godt nok argument for meg å bruke jakken. Så får du la være, og kjempe videre for din overbevisning. Jeg har tatt mitt standpunkt i denne saken. Linkene du viser meg har jeg sett før. Du støtter dyreplageri, ferdig snakka, spyr av sånne som deg! Anonymous poster hash: 4e407...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå